-
Du är inte ensam om att va en blödig mamma. Jag är oxå det!Mum23 skrev 2008-08-18 08:55:00 följande:Godmorgon! Ja, det var ovanligt att inte Ann eller Donna var först ut idag. Kanske sitter de och dricker kaffe tillsammans idag?? Lycka till med Micks inskolning! Själv är jag så blödig så jag är INTE den ultimata mamman vid inskolning, gråter så fort jag går runt hörnet..... Skolade in första barnet själv. Andra barnet började jag skola in men det gick så dåligt att pappa fick ta över och då gick det på ett kick. Så planen blir nog att pappa får skola in lillgrabben nästa höst.
-
Precis som jag! Men det är bara att acceptera att man är en lip morsaMum23 skrev 2008-08-18 09:44:16 följande:Skönt å höra, känner mig som värsta tönt morsan!
-
Godmorgon brudar!
Hoppas verkligen inte denna dag blev som igår. Orkar inte det.
Tore leker iaf nöjt nu så jag skall försöka hika i mig lite kaffe för blir det som igår kan jag inte göra någonting. Kunde inte äns gå på toa innan han bröt ihop totalt och gallskrek. -
Börjat på förskola/hos dagbarnvårdare:
Sols Josef Aug-08
Beckahs Alvin Aug-08 (hos farmor som är dagmamma)
Veronicaq's Tiger aug-08 (dagmamma)
Pusslebitens´s Thias aug-08 ( dagis tillsammans med storebror)
Misan84 Hampus aug-08 (Börjat med inskolning på vanligt dagis)
JoNaLis Meja, inskolningen började 18/8
zandrisens Mick, Aug-08 (fri-förskola) 18/8
Jelikans Tore aug-08 (vanligt dagis)
Planerad start för barnomsorg:
Theo Jan -09 (Ur och skur)
Jennsans Alexander jan -09 (dagmamma)
Sessan Nov -08 (vanligt dagis???) har ej fått svar än
Nasse01, Linus, Aug-08 25/8 inskolning 20/8
Gbgmorsans Melvin Aug-09 (vet ej dagis ännu)
Rullis Molly Aug-08
Jessa6, Elias, skulle börjat 18(idag)är sjuk så det blir den 25/8
H e l e n a s Eskil, jan -09, (förmodligen vanlig) förskola på halvtid
Lindisen´s Inez dagmamma (hoppas jag annars förskola) januari-09
Mammelutten's Julia: nov -08 (dagis)
Annki72, Lilly, tidigast vid 3 års ålder (tidgare om jag byter jobb) -
God morgon brudar!
Här har jag och Tore vart vakna i lite mer än en timme. Så skönt att få sova ut då Tore vaknat en massa ggr inatt och gråtit hysteriskt. Vid 03 fick han en alvedon då han började få feber igen. Han matvägrar en hel del och har levt på mjölk, vatten och fruktyogurt från nestle. Han är fortfarande snorig och har lite hosta så det blir nog inget dagis för han denna vecka utan vi satsar
Nu är han lite småfebrig men inte så pass mycket så han behöver alvedon och jag har fått i honom 1 1/2 prtion gröt i morse vid 05 tiden och en halv macka nu när vi gick upp. -
God morgon brudar!
Tore sover än och lika bra det så han frisknar till under heljen så han kan gå till dagis på måndag då jag börjar jobba igen.
Här borstar jag bara Tores tänder om han tillåter det. Vill inte göra en förstor grej av det uta vill han inte så får han bara sitta och tugga på tandborsten så han får in lite flour iaf som jag fått för mig är bättre än inget.
Jag är livrädd för tandläkarn och min tandläkare vet detta och är helt underbar. Har haft samma tandläkare hela tiden och nu när jag flyttade vägrade jag att byta och går fortfarande hos henne. -
Igårkväll gjorde jag min jakt prämier sedan jag tog jägarexamen förra året. Så otroligt skönt att bara sitta i jakttornet och spana ut över hygget och höra vinden. Blev inga råddjur skjutna men en härlig kväll blev det minsann!
-
Jag tog jägarexamen för att se vad det var Fredrik tyckte var roligt. Har alltid dissat allt med jakt innan och nu kan jag se lite njutning i det hela. Men roligast är nog att skjuta lerduvor fast jag är kass på det!annki72 skrev 2008-08-21 10:47:35 följande:haha min man skulle nog villja att jag lärde mej lite av dej Han tjatar jämt om jag ska följa med ut på jakt, men jag vill inte, kan inte sitta still och vara tyst så länge
-
Ska snart åka och lämna Tore hos mina föräldrar för ikväll skall jag och sambon på partaj med våran mammagrupp. Ska bli hur kul som helst men lite trist då jag inte kan va med på träffarna längre då jag börjar jobba på måndag.
-
nyfikna frågor;
*använder ni skötbord?
Nej
*har ni börjat med potta?
Nej, men har iaf köpt en.
*äter barnet själv?
När det passar honom så äter han själv men oftast är det vi som matar
*gillar ditt barn soppa =)?
Både och.
*vaknar barnet på natten?
Ibland
*använder barnet napp/snutte?
Snutte, enbart när han sover
*barnets favoritmat?
Lasange
*sitter barnet framåt eller mot dig i vagnen?
Framåt
*har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv?
Yups, så gott det går. Följer ju grabbarnas rutiner.
*lekar på dagen?
Sitter och leker med hans leksaker, går på upptäcksfärd i huset el utomhus. Lyssnar ofta på musik och dansar. Är iväg hos vänner. -
Då var första arbetsdagen avklarad. Var så skönt att jobba. Kommer få en mjukstart och det säger man inte nej till, finns nämligen inte så mycket att göra på min avdelning.
Hade gott kanon på dagis idag trots att Tore vart borta en vecka.
Ska ta och väcka Tore nu då han fått powernapa en stund. Han somnade redan vid 10 idag och brukar vanligtvis sova mellan 12-14.00. -
1.Vad tycker du mest om med ditt barn?
Att han är så underbar
2.Hur många barn vill du ha när du blir stor?
3 som mest
3.Vad gillar du för musik?
Blandat
4.Vilka TV-serier följer du?
Ingen speciell
5.Vad jobbar du med/pluggar du när du inte är mammaledig?
Jag jobbar på en efterbearbetnings avdelning där jag synar olika saker, väger, packar och monterar. -
Såg att ni diskuterade barnvagnar.
Vi har en paraply sulky som alltid ligger i bilen. Liten och smidig plus att den knappt tar någon plats. Vet jag att vi skall ut på långpromenader när vi är iväg så åker den andre vagnen med istället.
Vi kommer inte köpa någon mer vagn då vi bor som vi bor och vi är så nöjd med våran emmaljuna cerox. -
Vill ni veta en kul sak? Jag och sambon har börjat prata bebis igen. Är så grymt sugen och nu när p-staven krånglar och jag funderar på att ta ut den och byta till p-piller så pratar vi om att skaffa en liten till istället
-
Zelda: Jo, jag är rädd för att få hf igen.
-
Får hoppas på att de går lika snabbt som förra gången. Det tog sig på 2:a försöketHalvblod skrev 2008-08-31 08:45:09 följande:Ojojoj...tycker det är bebisar/bebisplanering åt höger och vänster nu Jelikan: Hoppas det kommer gå bra med syskonfixandet
-
Vilken stl har ni köpt era vinterkläder i?
Jag har budat på en pop skal jacka i stl 80 till Tore. Han har nämligen precis börjat andvända stl 80 och druknar i dem. Tror ni jackan håller hela vintern? -
Jag har budat på en grön med tillhörande fleece.
Vinner jag inte denna kanske man skulle ta och kolla i stl 86 istället. Är lite osäker just med stl men eftersom Tore inte har stl 80 än så känns stl 86 allderles för stort. Han druknar ju i stl 80 kläder nu och jackor brukar ju va större i stl än kläder har jag erfarenhet av. -
Det är skönt att man kan fråga sånt här inne för ibland känner man sig så dum när det gäller vinterkläder och när det är ens första barn är det ännu värre för jag kan nada om sådanhär.
-
Är du orolig tycker jag att du skall prata med bvc!Prinsessan Zelda skrev 2008-08-31 09:21:36 följande:förresten. en grej jag funderar på som jag ska fråga bvc på måndag. Isabel har en hård knöl bakom ena bröstet. undrar om det är normalt. har märkt den sista veckan. kan ju bara vara körteln som spökar eller nåt antar jag. När Isabel var nyfödd hade hon knölar i båda brösten som försvann, vilket var normalt.