• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Donna69

Len Gbg skrev 2008-08-31 11:13:10 följande:

Jag gillar verkligen Polarn's kläder, men jag tycker också det är TOKDYRT! Men då är det perfekt att köpa begagnat på Tradera. Oftast kommer man väldigt billigt undan, och jag har aldrig varit med om att få något slitet eller trasigt. Det är väldigt bra kvalité med andra ord.Det är perfekt att sälja sina PoP kläder på Tradera också för de har ett så bra andrahandsvärde.
    puh...tur att du tog det på rätt sätt...kom på i efterhand att nu lär man bli bombad av hat-inlägg för att jag vägrar dyra kläder *fniss*
  • solstraalen

Jag köper oxå en hel del beg popkläder på tradera.

Man kan få en snygg beg popjacka för ca300 på tradera och det tycker jag är värt, för det är vad en ny jacka på HM osv kostar.

Jag gillar oxå pop, men ytterkläderna har blivit helt sjukt dyra så det köper jag nästintill aldrig till fullpris.

• rullgardinsflikkan

Jag har lite pop till mina kids men jag har fan inte pröjsat något av det själv...

Albins vinterjacka fick han av morsans jobbar polare
    deras fleece har mamma köpt och den andra är köpt på tradera
    Albins skaljacka köpte hans pappa

Men pop är bra kvalité och det håller, precis som kläderna ifrån meandi, blingo, didriksson och det där andra.

Men billigare märken är hur bra som helst också....

MEEEEEN Jag köpte ett par jeans till Albin från meandis förra kollektion på rean och vilken jkla skillnad på matrial och passform.

Så from blir det endast meandi jeans till kidsen...

Fast jag är ju en sån där som handlar över mina tillgångar

• misan84

Någon som vet nån bra sida med snygga vinteroveraller?? Vill ha en färgglad men inte DYR helst:) då han ska ha den på dagis. Känns som det bara finns mörkar färger i bra pris.. Lite synd. vill gärna ha grönt i med:) o så en fråga till. hampe har 74 i kläder han är 72 lång. Då borde ju en overall i 80 räcka till han eller vad tror ni??

(¯`°?.¸ ღ♥ Hampus 07-07-04 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • jennsans
    Halvblod skrev 2008-08-30 22:48:08 följande:
    Det blir ju absolut mest personligt och finast tycker jag.Tyvärr så beställde jag fel storlek till vårt Thailandsalbum-06...ett sånt där fint i trä.Men tack och lov var det fotohärn i den som jag fick sitta med en vass kniv och pilla av för att sedan klista på igen. Var ett väldans meck, men fint blev det till slut.
    jo blir ju det.. pilligt värre.. jag köpte tomt album o lösa hörn :)
  • jennsans

sista dagen hemma nu.. börjar jobba i morgon.. gör sjukt ont i mig o va utan A så mycket dock...
    *lessen i ögat*

han sover på mig just nu *mys*

• Len Gbg
    Donna69 skrev 2008-08-31 11:15:30 följande:
    Len Gbg skrev 2008-08-31 11:13:10 följande:puh...tur att du tog det på rätt sätt...kom på i efterhand att nu lär man bli bombad av hat-inlägg för att jag vägrar dyra kläder *fniss*
    Jag brukar inte hugga till på inlägg! Alla har ju olika åsikter, och tur är väl det. Annars kanske det inte hade funnits några Pop-kläder kvar åt mig och Joppe på Tradera!
  • Beckah82

Jag köper gärna pop och andra dyrare märken men så gott som never nytt. Jag köper på tradera och säljer tillbaka på tradera.

Jättefin kvalité men till ett rimligt pris och när man säljer tillbaka det så får man nästan hela pengen tillbaka.

Jag köpte Alvins röda windstopper för 101 kr plus frakt förra hösten. han har använt den massor och för någon vecka sedan sålde jag tillbaka den på tradera för 216 kronor plus frakt

Istället hade jag kunnat köpt en ny fleecejacka på H&M som inte alls är lika bra eller windstopper och sedan sålt den på tradera för max en 20-lapp

Ser ni skillnaden

H&M har nada andrahandsvärde. Det är inte ens värt besväret att lägga upp på tradera.

Alvins nya windstopper + jackan har hans farmor köpt nytt, det hade jag inte gjort kan jag säga

Exempel:

Ny tröja på po.p (eller molo, katvig osv): 180 kr
    Säljes efter 6 månader på tradera för 120 kronor=
    Jag betalade 60 kronor och fick en snygg po.p tröja i fin kvalité

Fin begagnad tröja från pop på tradera: 120 kr
    Säljes efter 6 månader på tradera för 100 kr
    Jag betalade 20 kronor och fick en snygg pop tröja i fin kvalité

Ny tröja på HM: 80 kr
    Säljes efter 6 månader på tradera för 3 kr
    Jag betalade 77 kronor och fick en usel H&M-tröja som ser ut som fan efter 6 mån

Osv osv. Det lönar sig att ha märkeskläder och pop.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Donna69

Len Gbg skrev 2008-08-31 11:40:36 följande:

Jag brukar inte hugga till på inlägg! Alla har ju olika åsikter, och tur är väl det. Annars kanske det inte hade funnits några Pop-kläder kvar åt mig och Joppe på Tradera!
    *kiknar*

söt du
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2