Inlägg från: jelikas |Visa alla inlägg
  • jelikas

... Född: Juli 2007 ... 2

Vi har TH på Tore. Sökte på Folksam först men de nekade oss. Tore hade förlåg födelsevikt enligt dom och riskerade att bli sjuk oftare än andra barn.

• jelikas

Jag håller på och försöker få Tore och vila lite.
    Det är tyst på hans rum och han lyssnar på lite lugn musik. Kikade in för en stund sedan och då brottades han med sin snuttefilt samt sjöng till musiken.

Ikväll skall jag iväg med ett gäng mammor som jag träffar 1 gång i veckan. Vi skall ut och äta och gotta oss så jag tänkte ta mig en cider el ett glas vin till maten. Gäller ju att passa på då sambon är hemma med Tore och jag slipper köra bil

• jelikas
    jelikan skrev 2008-06-25 13:51:06 följande:
    Jag säger alltid att jag fött barn via kejsarsnitt
    Om någon undrar hur förlossningen gick vill säga.

Undrar de varför jag tog snitt (vissa i min omgivning tycker att det är att ta den lättaste vägen) så brukar jag bara säga att det var urakut för att sonen inte mådde bra.

Har dock aldrig förstått mig på varför man skall behöva försvara sig när man blivit snittad. Tycker det är jädrans tur att man kan göra det istället
  • jelikas
    MissHeaven skrev 2008-06-26 08:44:36 följande:
    Avlastning är A och O för att överleva. Mina föräldrar är guld värda när det gäller att passa Caspian så att jag kan få andas lite. Dock är jag lite trött på min mor just nu som gärna vill ge mig dåligt samvete för att jag börjat jobba, och framför allt för att jag är en så HEMSKT dålig mamma att jag skickar iväg min sambo och Caspian till Budapest ensamma! Jag borde ju följa med annars är det skadligt för honom...
    Jag tycker det är jätte viktigt med egentid mellan pappa och son/dotter.
    Är ju trots allt mammorna som oftast har barnen mer (el det är så hemma hos oss och vissa jag känner) och känner dom på ett helt annat sätt.
  • jelikas

Jessa: gott att få sova. Tore sov oxå bra inatt. Vaknade inte förrens vid 05.30 och då tog sambon honom och sen sov vi till runt 07.30
    Men hans sovande var nog mera tur. Var ute med mammagruppen igår och åt nog för 4 personer och tog mig några cider. Så jag var både mätt och lite berusad när jag kom hem igårkväll

• jelikas

Jag håller på att bli galen. Har lagt in att folk inte skall kunna kopiera mina bilder på bilddagboken men ändå kan du göra det.
    Nu har jag skickat till suporten för 2:a gången och hoppas på att de fixar de. Vill ju inte att andra skall ta mina bilder även ifall de är mina vänner. För enligt mig tycker jag att man frågar om sånt!

• jelikas

Tore äter:

08-09 Frukost- 1 1/2 portion gröt

11.30-12.00 Lunch- Oftast en fjärdedel el en halv burkmat (händer ibland att han äter en hel men inte ofta) Har vi lagat mat på kvällen så de blivit över så får han det till lunch istället.

15.00 Mellanmål- Frukt el macka

16.30-17.00- Middag- Det vi lagar el burkmat om han inte kan äta de

19.00 kvällsmat- 1 1/2 portion gröt

Alltid vatten att dricka, förutom vissa perioder då han vägrar att dricka vatten så då får han lite saft (smakar knappt saft men han dricker som bara den)

• jelikas
    Beckah82 skrev 2008-06-29 09:44:02 följande:
    Gött! **Godmorgon till alla jag har precis blivit barnledig och borde städa... suck, ser f ö r j ä v l i g t ut här.
    Välkommen i klubben! Har inte orkat bry mig denna vecka förutom att plocka lite smått el så.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2