Inlägg från: jelikas |Visa alla inlägg
  • jelikas

... Född: Juli 2007 ... 2

misan84 skrev 2008-07-02 10:25:23 följande:
    Tack för era svar men det enda han får fibrer i är vällingen. det är ju den mild fullkornsvälling. annars får han ljust bröd o risgröt till frukost.Känns verkligen trist att sluta med all mjölk för det är mjölk i allt han äter:(
    går ju byta ut mjölken mot annat.
    vi kör på laktosfritt eftersom jag är laktosintolerant och det verkar lite som om Tore är det oxå.
  • jelikas

God morgon brudar!

Idag är Tores feber borta *peppar peppar* och skönt de då jag sluppit gå upp 100 ggr inatt.

Ska hämta 1 års fotografierna jag tog på Tore för ca 2 veckor sedan och även beställa en förstoring som ingick i priset. Ska bli så kul.
    Ska scanna in korten sen och lägga upp på bilddagboken hade jag tänkt när jag orkar.
    Skall även jaga Tore med kameran nu denna vecka plus helj för i nästa vecka skall vi skicka in kort till tidningen eftersom han fyller 1 veckan därpå.

De från Tores förskola ringde igår oxå så nu blir inskolningen den 11 augusti. Tar 2 veckor att skola in honom och sedan är det dax att börja jobba.
    Har dock 15 dagars semester så jag tänkte ta 10 dagar runt jul så vi kan va hemma och mysa

• jelikas
    Beckah82 skrev 2008-07-03 14:52:12 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJAG KLARADE uppkörningen!!!!wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie
    Grattis!!!!
  • jelikas

För den som är nyfiken så har jag scannat in fotorna på Tore som jag tog hos fotografen och lagt ut i bilddagboken

• jelikas
    jennsans skrev 2008-07-04 08:52:09 följande:
    Anns krypin skrev 2008-07-04 08:31:29 följande: hade gärna delat ut den dock för den va full av skit frammifrån o bak! blidde en dusch!
    Här blidde de oxå ducsh vid blöjbyte. Blöjan hade läkt och Tore hade givetvis vart och pillat i det.
  • jelikas
    Mjukis82 skrev 2008-07-04 11:26:17 följande:
    Hej på er!Någon som har ett bra och enkelt tips på tårta till Denises kalas imorgon??? Jag har totalt hjärnsläpp!! *gaaah*
    Min sambo fyller år i morgon och vi kommer göra en enkel jordgubbstårta då och bjuda på
  • jelikas
    Mjukis82 skrev 2008-07-04 11:26:17 följande:
    Hej på er!Någon som har ett bra och enkelt tips på tårta till Denises kalas imorgon??? Jag har totalt hjärnsläpp!! *gaaah*
    Min tvillingsyrra heter Denise Är inte allt för ofta man hör det namnet. Inte där jag bor iaf.
  • jelikas
    Lindisen81 skrev 2008-07-04 12:04:05 följande:
    inez har en sovdag! är väl så efter att hon varit förkyld och febrig och sovit dåligt ett par dagar. hon har vilat sedan ca 9!!! fatta va mycke vi fått gjort. nu vill jag att hon ska vakna så vi kan åka iväg och handla!imorgon ska vi ta en paus från renoveringen och åka med kusiner och allt ut till finnhamn en heldag, ska bli mysigt. hoppas det inte regnar för mkt bara =)igår fick inez smaka ikea-mjuk-glass, haha, sockerbomben nr 1. det va ju gott tyckte hon och skrek efter mer, haha. ang tårta till kalas så har jag inte tänkt så mkt. tror inte vi har kalas, bara en liten bjudning för mormor o farmor o farfar o kusinerna o gammelmostrarna o.... osv , hehe, blir ju några det ändå. orkar inte med massa "kompisar" hon har roligt så det räcker åt släkten, haha. elaka mamman som inte orkar =)nä ska väcka lillan snart, hej på er!
    Vi har bara bjudet 1 par kompisar som vi umgås med jätte ofta. Är våra närmaste vänner och deras 2 barn är i Tores ålder. Annars blir det bara släkt.

Därimot vet jag ej hur många av sambons släkt som kommer då jag bett honom bjuda in dom. jag fick nämligen göra allt vid dopet och tycker inte det är mycket begärt av honom att bjuda sin egna släkt. Jag skall inte behöva göra allt sånt varje gång, det vägrar jag.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2