Inlägg från: Hemliga 72an |Visa alla inlägg
  • Hemliga 72an

    Vi som är FÖR homo adoption!

    Jag tycker att homopar ska ha lika mycket rätt att adoptera som heteropar!
    Dom är medvetna om sitt val och i vissa fall mer noggranna om barnens omgivning än hetero är!
    Vill höra varför ni är för.

    Sådana som är mot kan klicka ut med en gång!

  • Svar på tråden Vi som är FÖR homo adoption!
  • Hemliga 72an

    Många är emot pga ens sexuella läggning. Men vad har det för betydelse? Man är lika bra människa vilket som! Har homo vänner som valt att inte inseminera pga omgivningens reaktioner! Dom hade blivit bra föräldrar!

  • Hemliga 72an
    Queen70 skrev 2008-05-31 18:28:02 följande:
    Är nog FÖR pga. att jag inte kan hitta nåt skäl till att vara emot liksom...
    Den var ju också bra!
  • Hemliga 72an
    Queen70 skrev 2008-05-31 18:41:10 följande:
    Å andra sidan är jag i många fall FÖR tvångssterilisering av folk också i vissa fall.
    Men det är OT. Starta en tråd om det om det inte är gjort ännu.
  • Hemliga 72an
    LadyWillow skrev 2008-06-01 18:51:08 följande:
    Det där vill jag varken säga bu eller bä till. Jag anser inte att det är jätteviktigt för alla barn med nära förebilder av båda könen. Många ensamstående har klarat att uppfostra sina barn utan en förebild av motsatta könet och i vissa heterofamiljer är kanske pappan borta och jobbar jämt. Det är inte bara pappor som kan busa med sina barn, vi skuttar och leker vilda lekar med vår son, trots att vi är två mammor. Jag tror att de flesta tonåringar kanske vill ha någon som de kan snacka tjejer/killar och sex med, då kanske vår son inte kommer att vända sig till oss. Men oftast tror jag inte att det är till föräldrarna man vänder sig i den åldern. Snarare till kompisar eller kanske ett äldre syskon. Våran son har gott om morbröder i alla fall som han kan vända sig till då om han vill i alla fall. Men han kanske snackar med sina kompisar eller rent av med oss, vem vet?
    Jag gillar verligen ditt inlägg!
  • Hemliga 72an

    En glad tjej skrev 2008-06-01 18:52:54 följande:


    Jag tror att de som är emot homoadoptioner inte har några homos i sin bekantskapskrets. För man kan väl inte vara så kall att tex ens bästa vän inte ska få barn pga sin sexuella läggning?
    Finns många trångsynta människor i detta landet ska du veta!
  • Hemliga 72an
    LadyWillow skrev 2008-06-01 18:56:01 följande:
    Tackar tackar :DLinda med 5 skrev 2008-06-01 18:52:09 följande:
    Fin pojke du och din fru har!
  • Hemliga 72an

    Julias Farsa skrev 2008-06-01 20:33:51 följande:


    I barometerns familjebilaga där man visar upp sitt nyfödda barn så var det en bild med två pappor och ett litet barn. Supergulligt!
    Några som vill visa upp sin fina bebis är alltid trevligt! Oavsett vilka dom är eller hur dom fått den!
  • Hemliga 72an

    Har hört om en barnmorska som vägrade att förlösa en homosexuell kvinna! Dom fick hämta en annan! Fy fan för sådana människor!

  • Hemliga 72an
    Queen70 skrev 2008-06-03 23:17:20 följande:
    Då borde man få sparken på ROT. Har svårt att tro det är sant dock.
    Jo det är sant! En mamma på min dotters dagis berättade det när vi kom in på detta ämnet.
  • Hemliga 72an
    Alderia skrev 2008-06-04 12:35:03 följande:
    Linda med 5: Och då är det automatiskt sant? Har också svårt att tro att det har hänt.
    Hm. Hon var den dom kallade in för att den andra inte ville!
  • Hemliga 72an
    Alderia skrev 2008-06-04 12:38:16 följande:
    Linda med 5: Ja, då är det kanske inte skröna då. Men HERREGUD! Borde de inte kunna ge henne sparken för det? Hon borde fan inte få jobba kvar - jag har ingen lust att betala henne lön via skattesedeln.Vet du om mamman anmälde henne till HSAN eller HomO?
    Hon funderade på det men gjorde det inte för hon ville bara hem till sin fru och njuta av deras bebis tillsammans. Jag förstår henne!
  • Hemliga 72an
    Alderia skrev 2008-06-04 13:05:29 följande:
    Svar på #45Linda med 5 skrev 2008-06-04 13:00:01 följande:
    Men kärringen får jobba kvar!? Jag kan förstå om inte mamman orkade med anmälan i det läget, men arbetskamraterna borde fan ha anmält henne själva isf.
    Nej det gjorde dom inte. Men jag kan säga så pass mycket att många vänner där har hon inte!
  • Hemliga 72an
    Alderia skrev 2008-06-04 13:09:18 följande:
    Svar på #47Linda med 5 skrev 2008-06-04 13:07:37 följande:
    Det kan jag förstå, men jag måste säga att jag tycker att det är svagt av dem att inte anmäla henne. Gissningsvis hade hon inte fått ha kvar jobbet om hon vägrat förlösa en färgad kvinna, eller en kvinna med handikapp. Fy FAN så arg jag blir!
    Så är det i Sverige! Homosexuella blir väldigt diskriminerade men ingen tar så hårt på det! Men färgade... Då blir det en massa skriverier och dylikt!

    Jag är INTE rasist för mina minstas far är Rumän.
  • Hemliga 72an
    Vinbärssaft skrev 2008-06-06 17:41:40 följande:
    Men - vad är det för mening med att starta en diskussion på ett DEBATTforum, om bara dom som håller med får svara..? Så verkar i och för sig tanken ofta vara, men du är nog den första jag sett som säger det rakt ut...
    Finns en länk för dom som är emot men här skriver bara vi som är för!
  • Hemliga 72an
    himmelsflickan skrev 2008-06-08 19:17:28 följande:
    Jag är FÖR....!!! Finns det ens EN bra anledning att inte tillåta det?
    Nej absolut inte!
  • Hemliga 72an
    himmelsflickan skrev 2008-06-08 19:27:00 följande:
    Ja men att deras sexuella läggning skulle spela nån roll... Herregud, haha! Som att man inte skulle få adoptera för att man tänder på exempelvis hårig bringa på män elr stor rumpa på tjejer SPELA ROLL liksom =)
    Många hänger upp sig på småsaker! Blir så förbannad ibland när man läser inlägg från sådana inskränkta personer!
Svar på tråden Vi som är FÖR homo adoption!