• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

gosmamman skrev 2008-06-06 21:33:50 följande:
    Haha, samma som min gubbe. Han undrar ofta hur 17 han kunde bli så himmla full. Han kommer aldrig att fatta att man inte kan hinka som på "gamla party tiden".
    Män
    loveliva skrev 2008-06-06 21:37:49 följande:
    Ja, till sommarsuiten, kanske dra på leggingsen på kvällen när det börjar bli lite kyligt Filt på Hilda är just inte å tänka på, hon bara sparkar av den hela tiden
    Smart! Har sommarsuiten också, men i 62, så den är också för stor... Men kom på nu att jag köpte midiapple-bodyn med randiga leggings till... och randig body . Så det finns nog inga midiapplebyxor i hennes garderob. Förvirrad
  • Jen80

Goddag på er!
    Har precis shoppat en rosa/vit Katvig sommarsuit till min lilla tjej. Blev bara 111 kr på Freshmilk . Måste ju vara tillåtet då sambon var på svensexa igår och kom inte hem förrän i morse, bakis och trött... Just nu ligger han och sover i källaren .
    Har även tre förkylda barn som just nu ligger och sover. Ava har legat på mig hela natten för att inte näsan skulle täppas igen totalt. Idag blir det 3-årskalas för Liam som fyller på torsdag. Har gjort en jordgubbstårta som jag är grymt sugen på ... Får väl vänta tills gästerna kommer hehe...

• Jen80

God kväll!
    Helt slut efter Liams kalas och efter att ha haft barnen ensam typ sen igår morse. Sambon har varit rätt off idag om man säger så, så han har inte varit till så mycket hjälp .
    Men Liam har haft en rolig dag med en massa bus och paket. Ava fick dock roligast paket . Svart/vit-randig Pop-klänning med svarta leggings till och en Nanoou sommarsuit, vit och rosa.
    Väntar paket med posten i veckan nu. Molos poetry-suit och Katvigs rosa/vit-randiga sommarsuit . Bara kläder till Ava ...

• Jen80
    loveliva skrev 2008-06-07 21:56:50 följande:
    Han kom hem till slut då iaf Mysigt med kalas Stora killen nu! Tur att Ava fick lite paket också, annars hade hon nog blivit ledsen Så det var du som knyckte den sista 62:an i Katvig sommarsuit på freshmilk? Jag velade visst för länge, så jag gick ner till stan i dag och köpte en molo sommarsuit
    Japp, velade tills idag, men tänkte att Ava nog var värd den (sorry!) ... eller JAG efter att ha varit vaken alldeles för mycket inatt. Sambon kom hem i morse ! Sov i stugan där de avslutade kvällen, men ringde inte hem för att säga att han stannade där. Hade ingen skjuts hem... Så visst kunde jag köpa en suit . Hehe, han fick en jobbig dag sen med kalas och allt.
    Såg den fina suiten du köpte! Den velar jag också med. Har varit sugen på den sen hon föddes, men när det inte var så varmt så kändes det inte så kul med en sån, men nu.... Får se om det blir en sen, men nu känns det som att holn har så mycket kläder att hon inte kommer hinna använda allt . Ändå vill man bara ha mer och mer...
  • Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-06-07 22:04:51 följande:
    Åh vad kul att stora grabben fick ett bra kalas Är imponerad, 3 barn på 3 år, jag hade aldrig orkat Underbart söta barn i BT! Skatten skulle jag kunna käka upp så gosig han ser ut
    Haha, jag orkar inte... men nu är det lite sent påtänkt . Hehe, nä så illa är det inte, men jag kan lova att det är fullt upp! Man är trött på kvällarna... Så nu ska jag nog ta och göra mig redo för sängen. Har shoppat tillräckligt för ett tag framöver känns det som.. även att jag vet att det snart kommer bli mer . Läste nåt om Pops rea. Hmmm, sugen!!!
  • Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-06-07 22:13:35 följande:
    Usch fy ja du måste vara trött! Bums i säng! Det är nog all shopping av ina flickkläder som tar på krafterna Nu ska vi se nån film och jag ska fundera vidare över katvigs suiten. Har kommit på hur grymt bra dom är att dra på på kvällarna, frågan är bara om storlek 80 räcker...
    Ja, shopping tar på krafterna .

Om du nu tycker de är bra så tycker jag garanterat att du ska köpa en. Har aldrig haft nån till mina barn, men de ser väldigt mysiga ut . Så köp du en ...

Butte: sötiskillen !!

Nu kallar sängen! Kram på er!!
  • Jen80
    Buttelina skrev 2008-06-08 21:21:29 följande:
    här är det i strl 104.. ser inte så stort ut men det putar liksom ut under armhålorna
    Åh, va fin hon är i de kläderna !!

God kväll förresten ... Händer det nåt kul här då?
    Funderar mest på allt som är på väg med posten nu i veckan. Kom på mer kläder. Så det jag väntar på till Ava är:
    *Katvig rosa/vit sommarsuit
    *Molosuit med lila prickar på (tror jag det var . Tradera)
    *Poetry-suit
    *Småfolk body med blommor på
    Hmmm, tror inte det är nåt mer...
    Sen ska jag in till stan i veckan och köpa den rosa omlottklänningen med små blommor på (kikkid) till Ava att ha på bröllopet vi ska till nästa helg och så funderar jag på en sommarsuit från Molo (samma fina som Loveliva köpt till Hilda). Den är så fin, men Ava behöver den verkligen inte, så vi får se...
  • Jen80
    Lina med Liten skrev 2008-06-08 21:34:40 följande:
    åh vad trevligt! Jag har också lite saker som jag hoppas dimper ner i lådan
    Ja, alltid kul !! Katvig-suiten ser jag fram emot. Så tråkigt nu när det är så varmt och hon inte kan ha sin vanliga rosa/vita suit. Hon är så fin i de färgerna...
    CamillaJ skrev 2008-06-08 21:48:36 följande:
    Hahahaha.. ja det är ju det sen är det familjer (ursäkta mej nu då om det finns de som har det här) alla i hela familjen går med såna.. hehe ser hmm ja kul ut mamma pappa och alla 4 barnen Sen är det de att ALLA har dom ..det är tråkigt!
    Hehe, håller med dig ... Fast Liam var rätt kär i sina förra året. Men i år har han inte fått några av nån, fast han såg ett par GULA i en skoaffär. Jag sa att de är för stora och att han måste växa lite först ... snäll mamma
  • Jen80

Duntoffla: Ja, det märks nog . Mina stackars pojkar har jag nästan totalt slutat shoppa till ... Usch, blir dyrt till hösten när det ska shoppas till allihop. Hur har man råd att ha tre barn egentligen ?!??

loveliva skrev 2008-06-08 22:08:59 följande:
    Låter spännande med alla paket som är på väg! Sommarsuiten från Molo som jag köpte härodagen var jättefin på! Dock stor i storleken, jag köpte 68, men Hilda hade lätt kunnat ha 56  Men å andra sidan så kan hon ju ha den länge. Passade jätte fint med Molo sorbet byxorna! Hon hade den kombon idag när vi var hos prästen och pratade dop
    Åh, låter som en jättefin kombo!! Men de byxorna tror jag inte sitter så fint på Ava än. Hon måste nog växa lite, för det känns som att en sån liten nästan försvinner i de byxorna. Har ett par i andra färger här hemma i stl 56 och de sitter inte alls bra på henne. Men annars är de ju superfina!
    Men är den så stor?!? Då kanske 56 är alldeles för stort för Ava? Fast alla hennes sommarsuitar i stl 56 är för stora tyvärr. Men det blir väl en lång sommar !
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-06-08 22:27:30 följande:
    Den var lång och ganska bred. Men det gjorde inget för då blev den ju lite luftig Men Ava kan nog ha 56. Hur stor (liten) är hon nu ungefär?Hilda väger ju bara 5,4 kg så hon skulle behöva "tjocka" på sig lite för att Molobyxorna ska sitta bra på henne, men de är helt ok nu De är ju så fina!
    Jag vet inte riktigt, men förra veckan vägde hon 3,7 kg, så hon väger väl kanske 3,8 eller nåt, max...
    Hon har väl inte direkt tjockat till sig en massa, även om kinderna har blivit lite rundare och skinnet har fyllts ut lite ...
    Molo-byxorna blev bara gigantiska ut. Ser ut att vara lika långa som breda hehe.
    Men suiten får jag fundera på. den är ju så söt och nu när det är så varmt så blir man ju lite sugen på den ...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10