Inlägg från: loveliva |Visa alla inlägg
  • loveliva

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Lämnat Melker på dagis nu...han var jätte ledsen när jag gick Gråter Ussh, så tråkigt att lämna då, han sa hela vägen till dagis "inte va dagis". Mammasamvetet är inte kul just nu

emmelina skrev 2008-08-19 09:05:05 följande:
    Hej. Skulle behöva lite hjälp med storlek till min 8,5 månaders kille. Tänkte köpa en Molo lurv fleece overall. Han var 71 cm och vägde 8350 för 2 veckor sedan. Ska jag ta 74 eller 80? Vill ju han ska kunna ha den länge. Är de stora i storleken? Tacksam för svar!
    Jag skulle absolut ta 80!
    Min Hilda är 66 cm och jag ska köpa stl 80 till henne
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    NovJenny skrev 2008-08-19 09:25:12 följande:
    Lilly är ocks 66 cm nu, då är de ju lika långa. Hur mycket vägde Hilda?
    Hon väger 6 kg nu

Åhh, nu kom postis med NS jeans! Köpte modellen raw red som skulle vara lite smalare i modellen medn de är exakt lika som XL baggy. Kan lägga in en jämförelsebild snart.
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Tjollabolla skrev 2008-08-19 09:36:11 följande:
    Ja Thj skrev ju igår att hon inte kunde se nån skillnad. *Hoppas* Jag tog Light, dom kommer nog i imorgon....
    Lite bra också, för nu kan jag ju köpa light också Om de inte är mycket större än raw. Gillar de nya blå muddarna! Niiiice!
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    jompa skrev 2008-08-19 09:40:05 följande:
    Men vad tycker du om färgen? Jag tycker inte de är så mörka som de ser ut på bilderna.
    Nää inte riktigt så mörka,  det håller jag med om Fiiiiina!!!
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Incommunicado skrev 2008-08-19 10:03:43 följande:
    Ang dagisdiskussion:alla har olika förutsättningar - alla barn och föräldrar är individer. en del tycker det är en "barnlek" att ha sina barn hemma jämt och vill inte skiljas från dem, andra tycker det är jobbigt. den ena el andre föräldern är  -i mina ögon - inte bättre el sämre för det. Vi är bara olika.Kan tillägga att jag LÄNGTAR efter förskolan, jag är i behov av att få vara mer än bara mamma hur snäll han än är, hur mycket jag än älskar honom. Det är inte normalt att vara med sina barn dygnet runt i 11 mån som jag varit... han tar inte nappflaska, vill amma, vi har ingen mormor el farfar som ställer upp, vi har bara varandra och maken gör så gott han kan men han är ju trött han med, att vakna flera ggr per natt och jobba heltid är inte lätt. D vaknar fortfarande MINST 2 ggr per natt och ofta mer numera, jag ahr inte sovit en hel natt sedan han föddes. Jag är oerhört trött ska jag säga, och just nu tröttare än vanligt, gråter ibland för att jag inte orkar. Och då menar jag inte att jag inte orkar vara mamma el så, D lider inte av det här, detär bara jag som känner mig så himla trött och behöver sova mer än jag gör, kanske få något lite egentid med. Förskola 15 tim per vecka hägrar!!! Och det är inte gara föär min skull, Damien får det definitivt roligare med lite andra barn o vuxna som orkar ta vid när mamma behöver vila lite. En del har stort stöd i vänner och familj andra inte, en del tycker det är enkelt att ta hand om 5 barn andra har det tufft med ett, våra liv och förutsättningar ser så olika ut. Man ska inte jämföra, det går inte att jämföra.
    Styrkekramar till dig kloka kvinna
    Man får längta till dagis börjar!
    Det är ju många barn som längtar efter att vara på dagis också utan att för den delen ha det dåligt hemma. Önskar verkligen att mina barn längtade lite efter dagis, men det säger hela vägen till dagis "vill inte". Jag blir ju ledsen förstås, men när jag hämtar dem leker de och har jätte kul, och har varit glada hela dagen utom just i lämningstillfället.
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Mosen08 skrev 2008-08-19 10:40:42 följande:
    Åhhhhh världens sötaste Hilda i bt!!
    nikki2006 skrev 2008-08-19 10:49:49 följande:
    lovelina- supersöta hildis i bt och vilken pussmun.

Tack!

Pussmun ja (måste hon fått efter sin pappa ), jag vill pussa henne hela tiden helst, men hon sover nu så då går det ju inte.

Sööööta fina Moa på grönbete!!!!

Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Hilti skrev 2008-08-19 10:57:48 följande:
    I kväll blir det spännande. Har bjudit på T hos nån av er i tråden (tror jag)och dessa går ut i kväll. Undrar hur dyrt det blir, för det är kläder jag bara måste ha
    Ja bara buda på du
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva

God middag!

Äntligen har jag blivit med Molo overall!!!! En grön fin vinteroverall från T Hoppas bara den är så fin IRL också

Kilar vidare nu, ses ikväll!

Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Kerplunk skrev 2008-08-19 22:10:25 följande:
    Vilka webshopar förutom EST har fått in höstnytt från Ej sikke lej?
    Freshmilk & rackamaja

God kväll!!!!
    Har varit iväg hos min pappa. Plockat MASSOR med kantareller, mums!

Vad händer på shoppingfronten här?
    Nygift & nyförälskad!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10