Incommunicado skrev 2008-08-19 10:03:43 följande:
Ang dagisdiskussion:alla har olika förutsättningar - alla barn och föräldrar är individer. en del tycker det är en "barnlek" att ha sina barn hemma jämt och vill inte skiljas från dem, andra tycker det är jobbigt. den ena el andre föräldern är -i mina ögon - inte bättre el sämre för det. Vi är bara olika.Kan tillägga att jag LÄNGTAR efter förskolan, jag är i behov av att få vara mer än bara mamma hur snäll han än är, hur mycket jag än älskar honom. Det är inte normalt att vara med sina barn dygnet runt i 11 mån som jag varit... han tar inte nappflaska, vill amma, vi har ingen mormor el farfar som ställer upp, vi har bara varandra och maken gör så gott han kan men han är ju trött han med, att vakna flera ggr per natt och jobba heltid är inte lätt. D vaknar fortfarande MINST 2 ggr per natt och ofta mer numera, jag ahr inte sovit en hel natt sedan han föddes. Jag är oerhört trött ska jag säga, och just nu tröttare än vanligt, gråter ibland för att jag inte orkar. Och då menar jag inte att jag inte orkar vara mamma el så, D lider inte av det här, detär bara jag som känner mig så himla trött och behöver sova mer än jag gör, kanske få något lite egentid med. Förskola 15 tim per vecka hägrar!!! Och det är inte gara föär min skull, Damien får det definitivt roligare med lite andra barn o vuxna som orkar ta vid när mamma behöver vila lite. En del har stort stöd i vänner och familj andra inte, en del tycker det är enkelt att ta hand om 5 barn andra har det tufft med ett, våra liv och förutsättningar ser så olika ut. Man ska inte jämföra, det går inte att jämföra.
Styrkekramar till dig kloka kvinna

Man får längta till dagis börjar!
Det är ju många barn som längtar efter att vara på dagis också utan att för den delen ha det dåligt hemma. Önskar verkligen att mina barn längtade lite efter dagis, men det säger hela vägen till dagis "vill inte". Jag blir ju ledsen förstås, men när jag hämtar dem leker de och har jätte kul, och har varit glada hela dagen utom just i lämningstillfället.