jompa skrev 2008-08-10 09:24:57 följande:
Många som börjar nu men så fick många av oss barn oxå första halvåret 07. Men snart kommer väl ni med era syskon och då får ni vara hemma igen Jag kommer ju aldrig mer få vara hemma , man får njuta av den ledighet man får istället. Kommer längta ihjäl mig då jag kommer jobba 100% nu direkt och barnen kommer man bara se några få timmar om dagen. Helgerna blir heliga.
Här dröjer det nog ett tag innan det blir syskon. Jag har aldrig velat ha tätt. Fast jag får nog erkänna att bebislängtan börjar komma...
lillronya skrev 2008-08-10 09:27:42 följande:
Japp nu är det dags här med.Jag jobbar på ett boende för handikappade med korttidsverksamhet på helgerna.Alltså jobbar jag både dag, kväll, natt och helg.När jag börjar ska min man vara hemma i två månader med barnen så att man bara behöver tänka på sitt eget lite.När vi jobbar båda så pusslar vi ju för att inte lämna bort barnen. Så ingen dagisstart att tänka på iaf.
Ah, vad bra att kunna pussla ihop det så. Vi har ju bara dagjobb både jag och sambon och även om det såklart är skönt så är ju nackdelen att det blir en del tid på dagis för Milo. Så 70% känns ganska lagom att jobba, inte mer iaf. Sen jobbar min mamma kvällar och helger och hon kommer nog sno honom från dagis så ofta hon kan

. Men ÄNDÅ! Jag bävar för att inte få se honom så mkt längre...