Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

nikki2006 skrev 2008-08-10 09:16:38 följande:
    Skall du börja hel tid direkt??Ja småfolk är ju sällan gratis tyvärr. och inte molo heller.
    Näe, 70% ska jag bara jobba. Sambon har inte direkt möjlighet att gå ner i tid och dessutom förlorar vi så mkt pengar om han gör det, så jag ska inte jobba mer än 70%. Men för mig känns det som heltid
    lillronya skrev 2008-08-10 09:19:06 följande:
    Jag börjar också jobba den 1 september. Snacka om omställning.Jag shoppar inte idag iaf. Är så nöjd med veckans inköp fortfarande!
    Ahh du ska med börja? Verkar som att dom flesta ska börja jobba nu i veckorna. Vad jobbar du med?
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    jompa skrev 2008-08-10 09:24:57 följande:
    Många som börjar nu men så fick många av oss barn oxå första halvåret 07. Men snart kommer väl ni med era syskon och då får ni vara hemma igen Jag kommer ju aldrig mer få vara hemma , man får njuta av den ledighet man får istället. Kommer längta ihjäl mig då jag kommer jobba 100% nu direkt och barnen kommer man bara se några få timmar om dagen. Helgerna blir heliga.
    Här dröjer det nog ett tag innan det blir syskon. Jag har aldrig velat ha tätt. Fast jag får nog erkänna att bebislängtan börjar komma...
    lillronya skrev 2008-08-10 09:27:42 följande:
    Japp nu är det dags här med.Jag jobbar på ett boende för handikappade med korttidsverksamhet på helgerna.Alltså jobbar jag både dag, kväll, natt och helg.När jag börjar ska min man vara hemma i två månader med barnen så att man bara behöver tänka på sitt eget lite.När vi jobbar båda så pusslar vi ju för att inte lämna bort barnen. Så ingen dagisstart att tänka på iaf.
    Ah, vad bra att kunna pussla ihop det så. Vi har ju bara dagjobb både jag och sambon och även om det såklart är skönt så är ju nackdelen att det blir en del tid på dagis för Milo. Så 70% känns ganska lagom att jobba, inte mer iaf. Sen jobbar min mamma kvällar och helger och hon kommer nog sno honom från dagis så ofta hon kan . Men ÄNDÅ! Jag bävar för att inte få se honom så mkt längre...
  • Tjollabolla
    jompa skrev 2008-08-10 09:37:30 följande:
    Det är väl tur att det mest är vi föräldrar som tycker att detta är jobbigt, ungarna trivs oftast väldigt bra på dagis så de längtar nog inte lika mycket efter oss som vi gör efter dem.
    Ja så är det säkert. Milo älskar ju andra barn och när det händer grejer så jag tror inte det kommer vara några problem för honom. Det är värre för morsan
  • Tjollabolla
    Kerplunk skrev 2008-08-10 13:06:56 följande:
    Någon som vet vilka shoppar som får in lurvisarna?  Så jag vet vilka sidor jag ska kolla varanna sekund för att inte missa..
    Det brukar räcka att ha koll i denna tråden

Hej igen! Nu har jag varit duktig för idag, varit hos svärmor och fikat heela förmiddagen . Milo sover och jag laddar upp kort för framkallning.  Massa som ska framkallas!

Jag använde ju powerlistern på T innan vi bytte dator och fick Vista, då funkade det helt plötsligt inte. Jag hade laddat upp 20 auktioner som bara försvann, sen har jag inte velat testa igen. Men är det nån som har vista och får det att funka? Kanske ska testa igen...
  • Tjollabolla
    Jen80 skrev 2008-08-10 14:09:54 följande:
    Haha, det var duktigt att vara där hela förmiddagen . Länge sen jag var så duktig. Men jag var lite duktig igår, för jag bjöd hit svärmor och svärfar på fika hehe. OCH gjorde en äpplepaj. Nu har jag bjudit hit sambons farmor (vi bor i hennes gamla hus som vi köpte förra året) på lite fika. Sambon har åkt och jobbat och jag känner mig helt nere. Hoppas jag blir lite piggare snart. Vet inte vad det är med mig...
    Hehe ja det är ju så jäkla drygt. Men skönt när det är gjort *haha*. Nu behöver jag inte dit på 2 veckor iaf Man tycker ju att dom borde kunna komma hit ibland, men det är sällan...
    Drygt med deppdagar, hoppas du känner dig bättre snart. Du får shoppa ngt, det brukar hjälpa, hehe.
  • Tjollabolla
    nikki2006 skrev 2008-08-10 15:28:22 följande:
    är det för mycket med min combo i bt. Jag trodde det först men nu gillar jag skarpt. Vill ha ärliga svar
    Nej det var ju skitsnyggt! Förutom strumpsen då
    belladona skrev 2008-08-10 15:33:32 följande:
    jag har vista och det funkar perfekt med powerlistern
    Tack. Ska kanske våga testa igen då!
  • Tjollabolla
    nikki2006 skrev 2008-08-10 15:44:55 följande:
     hi hi skall man vara tvungen att matcha ALLT  nuNi är utan nåd
    Ja vi är ju det. Sinnessjuka kan man oxå kalla oss Men våra barn är matchande iaf
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2008-08-10 17:22:11 följande:
    mm, tiden går fort tror den kom samtidigt som kossorna... hösten 06
    Dvs låååångt innan jag ens visste vad Molo var. Vad gjorde man då egentligen?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10