Inlägg från: loveliva |Visa alla inlägg
  • loveliva

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Snacka om post idag
    Utanför dörren låg 4 STORA paket idag!!! Molo overall från tradera, Katvig regnbyxor från tradera, Molo stövlar & en Ju Ju BE skötväska

Men denna Molo overall har ställt till med bekymmer & problem
    Enligt auktionen skulle det vara en 104, men när jag provar den på Love så är den precis lagom,funkar inte i vinter Är lika stor som Emmsans 98:a. Grejjen är den att storlekslappen är bortklippt. Så denna overall ska tillbaka och jag SKA HA min apengar tillbaka!!!!!!
    Eller vad hade ni gjort?

Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Incommunicado skrev 2008-08-22 11:21:49 följande:
    står det i autkionen att den är bortklippt? om inte, kan du hävda just det som orsak. Overaller kan ju ha olika stlkar olika säsonger men, inte inom samma färg väl? Säljaren borde väl inte byta stlk, den säljer knappast mer då, men hon kan dock ha tagit fel?
    Det står inte att lappen är bortklippt! Och jag vill ju ha en 104 Detta är INTE en 104!
    Grrrrr
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Angelinah skrev 2008-08-22 11:22:25 följande:
    Jösses va härlig post du fick då Nä va tråkigt med åverallisen   har ni mätt så ni är säkra på att de inte e en 104? Är ni bombsäkra skulle jag ha bett om pengarna åter absolut!!

Jag ÄR bombsäker!

Mmmm löööööv min nya Ju Ju be & stövlarna & kavig regnbyxorna!!!!!

Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Jen80 skrev 2008-08-22 11:25:48 följande:
    Åh, massa rolig post ju!! Men surt med overallen. Om det inte stod nåt om att lappen var bortklippt så har du ju det som orsak. Har du nån annan Molo-overall från samma säsong att jämflra med? Men det är ju konstigt för Molo-overaller brukar ju vara stora i storlek. Fy va trist när det ska strula och bli fel . Jag fick en fiiin kaninbody med posten idag (Tack Butte )!!
    Ja, förra säsongens overaller var ju stora i storleken, så en 104 kan ju omöjligt vara för liten till min Love som är 102 cm lång.
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Ullis 10 skrev 2008-08-22 11:53:13 följande:
    Jag la undan grön m svart band strl 110 o grå i strl 140. Dock inte säker på den sista.. Mina killar brukar ej passa i grått, för ljusa... Fast vi kommer just från frisören så deras grön/röda/svarta hår piggar nog upp!!! Kan någon expert hjälpa mig med vilka fler "killfärger" (om ni ursäktar uttrycket) det skulle komma? Blå köpte jag förra året, hade eg velat ha brun..Trodde jag skulle ha två paket idag, men inget kom - man blir lite besviken.. Kul på måndag istället!Suck... Jag brukar aldrig säga till mina killar att de får vara rädda om sina kläder (då är det jag som köper för dyra) men... Andra gångern med Katvigs velourbyxor på (igår) tar sambon med honom till stans värsta lekpark i ett par timmar. Behöver jag säga mer om knäna? Pappa kan väl tänka liiiite... Ursäkta långt inlägg!
    Haha jag är helt till mig här hemma!!!
    Får nog hoppa lunchen och åka ner när mannen kommer
    Glömde fukosten när alla fina paket kom
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    jompa skrev 2008-08-22 12:10:42 följande:
    Vilken butik är det ni åker till?
    Krokodila i Växjö
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva

Åhhhh snart är jag med lurv!!!!!!!!!!!
    Åker nu!!!
    Kommer snart med läskande lurvbilder
    brb

Nygift & nyförälskad!
  • loveliva

Ullis & alla andra!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nu har jag varit på K!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nygift & nyförälskad!
  • loveliva

Är så arg att jag kokar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!SkrikandesSkrikandes

Jo de hade fått hem lurvar. DE låg så fint i sina kartonger. Frågade om jag fick köpa 4 lurvar. Ja, men inte idag sa hon, jag måste vänta tills allt är uppackat och hänger på galgar!!!!!!!!!!!!!!!!Förvånad
    Så det var bara att åka hem igen

Frågade om hon kunde hänga undan till mig, men hon visste inte vilka färger det kommit.

Ullis- Hur kan du veta vilka färger som finns? Du fick väl hänga undan?

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Angelinah skrev 2008-08-22 13:25:26 följande:
    Ingen åverallis i lådan   *snyft*En liten snabb fråga åxå innan vi drar ut på ärenden Har ni nånsin reklamerat en Molo till butik å så har dom lagat plagget? Ingen jacka,overall eller sånt.. Utan en body, tröja eller så?   *fundersam*
    Ja, de lagade Hildas lurv förra vintern, det var hål i den när jag köpte den Fanns ingen annan, så de lagade den. I samma butik jag var i nyss
    Nygift & nyförälskad!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10