Inlägg från: svischan |Visa alla inlägg
  • svischan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Preggi skrev 2008-07-30 23:23:08 följande:
    Kul att det är så olika. Är det inte jobbigt att vara ensam? Jag skulle nog sakna ihjäl mig även om det är skönt att vara själv ibland... Nu ska jag gå och sova om jag ska orka med natten. M sover så illa när vi sover borta.. Godnatt shoppa väl
    Det är jättetråkigt att vara ensam ja... men de kommer hem igen på fre eller lör så det är lugnt=) Pratar med M i telefon flera gånger varje dag.
    Tröstshoppar lite iaf, det funkar=)

Läggdax här med!
    Godnatt!
  • svischan
    Duntoffla skrev 2008-07-30 23:28:04 följande:
    Go natt!Försvann alla nu eller?Letar febrilt Molos randiga stövlar i strl 21 på rea. Någon som sett någonstans?
    jag har inte hunnit gå, har så många flikar att stänga ner på enigma=)

Har tyvärr inte sett stövlarna nånstans, så ingen hjälp från mig=)
  • svischan
    Duntoffla skrev 2008-08-04 16:45:53 följande:
    Svisch- Vilka fina Molosar! Din tjej kommer bli supersöt (are) i dem!
    Tack! Visst är de fina?? Jag är helnöjd, särskilt med knapparna och klänningen. M blev så glad när hon öppnade paketet, katterna är redan en favorit hos henne.

Nu ska jag försöka lägga ut lite på T, men det är juh sååå tradigt. Ska bara vänta tills M somnat däruppe så ska jag länsa hennes garderob för att göra plats för allt det fina.
    Hur gör ni med vårens leggings? Funkar det att lägga ut dem nu, eller ska man vänta? De reas juh fortfarande så det känns inte helt optimalt...

Jag är helt slut idag. Vid åtta i morse kom min kompis ettåring hit. Jag var barnvakt fram till tolv, det räckte och blev över=) Jag har glömt bort hur intensiva sånna små är. Fast sen är juh inte vårt hus bebissäkrat heller, jag var livrädd för trappan och kunde inte lämna honom själv en sekund för han gick till trappan hela tiden. Sen tog jag med honom ner i källaren för att hänga tvätt, då passade han på att pajja alla klädnypor han hittade=)
    M sa flera gånger att hon inte ville ha någon lillebror, det räckte nog med några timmar för henne också=)
  • svischan
    Saraia skrev 2008-08-05 23:19:39 följande:
    puffar samt en fråga till; nån som beställt fr ziggys?? blir det billigar än att handla här? finns molos knapptöja på nån svensk el dansk sida??
    Jag shoppade från ziggys förra veckan, fick paktetet igår! Jag fick det billigare än vad jag hade fått i en svensk shop, och då kom det till sverige rekommenderat. Jag köpte där pga knapptröjan, har inte sett den i nån webshop iaf.
    Rekommenderar verkligen dem, supertrevliga och snabba!
  • svischan
    CamillaJ skrev 2008-08-05 23:37:22 följande:
    Tackar!!
    så lite så=) något särskilt du skulle vilja shoppa???
  • svischan

Godkväll i tråden, länge sedan jag var inne och kikade nu. Underbara fina barn och kläder i BT, slängde dit ett par stycken på min skatt också.
    Hoppas alla haft en härlig semester med glada barn och mycket shopping=) Jag har inte shoppat på någon vecka nu, känns alltid så tomt när man vet att postlådan inte kommer bli full...

Jag ska bli faster i oktober, funderar på om jag ska shoppa något på rea, eller köpa höstnyhet när barnet väl är ute. Molo snackar vi då alltså. Föräldrarna har bara sett den Molo som M haft på sig när vi träffas, så de bryr sig inte ifall det är en gammal säsong. Vad ska man köpa isf, när man inte vet kön? De är traditionella av sig, inget unisex där inte=)

• svischan
    gosmamman skrev 2008-08-15 20:19:10 följande:
    Men om dom e traditionella så kanske du ska vänta tills bebis är ute?Eller kan dom tänka sig unisex som i brunt, beige, vitt, orange osv? som verkligen är gjort för både pojk o flick eller vill dom att kläderna ska "avslöjande"
    Det är bara att jag är så bebisklädershoppingsugen=)
    Om det var jag som skulle ha en liten hade jag shoppat som bara den, men som det är nu så har M på tok för mycket kläder och jag vill köpa smått... men jag väntar nog, höstens molo lär juh inte ta slut i mini storlekarna. Jag kommer dränka den där ungen i molokläder=)
  • svischan
    gosmamman skrev 2008-08-15 20:33:06 följande:
    Hehe, kan inte du bli moster till mitt nästa barn . Nä inte tar de små strl slut heller. Det är alltid fr 80 och uppåt det är slut.
    Jotack, 98 och 104 som jag köper till M är ofta svårt att få tag i. Jag nöjer mig nog med att bara spana runt tills vidare. Behöver nog inte vänta tills oktober heller, för alla barn på min svägerskas sida har kommit lite tidigare än beräknat, så i september kanske, och dit är det juh inte så långt=)

Just nu letar jag efter den orangerandiga molotröjan med knapp, gärna i 104. Finns den i någon svensk shop???
  • svischan

Godkväll i stugan!

Vann just denna på T:
    http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=69756957

Inget fynd direkt, men jag har velat ha kossorna så länge, de behövs här hemma=) Vann även ett par NS byxor igår:
    http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=69675415

På fredag ska jag och min lika dansktokiga kusin åka till storstaden och shoppa, undrar vad vi kommer hem med då=)

Någon som hört något mer om Molo lurven, kan den finnas i butik på fredag, eller dröjer det veckovis???

• svischan

Ser att ni pratar dagis: M har alla kläder på dagis, idag var hon finast av alla i kattungetunikan och molo jeans=) Molos print är juh superbra på dagis, blir det nån fläck syns den oftast inte i allt mönstret=)

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10