Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

jompa skrev 2008-08-15 08:33:54 följande:
    Tyckte inte det än så länge var någon måste ha tröja. Men det kommer ju fler så
    Nä inga måsten där för oss. Även om elefanterna var himla söta....
  • lillronya
    jompa skrev 2008-08-15 08:38:32 följande:
    Jo men de är väl nästan lika som de haft tidigare bara annan färg. Vill se fler nu, orkar inte vänta hela tiden på att allt ska komma Tålamod är ju inte min starka sida.
    Ja de påminner om gamla elefanter. Men vi har inte haft några än.

Nä det här väntandet på alla märken är påfrestande!!
  • lillronya
    Buttelina skrev 2008-08-15 08:43:29 följande:
    hej tjejer kom inte in på fl på hela kvällen igår jäkla skit, vad är problemet liksom. Sen har natten inte varit bra, lillebror vaknar och gallskriker typ varannan timme, heeelt otröstlig, vet inte vad som var fel
    Hej!
    Emilio har varit jättegnällig sisa dagarna och kass i magen. Tramsmamman här har inbillat sej att det är för att jag ska jobba snart och inte ha honom i famnen hela tiden...
    Iaf så är han lugnare idag och imorse hittade jag anledningen till det hela. En ny kindtand.
    Tjollabolla skrev 2008-08-15 08:43:40 följande:
    Godmorgon! Äh, kunde det inte kommit mer från Småfolk!! Drygt att vänta nu...
    Godmorgon!
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2008-08-15 08:53:51 följande:
    Åh stackars Emilio. Dom där kindtänderna är ju grymma.Satt och kollade på mitt schema igårkväll och jag blev så himla ledsen. Milo får gå till  fyra en dag och FEM alla andra dagar! Dom som har gjort schemat slutar inte en dag efter kl 15 (oftast vid 12-13). Snacka om taskigt!! Sen visst, dom har satt mig ledig på fredagar, men jag jobbar ju 75% för att Milo ska få kortare dagar på dagis, vilket han absolut inte får nu. Jag ringde faktiskt chefen nu och sa att jag tyckte det var väldigt orättvist och hon skulle kolla på det. SÅ jag hoppas jag kan få nån eftermiddag iaf... Ser inte alls fram emot att börja jobba
    Bra att du sa ifrån om schemat! Hoppas att det blir ändring.
  • lillronya
    Buttelina skrev 2008-08-15 08:55:51 följande:
    japp, det var tänderna jag tänkte på sen... men han är glad och har inte ont nånstans nu på morgonen så det återstår att se.. kanske var det drömmar ändå..
    Men tänk på att det kan vara öronen även om de inte reagerar när man trycker vid öronen.
    Det har jag råkat ut för på en av mina ungar.....
  • lillronya
    Buttelina skrev 2008-08-15 09:03:16 följande:
    jo, jag vet men han reagerar inte alls nu.. han bara leker och stojar... i och för sig så känns öronen mest på natten men ja, jag får helt enkelt se...
    Prova att ge alvedon på natten när han är ledsen. Om det hjälper har han ju ont. Fast det har du kanske redan gjort....

Ja, ja. Skönt att han är som vanligt nu.
    Tjollabolla skrev 2008-08-15 09:00:57 följande:
    Ja jag hoppas verkligen det. Kunde bara inte vara tyst. Jag vill verkligen inte att han ska bo på dagis!!
    Väldans bra att du inte var tyst, tycker jag!
  • lillronya
    jompa skrev 2008-08-15 09:06:15 följande:
    Lillebror gillar sin snopp.
    Det gör väl alla killar.
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2008-08-15 10:01:49 följande:
    Chefen ringde igen och dom skulle kolla över shemat. Så jag hoppas det kommer en bättre lösning, eventuellt tar dom bort min lediga fredag, men dte är ju ok bara Milo slipper vara där så mkt. Jompa: Ja, på en förskola har ju då dom flesta små barn och jobbar ca 80%. Så man får slåss om tiderna! Men att 3-4 stycken inte ska ha en enda eftermiddag och vi andra (alla nya såklart...) ska ha alla eftermiddagar är ju löjligt. Nu ska vi åka till Malmö! Lockade sambon med att vi kan ju åka och gå i hamnen och vid turning turso o så. Men oooops då, där ligger ju LLM
    Vad bra att det kollas över!

Ha det så trevligt i Malmö.
  • lillronya
    Preggi skrev 2008-08-15 20:44:27 följande:
    Godkväll! Vad shoppas här ikväll? La just in bild på P i BT med nya NS. Vad säger ni? Visst sitter dom för baggy?
    Jättefina!! Undrar som de andra, vilka är det?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10