Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Fantastiska Skatt skrev 2008-08-19 20:57:26 följande:
    HUR kunde jag missa dom Men GRATTIS Nu sover Skatten äntligen så sött och jag behöver hjälp med vad jag ska shoppa Mycket man skulle vilja ha både av Molo och NS men kan inte köpa allt samtidigt. Så vad är absolut måste? Lite härliga stars, ränder och planeter skulle sitta fint men finns spacetröjan ngnstans utan randiga ärmar bortsett från rackamaja? Slut i stl..
    Tack! Pling i GB

Hmm...lite stars kanske?
  • Duntoffla
    Jen80 skrev 2008-08-19 21:03:36 följande:
    Nån frågade väl förresten om Ilons skor?!?! Glömde bort det! Men det är iaf Gucio och är köpta från Liten Butik. Vet inte vart man kan få tag på dem, för den butiken är ju nerlagd. Men man kan ju söka på nätet...
    Det var jag! Tyckte de såg så fina ut. Jag får googla
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-08-19 20:52:52 följande:
    ssssååå söt noel i bildis! gud vad fin katvig/cirkus kombo!!Lilla underbara ida!! såå fint det svartrutiga var på henne *jag smälter*
    Tack sötis! Jag testade de två ihop i butiken och kom fram till att det funkade då cirkus har lite samma röd/oranga i sig.  Du hade rätt...det blev den till slut
    Tjollabolla skrev 2008-08-19 21:07:50 följande:
    Ja det är ju skönt... Min sambo jobbar ju 10 mil härifrån så det är ju jag som både får hämta och lämna. Men som dom laggt mitt schema så känns det som långa dagar ändå, även om jag bara jobbar 70%. Helt sjukt!
    Usch, bävar redan för det där jag med. Känns som om N kommer att få bo på dagis. Vet inte hur jobb/dagis ska funka.
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2008-08-19 21:15:48 följande:
    Jag har börjat klockan 9 hittills. Men det är svårt nu när jag sitter brevid för jag måste ju anpassa mina tider efter henne jag går med. Sen kan jag ju styra lite själv hur jag ska göra. Men eftersom Fredrik hämtar barnen på dagis så har jag lämnat dom och då känns det skönt att vi inte har stressat på morgon heller. Vi får se, det är rätt skönt att komma hem och maten står på bordet.. Omvända roller.. Jag tänkte nog gå ner till 87% till att börja med. Min kompis jobbar så. 8-15.30
    eBBejeansen var superfina. Bra val att behålla dem Vilken lurv från Molo blir det tror du? Ja, jag fattar inte varför en del Molo aldrig kommer in. Verkar som om det beror på Lurvstrulet. LLM sa att det var på väg mer Molo denna vecka. Och Krumleur har ju lite men inte utlagt i butiken.

MIna auktioner är inte helt avslutade än (några runt 22 ikväll) men i nuläget ligger de på 3600 så jag är nöjd Penga mun
    Buttelina skrev 2008-08-19 21:16:40 följande:
    mm, jag sa ju att han skulle vara fiiin i cirkus du måste lyssna på mig
    Jag veet! Du kan allt Nu saknas bara stjärnbodys och lurv i lådan. Sen är det färdigshoppat...Flört
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-08-19 21:22:35 följande:
    God kväll tjejerTillbaka efter middag ute med mannen då vi firar ettårig bröllopsdag idag Vad händer här, shoppar ni nåt.Fina barn i BT som vanligt.Tofflan: Gud så fint det blev med cirkus och Katvig.
    Grattis på 1-årsdagen! Var åt ni någonstans?

Tack! Jag är rätt nöjd själv. Bra att du pushar mig
    Incommunicado skrev 2008-08-19 21:32:35 följande:
    jag har shoppat av dig på T idag! Förskolekläder, vågar inte ha de finaste Molo på förskolan utan min översyn *ler* men ESL o Katvig är ok.
    Jag såg minsann det. ESL är så mjuk och go. Men jag inser att den kommer bli liggande ändå.
    Preggi skrev 2008-08-19 21:32:34 följande:
    Duntoffla, 3600 wow. Grattis! Jag är avis!! VAd säljer du för guldkorn? Mina är uppe i 404 nu... haha! Vi får se om de stiger nåt.. Jag hoppas det.. Kan inte du dra ett sms till mig om det kommer in lurv till matador på dagen. Då ska jag gå förbi på vägen hem från jobbet... Grattis på bröllopsdagen Jompa!
    Ja, en del gick bra medan andra inte blev lika bra. 68 kr för mina fina mintgröna Katvig byxor som är nästan nya Men men...så är det- det brukar uppväga på någon annan auktion istället Ja, jag ska verkligen försöka komma ihåg det. I så fall kanske du får lägga undan en till mig. Har nästan bestämt att det får bli en brun med blå kantband eftersom jag redan haft/har en grå.
  • Duntoffla
    Incommunicado skrev 2008-08-19 21:33:40 följande:
    Krumelur säger att lurvisarna kommer v 35 el 36 nu.
    ja, jag hörde det av henne igår. Allt verkar vara fördröjt
    jompa skrev 2008-08-19 21:39:06 följande:
    Säger Matador att de ska få in lurven imorgon eller?
    Jag har inte hört något om att det ska komma imorgon men jag kollar lite då och då.

Fast det verkar som sagt att allt är försenat
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2008-08-19 21:45:51 följande:
    Vad ska du shoppa för alla pengar? BLir det grejer till Noels nya rum? Jag kan lägga ut bara jag vet vilken färg och storlek du ska ha. Jag vet inte om vi ska ha lila/röd eller den grå/rosa. Jag måste nog slänga ut en ny omgång på T nu när jag har skickat dom här som är ute nu..
    Jag har redan shoppat upp dem nästan Generad Har varit och nallat från mitt "Tradera-konto" så det blir att betala tillbaka först och främst. Sen blir det 2 stjärnbodys och en lurv.

Supersnällt att du kan shoppa när de kommer in. (om de får den färgen) Jag ska ha storlek 86 i brun med blå kantband tänkte jag.

Ja. ge Tradera en chans till och testa med lägre utpris så kommer de nog sälja.
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2008-08-19 21:59:12 följande:
    Ja, visst är det roligt? Fröknarna säger alltid att do mär så fina mina tjejer.
    Jag tog 86 i NS-jeansen. Tyckte dock att mudden upptill inte var lika bylsig på de beiga byxorna som på dessa. Ja, jag tror att brun blir bra. Är lite nyfiken på den röda också. 

Det är supersvårt att säga ang utrop men Småfolk brukar sälja bra. Sen är det lite beroende på vilka storlekar också. Små storlekar går oftast sämre. Från 80 och uppåt säljer de bättre. En del 74 kan gå bra också.  
    Tjejtriss skrev 2008-08-19 22:03:49 följande:
    Justja, jag har inte bara sålt en massa idag, utan även köpt lite Molo:www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=7020...www.tradera.com/auction/auction.aspx...
    Fina inköp! Den sista var ju verkligen ett fynd!
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-08-19 22:15:13 följande:
    Freshmilk & rackamaja God kväll!!!!Har varit iväg hos min pappa. Plockat MASSOR med kantareller, mums!Vad händer på shoppingfronten här?
    God kväll! Åh vad gott med kantareller!

Jag shoppar inget alls. packar traderapaket...
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2008-08-19 22:21:43 följande:
    Duntoffla, jag tyckte det såg ut som jeansen satt jättebra! Jag hoppas att det inte är så blött ute imorgon så P kan ha hennes. Jag kollade lite småfolk nu och la till på min minneslista så kan jag se vad liknande plagg gick för innan jag lägger ut mina. Hoppas verkligen att mina auktioner stiger lite imorgon..
    Ja, det är ju smart. Så kan du gå kolla sen. Det är så olika och som sagt går mindre storlekar sämre tyvärr.
    Jen80 skrev 2008-08-19 22:39:07 följande:
    Nja, liiiite, men det brukar alltid sluta med "ja, den var ju snyggare på än vad jag trodde" . Nu ska jag gå och lägga mig. Kram på er alla fina mammor med supersöta barn. Tänk vilka underbart fina barn vi har, även om de är små monster ibland. Herregud, jag är lite bölig ikväll tror jag. Börjar nästan gråta här när jag tänker på mina fina barn. Måste nog gå och pussa på dem. Ava blir jag tårögd av nästan varje gång jag ser henne. Så knäppt hehe...
     Men gumman Du får nog gå och pussa lite på dem tror jag.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10