Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

snoozen skrev 2008-06-15 20:32:55 följande:
    Hej, la in bilder som jag lovat på MAT-jackan i bildtråden
    Jättefin på din kille. Och den sitter ju bra (dvs jag gillar när jackor går ned över baken ) !!
  • mortillsju
    lillronya skrev 2008-06-15 20:35:15 följande:
    Japp, japp! Rea är det.
    När jag såg din lilla i IdaT kläderna trodde jag det var min tjej. Hon har just den kombinationen
  • mortillsju
    gosmamman skrev 2008-06-15 22:01:59 följande:
    www.matadorkids.se/index.php&pro...Attans vad gärna jag vill ha såna här, fast i en annan färg. Den färgen är alldeles för pojkig, sambon skulle få bryt.Ska dom inte finnas i lila också????Har för mig jag sett dessa nedanstående i lila på nån dansk sida, då borde ju hängslisarna också finnas i lila.www.matadorkids.se/index.php&pro...
    Åhhh jag som tycer turkost är en sån fin flickig färg
  • mortillsju
    gosmamman skrev 2008-06-15 22:20:05 följande:
    Jag skulle kunna ha turkost men mannen min skulle fråga om jag var blind och säga att det är så blått det kan bli, vi är alltis oense om färger och skäller om vem som är mest färgblind av oss.
    Undra vad han skulle tycka om min lilla tjej som så ofta har marint på sig
    Angelinah skrev 2008-06-15 22:26:37 följande:
    Hej tjejer!Hoppas ni alla njuter i fulla drag av sommaren... Här börjar man sakta komma tillbaka till "livet" efter allt som hänt... Fick besked från rättsmedicin och mamma gick bort på morsdag, måste varit precis efter jag pratat med henne i telefon.. Och på Onsdag har vi systrar avsked på Karolinska.. Blir sorgligt och väldigt jobbigt men vackert..Har varit några dagar nere i Varberg med familjen nu och jag har faktiskt hoppat lite.. Tyder på att jag börjar återhämta mig Tack för alla värmande ord och hälsningar.. Ni är underbara allihopa!!  *STOR KRAM PÅ ER*
    Men HEJ!

Det får ta lite tid vet du. Skönt att ni fått lite besked, fått ta avsked så att du sakta kan ta dig tillbaka till ditt liv!
  • mortillsju
    Angelinah skrev 2008-06-15 22:33:18 följande:
    Hej!Ja vissa dagar e som vanligt för att sen nästa bli katastrofalt ledsam.. Men de blir längre mellan panik gråten nu.. Man acceptererar sakta sakta...
    Så kommer det säkert att svänga ett tag, men mindre och mindre häftigt med tiden. Det är en stor sorg att bli mammalös. Glöm inte det! Du har jobbat på hur bra som helst!
  • mortillsju
    gosmamman skrev 2008-06-15 22:35:53 följande:
    Mor till sju- Marin tillsammans med tex rött tror jag skulle vara ok, det är mer såna klarblå och ljusblå färger han hakar upp sig på *gubb strutt*.Men nu hittade jag ju 2 fina hängslisar jag ville ha men jag beställer inte till den frakten, aldrig."Om nån ska beställa från frökenblå" så går jag gärna igop några st på frakten, och ännu bättre kanske man kommer upp i fraktfritt (men det var ju nästan en miljonsumma, känns det som)
    Jag försöker ha de där ljusa blå färgerna på vår lillebror och tycker bara han ser flickig ut Inte för att det gör nåt men i alla fall. Mellanblå har han en del (kallar det ibland för legoblå!) och det passar honom jättebra i färg. Kanske är det pojkigt, men jag tycker min tjej passar bra i den blå med *tur att jag bestämmer själv här hemma*
  • mortillsju
    anjis78 skrev 2008-06-15 23:04:40 följande:
    www.ajabajakids.com/shop.asp&item=3...Någon som har sätt denna i verkligheten, är den fin? Sugen på den eller den oranga med äpplen. Någon som vet om det är olika tyg i de klänningarna?
    Jag har sett fågeltröjan och tyckte den var jättefin. Men den med äpplen är ju också fin *kan inte bestämma mig*
  • mortillsju
    mortillsju skrev 2008-06-15 23:12:54 följande:
    Jag har sett fågeltröjan och tyckte den var jättefin. Men den med äpplen är ju också fin *kan inte bestämma mig*
    Fågelklänningen såklart!
  • mortillsju
    Emmsan skrev 2008-06-15 23:35:32 följande:
    haloojsan.. vi döpte vår lillkille igår o av sin mormor fick han valfri vinter overall m tillbehör dvs mössa o vantar.. men åhh vilken ska man välja finns molos fina overaller i smått? han kommer att va 7 mån i november?? eller kan ni rekommendera ngt annat märke?
    Vilken bra mormor! Om du vill ha en riktigt vinteroverall (ej fleece, lurv) så är väl Molos minsta i 80? Men om din gosse är större i formatet kanske den inte är så dum? Vad jag vill minnas är att de anpassat storlekarna förra hösten så de är mer normala i storlek i alla fall.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10