Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Ullis 10 skrev 2008-08-22 14:18:53 följande:
    Jag gör det:Krokodila.
    Jaha, då pratar jag om en annan butik där jag fått se lurvarna.
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-08-22 14:21:20 följande:
    En del vinteroveraller hängde där, tittade inte såå noga då jag var/är såå arg... Jag menar hade jag haft en butik, och de hade fått förfrågningar om Molo flera ggr/vecka i en månads tid, då hade jag ju rotat i kartongerna som kommit liksom. Man vill väl sälja om man har butik?
    Man kan ju verkligen tycka det. Visst förstår jag att man vill få upp sakerna och att det kanske är knöligt om det inte finns ilagt i datorer och så men 4 lurvar är ju mycket pengar och det kan ju bli så att du köper ngn annanstans i stället.
  • Duntoffla
    Incommunicado skrev 2008-08-22 14:22:42 följande:
    det är den jag köpt, sååå fin, den är på posten. Duntoffla: min stjärnbody, jag ska mäta den senare el jämföra med andra om du vill.
    Super! Blir så osäker på om N ska ha 80 eller 86. Han har 80 i sin gula med svarta stjärnor och den är rätt lagom nu. Vissa stars är så stora i storleken. Han har 86 i sin cirkus. Skiljer det bara i grenen så gör det ju inget men om den är tokstor kanske 80 är att föredra?
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-08-22 14:23:44 följande:
    Ja, det blir nog någon annan stanns, i en webbutik som jag brukar Finns sååå många trevliga i webbutikerna. Tex Rackamaja!!!! Mina Molostövlar kom idag, men ena paret var för små,mailade om hon kunde hålla ett par i storleken större. Inga problem där inte! Hon skulle skicka ett par nya idag, innan jag ens skickat tillbaka de försmå. Det kallar jag service!!!!!
    Jag älskar Rackamaja! Alltid trevlig och bra service.
    Buttelina skrev 2008-08-22 14:25:19 följande:
    hmm det finns nog inte... men jag kan kolla ska jag köpa om det finns?
    Ja, gör gärna det om du kan lägga ut tills ikväll i så fall?
    Buttelina skrev 2008-08-22 14:27:13 följande:
    åhh jag funderar sååå över om jag ska köpa molos regnbågsstövlar till lillebror... behöver man regnstövlar? han går liksom inte i en massa vattenpölar... äsch jag vet inte... isabel har ju stövlar men har nästan aldrig använt dom...
    Jag har stövlar till Noel. Tycker de är bra när det är blött i gräs och sånt. Och han går ju inte direkt ännu heller. Har dock inte fått mina fina Molosar än. Men han har ett par andra så länge
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-08-22 14:33:46 följande:
    Nu ska jag tröstäta lite polly
    Det är du värd! Är också snarrsugen men är för lat för att åka och handla
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-08-22 14:38:26 följande:
    hmm jag vet inte om jag ska ha fodrade till bias SVETT fötter
    Supersnällt! Tänkte att det kanske var lättare än att flytta pengar fram och tillbaka eftersom det troligen inte finns.
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-08-22 14:40:21 följande:
    klart nu drar jag tjejer
    Ha så kul!
    Incommunicado skrev 2008-08-22 14:42:17 följande:
    jag ahr itne mätt men jag upplever den tokstor, har 92 o den e stor upplever jag. Förra höstens var sååå små, det är jobbigt det där tycker jag.
    Ok. Ja, 92 är på tok för stort till N. Är D lång? Jag har 80 och 86 i de flesta bodys nu. Lite varierande. Hade en 80 (vit med blå stjärnor) som var tokstor och sen är en del 86 lika stora.
  • Duntoffla
    Incommunicado skrev 2008-08-22 14:46:40 följande:
    den emd cirkus o stjärnor, det är babystorlk jag köpt, inte den för junior som okidoki har.jag stör mig på Molo - att de inte har en total lista/site med alla komb av färger o plagg så man enkelt kan se o få överblick. istället missar man oplagg, så en bild igår på ett plagg jag aldrig sett tidigare från våren, nu kommer massa i butik man inte sett innan heller, olika komb med pingviner o cirkus t ex, o då har de flesta molofans redan köpt o då kanske man inte har just den man velat has i första taget om man inte har råd köpa massor, de tär så onödigt o tråkigt. För att inte tala om att butikerna inte vet när saker kommer o vad som kommer ibland....
    Ja, de borde ha en "klädkarta" på sin hemsida så man vet vad som väntas komma in i alla fall.
    Incommunicado skrev 2008-08-22 14:48:38 följande:
    den kostar 279 kr här, jag betalade 229 kr i DK.  ungefär samma som sagt. Tur för mig, hade blivit sur annars.
    Ja, annars blir man toksur.
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-08-22 15:02:45 följande:
    Hallå igen.Nu är vi hemma, alldeles propp mätta, mormor lagar rackarns så god mat. NS jeansen låg i lådan och väntade, ska strax prova dom på Liam, funderar på om jag inte skulle köpt en större storlek.Men Småfolk tröjan kom inte, så den får vi vänta på tills måndag.
    Gott med mormor-mat!

Vilken storlek tog du i NS? Vad har du för storlek i Småfolks tröjor nu?
    Incommunicado skrev 2008-08-22 14:50:33 följande:
    nej D är inte lång men jag upplever iaf printbodiesarna i 86 som ganska trånga. Han brukar normalt ha 80 i tröjor och 80 i bodies, men just Molos har jag hoppat upp ett snäpp, ja Katvig med, de från i höstas, mint/gröna  tex har jag i 92, 86:orna börjar bli trånga i grenen, men det beror väl på babyhull o blöja, han är inte lång o inte mullig heller eg...
    Ja, printen brukar vara tighta. Sen antar jag att det beror på hur tight man vill att det ska sitta. Jag gillar när de är tightare. Alltid svårt när storlekarna varierar i olika tryck.

Samma sak med småfolk. Sålde nyss en tröja på T som var 74/80 och tokstor. En annan tröja i samma material sitter perfekt.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10