Inlägg från: jojoa75 |Visa alla inlägg
  • jojoa75

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

lillronya skrev 2008-06-23 21:41:10 följande:
    Jojoa: Vad blev det för fynd för dej idag? HAde ju knappt tid att prata med dej. Fick ju jaga huliganungar i hela butiken istället.
    En molosuit till min kompis ettåriga tjej, nova star jeanskjol till Emma, molo grå frottebrallor till Emma. Katvig svarta velourbrallor till Lucas o wheat snygg tröja till Lucas.

Har haft en del wheat nu o jag tycker faktiskt att deras bomull håller bättre efter tvätt än tex katvig o idat *duckar* Slå mig inte!!!
    wheat är ju oxå danskt... De noppar inte alls så mkt som katvig o idat gör.

Lägger in bild i bt strax
  • jojoa75
    jompa skrev 2008-06-25 08:28:14 följande:
    Ja det tycker jag, tyvärr är mina barn så smala att deras byxor inte passar dem
    Sätt i resår i midjan så blir de perfekta! Så har jag gjort till Emma, nu kommer jag oxå att sätta resår nertill för att få dom att sitta snyggt i den större strl jag köpt.
    Sjukt egentligen, köpa dyra kläder, som man sen får fixa o trixa en massa med för att dom ska sitta snyggt...

Jobbar mkt nu o är inte här så mkt, men ville kika in o säga hej!
  • jojoa75

Tjejtriss tror att jag ska till annacill imon eller fredag.

• jojoa75

Gomorron!
    Inte danskt, men nån här kanske vet.. Lollopard till vuxna, hur är de i strl?

Måste gå o sova, men kikar in här ikväll igen! Gonatt!

• jojoa75
    Nika skrev 2008-06-26 11:10:16 följande:
    tro det eller ej ...har faktiskt mailat och frågat..normala sa de...vad är du sugen på? Jag vill ha en turkos traktorklänning! kopierar in svaret jag fick:"KLäderna är normala i storlek, inte små. Det kan skilja lite i storlek. Tex linnet som heter Alba är väldigt tajt istorlek. Omlottklänningarna med kort ärm är något smala i ärmen"God natt jojoa!
    Tack! Kanon!
    Är sugen på lite av varje!
  • jojoa75

Gomorron!
    Sitter o velar vilka NS jag ska beställa till Lucas. Han "behöver" lite nya byxor till hösten, börjar ju förskolan då!
    Han har tre NS jeans o de baggy brallorna med blått bak från i höstas. Nu tvekar jag mellan sand med röda sömmar o army.
    Hur är de i strl?
    Gärna om nån kan jämföra med jeansen eller med baggy brallorna i gråbrunt med blått bak från i höstas, så vet jag ungefär..
    Tvekar på strl, annars tror jag nog jag ska beställa båda. *velar*

• jojoa75
    Duntoffla skrev 2008-06-27 10:32:05 följande:
    God förmiddag!Noel har två dagar i rad tagit sovmorgon till 8.30!! Inte mig emot Har shoppat ett par NS byxor med röd söm nu. Hoppas att de passar min kis.Loveliva- trist med magsjuka! Hoppas att ni andra klarar er!Butte- jättefin Nanoou-suit! Nu blev jag också lite sugen. Ida hade på sig sin gula häromdagen då jag var förbi Angelinah så jag har sett den live också. Jättehärlig färg!Preggi- Söt tjej i rosa Nanoou!Em- coola jeans! Zvartaliljan- Vad fin Maia blev i rosa katvig! Riktigt tjejig! Aprilia- fina fynd!
    Shoppade oxå ns precis på kidzshop! Såg däremot att de röda bara kunde förbeställas, alltså de baggy med röd söm, synd! Så det blev dom med blå söm istället.
    Köpte båda i 110, trots att han har de gamla baggybrallorna med blått bak i 104. Vill att han ska kunna ha dom ett tag nu framöver.
  • jojoa75
    Duntoffla skrev 2008-06-27 10:40:38 följande:
    God morgon! Ja, man piggnar nog till av vädret! Ska ut och lapa lite sol snart. Är ju värsta blekfisen ju.
    Det stod att levdatum okänt, så jag tänkte att nä då får det vara.. Det gick dock att lägga till dom
  • jojoa75

Har visst hunnit med att shoppa trots att jag eftersom det är semestertider nu på jobb hoppar in o jobbar så många pass så att jag knappt hinner andas... Har jobbat extremt mycket nu.
    Igår shoppade jag ns brallor till Lucas, men de hade visst ringt idag när jag sov o pratat med sambon som så klart hade noll koll o sagt att army brallorna var slut.. *lessen* Vaknade av telefonen o gick upp o mailade dom om hur jag isf ville ha ordern, men har fortfarande inte fått svar! Mailade imorse vid halv elva typ.
    Idag har det blivit två långärmade katvig till Lucas, svart vit o orangeblå tröja. Röd nuttyklänning till Emma.
    Var sugen på ett par moonkids frotteknickers i brunt o deras helbruna brallor med vit mudd o deras brunvitrandiga brallor, men har aldrig haft deras byxor o fegade ur...
    Ha en riktigt bra kväll alla, nu ska jag åka o jobba igen! Bye!

• jojoa75

Gomorron o gonatt!
    Ff inte nåt svar från kidzshopen ang min nova star order..
    Tråkigt.
    Fick ju telefonsamtal till min sambo igår om att armybrallorna inte fanns tyvärr som jag beställt (o det blev jag faktiskt lessen för eftersom det var dom jag helst ville ha) sen undrade jag via mail om jag kunde ändra lite i min order eftersom armybrallorna inte fanns. O som sagt, ff inte nåt svar.

Nu ska jag vara ledig ÄNDA till imorron kväll, alltså måndag.

Har jobbat fyra nätter över midsommarhelgen, ledig två nätter, jobbat fyra nyss igen, ledig en natt o sen jobba fyra igen. Undrar om jag eg får lov att jobba så mycket, men men, go lön sen!
    Sen är jag ledig i åtta dar tror jag, det ska bli GÖTT!!
    Sambon undrade lite försynt om jag ville beställa tillfällig adressändring på min post o tidningen till jobb.. förstår inte alls vad han menar!

Ha en bra dag, nu rusar jag i säng!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10