• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

god morgon! eller ja, morgon har det ju varit ett tag, men har inte satt mig här förrän nu. Ilon och Ava sover och Liam skulle kolla på en film nere i källaren. Regnet öser ner idag. Så tråkigt! Ska nog till Öppna förskolan som öppnar idag - äntligen!
    Nästa vecka börjar Liam på dagis. ska bli så spännande! Han har ju varit hemma tills nu. Ilon får vara hemma ett tag till .

VAd tror ni Ava helst vill ha? NS grå omlott-fleece med lite rött och rosa i eller den grå NS-kjolen? Inga pengar, men halva priset är ju ändå halva priset .

Anglinah: Åh, va fina de färgerna är! Vill ha dem kläderna till Ilon (det är INTE Avas färger ).
    Idag har Ava nytt Molo på sig, även om det är lite stort. Var ju tvungen att testa nu när det ändå inte var så varmt ute .

• Jen80

Ängeln: Kan du inte vänta lite med att lägga ut den då? eller behöver du pengar? Tror ju inte han kan ha den så länge till, men i början av hösten funkar den ju.
    Har också en här hemma liggandes. Stl 86 på den, så jag måste testa och se om den funkar på Ilon annars blir det T för den med. Sorligt!!

• Jen80

Åh, blir tokig!! Sitter och funderar på vad Ava ska heta mer än Ava. Jennie ska hon heta efter mig, men sen vill vi ha ett till släktnamn. Min mormor hette Karin, farmor Greta, mormors mor Amanda och sen är det en gammal tant som alltid stått mig nära som hette Ella. Nåt av de namnen, men tycker inget klingar bra med Ava (inte Jennie heller, men det SKA hon heta iaf ). Liam heter Liam Niklas (pappa) Josef (min farfar). Ilon heter Ilon Olle (min sambos farfar som dog strax efter att han var född) Johnny (sambons morfar).
    Så VAD ska Ava heta?!?! Hjälp mig !

• Jen80

Mormor hette också Elisabeth i andranamn. Ava Jennie Elisabeth. Det låter väl fint? Fast det tycker inte min sambo...
    Oj, va OT jag är !!

• Jen80

Fast det behöver du ju såklart inte svara på! Men har för mig jag läste nån gång att han var sjuk eller har jag fått det från det blå?!?!

• Jen80

CamillaJ: Har inte sett den på eleraff... eller blir lite osäker, för jag kan säkert ha kollat förbi den då jag från början inte tyckte den var så skojig. Men nu är den superfin!! Hoppas att Ilon kan ha stl 92 i bebiströjorna, så han inte måste gå upp till de stora tröjorna.

Ja, det får nog bli lite övertalning angående namn. Tycker Ava Elisabeth passar bra ihop. Greta är mysigt, men inte på Småländska .
    satt och kollade namn på scb. Det är bara 13 st som har Ilon som tilltalsnamn. Jätteovanligt ju och jag som inte alls tycker det låter ovanligt...

• Jen80

jacao: Åh va hemskt! Men skönt att han fick lite extra tid iaf. Kan inte tänka mig hur det skulle kännas att mista nån av mina bröder. så tragiskt när unga människor dör! En massa massa kramar till dig. Usch, börjar nästan gråta här hemma nu .

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10