Inlägg från: NovJenny |Visa alla inlägg
  • NovJenny

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

mortillsju skrev 2008-08-21 21:17:11 följande:
    Precis, det ska de vara. det innebär att när barnet har den på sig ska du kunna ta ett rejät grepp med tyg i grenen. Då finns rörelseutrymma (så den inte stramar i grenen när de böjer sig) och lite tillväxtmån.
    Jo, visst kan man ta ett regält grepp i grenen, benen är ju 1 dm för långa liksom. ha ha
  • NovJenny

Modellen passar ju bra ändå, bara det att hela overallen är stor/lång.
    en mindre storlek hade vrit bra men ska snacka med 8848 imorgon och se vad de kan göra. Det är ju missvisande tycker jag att ha så stor skillnad på storlekar.

• NovJenny
    mortillsju skrev 2008-08-21 21:22:39 följande:
    Då kanske du ska överväga en anna overall Som är kortare i benen! Risken med en mindre storlek är ju att den blir för kort i grenen för din kille.
    Jo, vi får se hur jag gör, ska kolla i morgon hur mycket det är i grenen..
  • NovJenny

Har ni sett att Ellos gjort lurvjackor? Upp till 86 i grått/rosa rosa/brun och blå/svart...

• NovJenny
    Angelinah skrev 2008-08-21 23:10:52 följande:
    Var? hittar inte ett smack på den sidan ju
    Fungerade inte länken jag gav?

149 kr är ju inte så farligt.
  • NovJenny
    Angelinah skrev 2008-08-21 23:12:06 följande:
    Ahhhh tack! Höll på att förlora förståndet där inne  
    Ja, nu såg du.
  • NovJenny
    Angelinah skrev 2008-08-21 23:14:03 följande:
    nä priset va ju bra   men jag föredrar molos  
    Man behöver ju inte bara ha en lurvis.
  • NovJenny

Vad fin Liam var i mössan, är lite sugen på den själv men tänkte ta den bruna först. Nu blev jag osäker. Tänkte ta byxa och tröja i det grön/blåa ju...

• NovJenny
    ängeln83 skrev 2008-08-22 09:07:34 följande:
    Visst är han Tur att jag tog nr 2, o nu är jag sugen på den bruna också, det är ju alltid bra med flera mössor
    Haha, sant. Stackars Noah kommer bara ha randiga mössor.

Min syster säger alltid. "Fina nya kläder, de är randiga, som vanligt!"
  • NovJenny
    Mosen08 skrev 2008-08-22 09:33:50 följande:
    Åh vad bra! Förresten, är dom väldig små i strl? fanns bara 9-12 mån och den ska vara till hösten då är min dotter från 6-7 mån och sen framåt..
    Det blir nog bra, jag har 1-3 år här hemma och den är för stor för Lilly. Hur gammal är din tjej? Lilly är 7 månader nu.
  • NovJenny

Såg att du skrivit att hon kommer vara 6-7 månader i höst. Ha ha, yr jag är..

• NovJenny

hade beställd röd/oranga molo med lila mudd i strl 98 till Noah, men då var de slut.
    Tror ni 92 kan fungera till honom?
    Jag som tyckte 98 skulle bli perfekt...

• NovJenny
    Tjollabolla skrev 2008-08-22 17:24:17 följande:
    Åh tack alla! Genast känns allt mkt lättare. Ja dom blev ju RIKTIGT sura och sa att muntligt avtal gäller ju oxå men hon gav sig tillsist när jag berättade vad facket hade sagt. Tack och lov! Känns grymt bra! Tofflan: Jag fick ju ett jobb först, men dom la ju ett grymt schema och det var bara eftermiddagar och jobb på olika avdelningar.. Jag skulle i stort sett springa runt som en liten vikarie, vilket jag inte tycker att jag ska när jag gått 4 år på högskolan. Så jag ringde upp ett annat ställe där jag blev erbjuden jobb innan och fick det direkt, igen Nu ska jag jobba jämna veckor 9-15.30, udda veckor 8-14.30. Kan inte bli bättre!!Och nu har jag erbjudit mig att hämta pizza för jag har paket från meandi på posten
    Härligt, vilket flyt du fick till slut! Grattis, igen!
  • NovJenny

...alltså, jag undrade mest hur de var i storlek.

• NovJenny
    Angelinah skrev 2008-08-22 17:34:45 följande:
    Ida har 86 i sina o dom kommer räcka läääänge   Hur lång e lille N?
    Hej! Missade ditt svar.
    Noah är över 90 lång nu iaf, 92 cm kanske?
    Hur lång är Ida?
  • NovJenny

Nej, nu tog jag stolek 92. Känns som jag snackar med mig själv.
    Men jag tog 92 iaf...

Fin shopping i tråden och så söta bebisar, Hilda och Ava.

• NovJenny

En snabb ot fråga bara...

hur gör ni när någon som lagt bud på er auktion på T säger att den vill att man mailar tradera för att ta bort dennes bud?
    En väldigt dålig ursäkt också, och otrevligt mail..

• NovJenny
    Tjollabolla skrev 2008-08-22 22:45:11 följande:
    Har jag aldrig varit med om. Kan dom ens det?? Det tror jag inte faktiskt.
    jadu, tydligen. Har ju fått "order" om att skicka mail till trdera.
    Emmsan skrev 2008-08-22 22:47:00 följande:
    hade det varit otrevligt hade jag inte svarat meeeeen OM hon nu vinner auktionen kanske det blir strul med betalning
    Jag låter det nog vara, skiter i att svara och se hur det blir.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10