Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Lina med Liten skrev 2008-06-02 22:34:18 följande:
    har bara bild när hon sitter ner....
    i ditt galleri? *kikar in*
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Jen80 skrev 2008-06-02 22:21:52 följande:
    Inte Butte, men jag svarar ändå ... Ilon har 86 i sin lurv och den är precis lagom nu (han har 86 i det mesta nu). Nu är den nog precis lagom, men han har haft den sen han hade 74 i kläder. Här är han 7 mån. En rund kille, så han fyller ju ut den rätt bra. Lite lång i ärmarna och så, men funkar tycker jag.

Superbra! Då kanske jag ska satsa på en 86 till hösten. 92 måste ju bli galet stort.
     Min är ju en liten knubbis han också.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Lina med Liten skrev 2008-06-02 22:38:34 följande:
    jupp nu ligger den där
     Superfin! Kul med starka färger! Hon ser lite förvånad ut där sötisen.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Lina med Liten skrev 2008-06-02 22:44:12 följande:
    Den är ännu finare på baksidan Lite mer åker o skördetröska Syns när hon kryper...
     Åkrar och skördetröskor är fint (lät så roligt)
    Buttelina skrev 2008-06-02 22:44:54 följande:
    lillebror har 92 i sin lurv. den började han använda när han var runt 11månader
     Ok. Då blir jag ju tveksam. Noel kommer ju vara runt ett år när den ska användas. Hmm...86 eller 92? Knepigt!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-06-02 22:49:53 följande:
    Emilio fyller ett på onsdag och jag har köpt 86 till honom. Har inte fått hem den än så jag kan inte säga hur den sitter.
    ok. Vilken färg blev det? Funderar på en grön men vet inte om den blir för mesig på Noel.
    Lina med Liten skrev 2008-06-02 22:48:45 följande:
    Duntoffla: det är nog för att det är gult som det lyser lite fint sådär

Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-02 22:51:13 följande:
    denna älskar den duntoffla: 86 kommer också funka...
    Den där är skitsnygg! Ja, 86 funkar nog men frågan är hur länge? Du har lite uppvik ser jag men annars ser den ju inte tokstor ut.
    Buttelina skrev 2008-06-02 22:52:16 följande:
    förresten vaddå "senaste" lurven ??
    Förklara dig nu Lina, Butte har väl bara en lurv?
    lillronya skrev 2008-06-02 22:54:41 följande:
    Duntoffla: Majo köpte till mej på lagersalgen.En blå till Emilio och en rosa till Anjelin. Jag är helt löjligt glad för det!!
    Det förstår jag. Lurvarna är underbara! Älskar Noels grå. Kommer aldrig sälja den. *Ser framför mig Noel 8 år gammal intråcklad i en gammal sliten Molo-lurv*

Får jag fråga vad lurvarna kostade på Lagersalgen?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    lollypop skrev 2008-06-02 23:00:08 följande:
    Äsch, det var inte så lätt!Fick i alla fall fram att det är ett danskt märke. Verkar rätt nytt!? Men det verkar inte vara så många som säljer det (än). Hittade ett par (okända) shoppar. Men de hade inte just den klänningen.Med andra ord...Jag suger på att tipsa
    lillronya skrev 2008-06-02 23:01:16 följande:
    Den grå lurven är den absolut snyggaste!! En sån måste jag nån gång få tag i!De kostade 150 danska kr. Ett klipp!Hade aldrig kunnat köpa de annars. Känns orättvist när de finns fler i hemmet som behöver kläder.
    Tycker alla är snygga fast jag måste nog säga att den grå är min favorit. Köpte min på Matador för 279 kr. Och den är välanvänd.

150 dkk är ju ett riktigt fynd!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-02 23:05:03 följande:
    just det grå är mitt senaste inköp det hade jag glömt
    Inte lätt att komma ihåg alla kläder du har i garderoberna! *avis*

Just ja, nya lurvar till hösten. Har ju sett dem men kommer inte ihåg. Vilka fler färger än Lila?

Åååååh nej! Varför skulle jag kika på de danska sidorna för? MAT-anoracken jag spanat in är nersatt! Gahh! Blir ju så dyrt med frakt ju.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-02 23:08:23 följande:
    i katalogerna som några av oss har hemma
    Undrar var jag la de bilderna? Får rota lite. Är andra Lagersalgen i dec eller januari? Alltså Molos.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-02 23:11:31 följande:
    ja, det är inte lätt hur ska jag nu kunna motivera en ny lurvfleece till hösten till isabel? när hon redan har två lurvfleece jackor och en molo anorak?? behöver man 4 jackor
    Alla dessa val! Jag har ju verkligen suktat efter jackan och nu vips så är det nästan halva priset på den. Men frakten höjer ju upp priset.

Klart man behöver 4 jackor! Det är ju SYND om henne annars
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-02 23:12:13 följande:
    God kväll förresten
    Go kväll!
    Älskade Noel
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10