Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Buttelina skrev 2008-06-02 23:13:04 följande:
    molos är i dec tror jag
     Då var det som jag trodde. Det blir en dyr höst och vinter
    lillronya skrev 2008-06-02 23:13:12 följande:
    Behöver tips nu när vi pratar lurvar.Vilken mössa kan man tänka sej till den rosa jackan? Nån villervalla? Eller nåt annat?
     Denna kanske?

http://www.litenpalandet.se/ProduktInfo.aspx?id=1311

Eller Katvigs rosarandiga?

Om du inte vill ha enfärgat förstås.
    Buttelina skrev 2008-06-02 23:17:04 följande:
    hmm, nån geggamoja kanske?
    Har ju fasen inga pengar kvar i min shoppingkassa. Fast den är ju snygg...
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    mortillsju skrev 2008-06-02 23:20:42 följande:
    Jag hoppas verkilgen de inte har nåt att säga till dig om det. Det är väl ert behov som måste styra?
    Säger detsamma. De ska väl inte hålla på att argumentera om det. Alla har ju olika behov av olika anledningar.
    lollypop skrev 2008-06-02 23:20:15 följande:
    God natt allihopa
    Go natt!

Jag ska också nanna nu. Sambon börjar jobba efter lunch så han tar nog Noel på morgonen. Hoppas att jag kan sova lite längre.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-02 23:24:04 följande:
    strunta i shoppingkassan.. låna lite från matkassan det ska ju gå till en MAT jacka
    Hahaha...MAT som MAT menar du? Ja, tur jag går på diet och inte behöver så mycket mat.

Ska fundera. Den kanske dyker upp på rea på fler butiker snart. Där man vill shoppa annat. Och i andra färger.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-02 23:32:46 följande:
    ja, svält dig själv så du får råd med en mat jacka till grabben
    Precis! Det är ju synd om stackarn som inte har några kläder! Jag får se ut som ett benrangel så att han får vara fin

Men 400 kr billigare är ju en del. Undrar om Ajabaja kommer rea sina snart?

Jag skulle ju sova...det går ju bra som vanligt...
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-02 23:38:37 följande:
    ja, han får väl snart gå naken 400kr är inte sååå farligt
    Nej, 400 är bra pris men sen är det ju frakt som tillkommer. Den suger purjo!
    mortillsju skrev 2008-06-02 23:41:37 följande:
    Jag gillar också MAT-anorakerna. men har inte vågat köpa till mina nu springande små pga av luvan som är fast. Så synd på så fina jackor tycker jag!
    Sitter den helt fast?
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-02 23:40:56 följande:
    Ja det är ju en hel del kronor billigare! OM du ser en stor rea skylt hos ajabaja så vet du vem du ska gallskrika dig hes till va?!? Näpp, nu pallar inte min rygg att sitta här längre *ajaj* Hörs imorgon tjejjer, sov gott!
     Ser jag REA så gallskriker jag!

Go natt nu tjejer! (3:e gången gillt)
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-06-02 23:44:38 följande:
    Hej!Vill mest tacka för alla snälla underbara ord från er här inne.. Det värmer oerhört ska ni veta..  Jag har läst vad ni alla skrivit både i tråden och i min GB...Dagen har gått åt till att hålla ihop för Bella som fyller 10 år idag, barnen vet inget ännu, ska berätta det för dem i morgon.. Bella måste få ha sin födelsedag i glädje kände vi..Vi är nog rätt chockade antar jag, man växlar mellan hysteriska tårar och skratt..kommer man någonsin förstå?Återigen stort tack för era ord...
     Starkt att orka vänta med att berätta för barnen.  Förstår att ni är i chocktillstånd. För ofattbart att greppa när det sker så plötsligt.

Bamsekramar till er
    Älskade Noel
  • Duntoffla

God morgon!

Soligt ute och klarblå himmel!

Sambon är hemma nu på fm så han tog Noel imorse. Fick lite sovmorgon vilket inte händer så ofta

jojoa75 skrev 2008-06-03 09:44:03 följande:
    GRYMT bra svenska, o bra meningsbyggnad...Jaja, fyra nätter på rad, ska gå o sova ett par timmar nu, är sjukt trött..Gomorron! OCH gonatt!
      Go natt!

Jompa- jag kommer inte ihåg vad du sa om storleken i MAT-jackorna. Vilken strl har du till M?
    Älskade Noel
  • Duntoffla

Tittar in en kort sväng innan jag ska lapa sol igen. Passar på medan N sover.

Fick 2 fina Småfolk i brevlådan idag

Helle skrev 2008-06-03 11:26:49 följande:
    En helt OT-fråga, men har det funnits olika gröna Lindex-velourisar?Buda hem ett par från T, men färgen skilde sig avsevärt mellan bilden och verkligheten.
    Det var väl inte mina? Så vitt jag vet så finns det bara en färg på de gröna.
    lillronya skrev 2008-06-03 11:56:37 följande:
    Tro det eller ej! Idag har jag fått hem en Nova star-jacka!
    Finally!! Hoppas att den var fin!

Butte- Isabel passar verkligen i de orange och rosa färgerna! Och Bia är ju också superfin i den gula Småfolken. Underbart kort på de båda!

Tjolla- Fina Milo i Mala, Meandi, Molo och Katvig! Shit vad håret hans växer!

Belladona- Jättefin klänning från ESL på Tara!

Bloody sunday- Fin A i Kik Kid, Molo och Katvig! Gillade särskilt Katvigen.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-06-03 12:40:37 följande:
    Tofflan: Ja har 6-9 mån i M:s MAT jacka. Den kommer hon kunna ha även i höst utan problem, armarna är nu uppvikta och den är lång så i höst åker den på igen
    Tack! Tror du att det räcker till N också? Han är ju lite större.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-06-03 13:36:05 följande:
    Tofflan: Superfina Småfolk till N.
    Buttelina skrev 2008-06-03 13:46:54 följande:
    tack  fina småfolk t-shirts
    Tack!

Jag har alltid sett mig som en flickmamma men uppebarligen klarar jag att ha hand om en pojke också Blir det fler barn så hoppas jag på en tjej. Vore kul med en av varje. Fast en pojke till funkar nog det med.

Nä, dags att pallra sig ut igen.

cu later
    Älskade Noel
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10