• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

CamillaJ skrev 2008-08-12 20:53:32 följande:
    Jag har inte alls ångest jag tycker att det ska bli hemskt kul, jag har sett Isak och vet att han bara älska dagis och jag tror att dagis är bra för barn det är en bra utveckling! Skönt om barn kan vara hemma länge och så självklart men inte att jag skulle få ångest för dagis det ska bli kul att gå dit imorgon både för dom och mej ... Visst inget kul om barnen är lessna osv när man ska gå för det har Isak också varit det är hemskt men det ska vi väl hoppas vi slipper. Jag tycker att Albin som är 1 ½ år är en bra ålder . Ska bli så skoj att träffa massa nya männikskor och deras barn.Sen det att veta att dom har skoj när man själv är iväg och jobba.
    Hehe, men du vet vilken fjantmamma jag är . Ilon var ledsen idag då han var hos en kompis här som han känner väl medan jag var och skolade in Liam. Nä, han är verkligen inte i nån bra ålder nu, men det är stor skillnad på hur Liam var i den åldern. Ilon är mycket mer mammig nu. Tror han är inne i en lite jobbig fas då han sover sämre och är klängig på mig och så. Nej, det är min lille bebis . Han får vara hemma till nästa sommar om jag får bestämma, som det känns just nu, men vi får se vad han vill.

Gick bra för Liam idag och jag skulle säkert kunna lämna honom imorgon, men jag är nog med ändå. Kommer kännas superkonstigt att lämna honom där sen. skillnad om jag skulle åka och jobba, men nu ska jag liksom hem och ta hand om de andra barnen. Får dåligt samvete mot honom, fast jag vet att han kommer ha jättekul där... men det är väl bara ovana för min del ...
  • Jen80

CamillaJ: Skrev nog inte innan, men va fin han är i Domino-tröjan !!

• Jen80
    Preggi skrev 2008-08-12 21:10:14 följande:
    Jen80, Jag mådde jättedåligt när P började på dagis förra året. Men jag märkte snabbt att hon älskade det och älskar det fortfarande. Jag tror att det är bra med barn för dagis och att de erbjuds stimulans och utvecklas på ett sätt man inte kan erbjuda dom hemma. Men jag har så svårt att släppa taget. Sen är jag jättenervös för att börja mitt nya jobb med. Jag tror det spelar inte ganska mkt med. Gosmamman, hon säger att dom är hårda och kliar. Sen var dom ju för stora med så dom satt inge bra. Men jag tyckte att dom var jättefina! Ska nog testa en strl mindre.. Jag tror att NS sitter skönare och slappare och är skönare att leka i.jompa, vilka fina semester bilder. Så fina söta barn du har!
    Ja, jag har nog också lite svårt att släppa taget. Hönsmamma . Men Liam är så stor nu så det känns ändå ok. Ilon blev ju ledsen hos några han känner väl idag så det dröjer nog ett tag innan jag skaffar barnvakt åt honom. Lillplutten! Fast jag tycker det är lite mysigt med lagom mammiga barn . Behöver ju typ aldrig lämna bort honom än så länge, så nu känns det ok. Hoppas det blir bättre...
    Vad är det för nytt jobb? Spännande! Det blir nytt jobb för mig med när den dagen kommer. Känns både spännande och lite läskigt, för jag har ingen aning om vad jag ska göra .

Nähe, nu vill jag ha lite Tradera-pengar att köpa lite kläder för !!
  • Jen80
    Incommunicado skrev 2008-08-12 21:54:07 följande:
    Har BESTÄLLT!! Molo förstås!Massor... bla  en del saker jag ej sett här, t ex pingvintröja med stjärnarm. Det var den som fick mig att beställa och sen köpte jag allt.. *gulp*nu ska vi fika o sen ska jag lägga mig o drömma om alla molosar som jag nu väntarpå....
    Åh, va roligt !! Underbart när man väl beställer mycket på en gång. Är själv dålig på sånt, för jag får sån ångest när det blir så dyrt. Köper lite ofta ist ...
    Preggi skrev 2008-08-12 21:56:25 följande:
    Det är så hemskt när dom blir ledsna. Det händer nästan aldrig för oss som tur är. Faktikst peppar peppar så har det inte hänt på dagis en enda gång än. Får se hur det går för lilla Matilda. Jag tycker ju att hon är så himla liten fast hon fyller ju 2 i november. Jag tycker att det är mest jobbigt att jag ska jobba heltid. Jag ska göra det till en början iaf så får vi se hur det går på provanställningen. Det blir ju väldigt mkt pengar på heltid om man jämför med mammapengen... Jag ska jobba som ekonomiassistent, inget märkvärdigt. Kontoret ligger jättebra till så det blir ingen lång resväg iaf.Hur går det för dina auktioner nu? Jag måste få ut lite jag med. Jag säger det varje dag men tar aldrig tag i det. Ett mission för imorgon kanske?
    Ja fy, vet inte om jag skulle kunna lämna dem om de är ledsna hehe. Eller kan kan man ju om man måste, men som idag sa jag att jag kunde hämta honom ifall han blev ledsen (var hos kompisen mittemot dagiset). Men han var mest orolig, kollade efter mig och på väg att börja gråta några gånger. Blev sen jätteledsen när jag kom. Liam tror jag aldrig kommer gråta när jag lämnar honom på dagis. Kan jag inte tänka mig iaf.
    Skönt med lite pengar . ser fram emot när jag ska börja jobba sen eller om sambon får ett jobb här som han ska söka sen (samma som han gör nu, men på cykelavstånd), vilket gör att vi slipper lägga ut 2000 kr/mån i bensinpengar till och från jobbet. Själv hoppas jag på ett 75%-jobb eller mindre, men det får vi se...

T-grejerna går sådär tycker jag. En del jag inte fått bud på, men hoppas det kommer. Molo-overallen har jag iaf fått bud på, så det är bra . Lade ut den för 599 kr. Äh, lite shoppingpengar ska det nog bli. Har lite mer som ska ut sen .
  • Jen80

Ursäkta att jag är lite Ot och gör en massa långa inlägg. Har varit ensam sen i söndags och sitter och väntar på att min kära sambo ska komma hem . Är lite pratsjuk hehe...

• Jen80

Sega FL.. ska ta och stänga av nu. Får vänta i sängen ist .
    God natt på er!

• Jen80

Hallå på er !
    Försökte komma in här igår, men det var ju i princip omöjligt. Fick in några bilder iaf.
    Var på Me&I-party igår och blev så besviken. Ville ha rosa velourisar och en orange tunika i velour tull ava, men det fanns bara från stl 74/80 och uppåt och det känns som att hon inte kan ha dem förrän nästa höst. Då har jag lite annat att lägga pengarna på nu, som barnen kan ha i höst/vinter. Trist!

CamillaJ: Liam frågade efter Isak nu när han såg bilderna. Vad Isak gör och så. De saknar nog varandra lite... Jobbar du mycket nu framöver eller?

Idag har Liam varit en timme själv på dagis och imorgon ska han lämnas som en vanlig dag 9-12. Så duktig! Han började skolas in i tisdags och det har verkligen inte varit nåt problem alls. Skönt efter att ha hört om hur mammig han kommer att bli när han bara går hemma med mig ...

• Jen80
    CamillaJ skrev 2008-08-14 12:33:34 följande:
    Hej på dej, nej jag sluta mitt vik på söndag sen vet jag ju inte så nästa vecka kan vi ses Jag skola in dom ..Isak går ju bra och det visste jag ju men Albin va lessen flera gånger idag min lille kille.. han såg inte mej då började han gråta som bara den Mammas kille. Usch... Men hoppas han vänje sej lite mer de är ju bara andra dagen.
    Usch, va jobbigt . Hoppas det går bättre snart!
    Kanske kan ses nån dag nästa vecka då? Liam kommer gå 9-12. Hur kommer dina gå?

Just det, glömde ju säga att jag köpte ändå ett par byxor från Me&I. Turkosa velourisar till Ilon som påminner väldigt mycket om Småfolks byxor. Har inte kollat vad han har som passar till, men det ska nog finnas nåt. Jag är ju inte helt frälst i just den färgen, men de här byxorna var jättefina .
  • Jen80

God kväll tjejer! Behöver er hjälp nu angående en suit som jag inte är hundra på. In i BT och kolla. ÄLskar färgerna, men har aldrig riktigt gillat trycket. Hmmm, kommer jag använda den tror ni??

• Jen80
    Mitt livs lycka skrev 2008-08-14 19:59:36 följande:
    Jag tycker suiten är jättefin på din lilla tjej! Jag tycker du ska behålla den!Var har du köpt den underbara filten??? Fanns den i andra färger?? (Jag letar efter en mysig filt till min son..)
    Filten är köpt på Pop. Tror att den fanns i nån svart/turkos/grön eller nåt sånt. Inte säker, men jag har leggings i samma färger och tryck som filten och de fanns även i en killvariant.

Loveliva: Nä, jag gillade den inte på bild, men i verkligheten var den mycket finare. Sen när den kom på Ava så var jag inte helt säker... Svårt!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10