• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Hej hej!
    Ava på armen så det blir lite kort... NS-jeansen, vilken stl ska man ha till pojkarna? Liam har 104 i byxor och Ilon 86 för det mesta, 92 i sina NS army. Kan man gå upp nåt i stl eller bör jag köpa 104 och 92? För mig gör det inget om de är lite stora, hellre det..

• Jen80

God kväll på er!
    Tjolla: GRATTIS till nya jobbet !!! Så glad för din skull! Skönt att allt löste sig till slut. När ska du börja nya jobbet då?

Love2007 skrev 2008-08-21 19:58:32 följande:
    Hej tjejer, frågar åter er som har jordens koll på barnmodet Ser i bt att flera av era barn har Gucio-skorna, är dom bra?Var har ni köpt dom? Hur är dom på storleken?Måste nog banne mig shoppa ett par. Tack på förhand!/ Anna
    Jag tycker skorna sitter bra på min pojke som är 1,5 år. Han har stl 23 i sina, så de är nog rätt normala tror jag. Lättast är ju att be dem mäta dem där du köper dem ifrån. Jag köpte sonens hos Liten butik, men den är nerlagd så jag vet faktiskt inte var de kan finnas tyvärr... Hehe, inte mycket till hjälp ...
  • Jen80

Nån som har nåt bra tips på höstskor till Liam? Inte så dyra, lätta att ta på (dagis vill inte att han ska ha converse ), hyfsat snygga.. tja, jag kräver inte så mycket för det är bara till dagis, men lite fina ska de ju gärna vara...

• Jen80

Äh, nu har jag beställt skor till Liam på LaRedoute. Liknande Converse som går upp lite på foten, men i manchester, svarta. 149 kr och gratis frakt. Toppen! Dragkedja på sidan. Blir nog bra!

Nu ska jag i säng. Inte mycket sömn igår natt och är själv även inatt så bästa tt komma i säng. Ilons ögon ser hemska ut, så vi får se hur han sover. Har fått ögonsalva så jag hoppas det kanske hjälper lite. God natt på er!

• Jen80

Men glömde ju skriva att vi var på bvc igår. Min lilla tjej väger 6230 gr!! Och 61 cm lång. Usch, va tiden går fort !!

• Jen80
    terezita skrev 2008-08-21 22:16:51 följande:
    gonatt på dig med lycka till inatt och ge en krya på dig puss till ilon från mig
    loveliva skrev 2008-08-21 22:17:39 följande:
    Hoppas lille Ilons ögon blir bra snart! Inte kul med ögoninflammation Sååå segt juuu
    Nä fy, va jag lider med honom. Han är inte alls särskilt geggig i ögonen, men de är illröda och rinner. Man märker att det kliar och irriterar. De andra verkar *peppar* *peppar* klara sig. Inatt satt jag uppe med honom i soffan en timme innan jag kunde lägga ner honom i sängen igen. Sen vaknade Liam, Ava, Liam igen... tja, inte rolig natt. Nä, nu MÅSTE jag... god natt!
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-08-21 22:19:43 följande:
    Oj! Då har hon gått om Hildas vikt  Men Hilda är den största kräkaren som finns Vi får ta och stanna tiden lite nu tycker jag! Våra bebbar ska inte bli stora än! Hilda kröp två steg idag, då är man stor!
    Men åh, så duktig hon är ! Men fy, de var ju små små bebbar nyss...
    Hehe, ja Ava tar tillvara på maten hon får . Men mina pojkar har aldrig varit särskilt små, så varför ska hon ?!?! Fast hon ligger några hundra gram under dem ändå.
  • Jen80

God morgon på er !! eller förmiddan kanske ...
    Efter att ha förväntat mig värsta  natten så vaknade inte Ava förrän 3 nånting och Liam vid 6. Var länge sen han sov så länge utan att vakna nån gång. Ilon var ju ledsen när jag stängde av här igår, men innan jag hann in i rummet så hade han somnat. KÄnner mycket piggare och gladare idag . Ilons ögon ser lite bättre ut nu också efter att ha tvättat rent i morse och haft i salva.

Ringde sambons faster som bor här i närheten och undrade om hon ville komma hit 10 min medan jag går och hämtar Liam på dagis. På så vis så kund ejag lägga Ilon redan nu så fick jag lite egen tid . Ava sover också. Annars hade jag fått försöka hålla en trött Ilon vaken till efter 12.

Superfina bilder i BT . Är sugen på mer Molo till Liam och Ilon, men måste nog först köpa höstjacka och vinterjacka till Liam. Ava BEHÖVER faktiskt lite kläder också, men jag vet verkligen inte vad jag ska köpa till henne. Inget som jag är sugen på just nu...
    Men hjälp mig, VAD SKA JAG ÖNSKA TILL AVA I DOPPRESENT?!?
    Vill ju ha lite fina grejer till min lilla tjej. Några som har frågat, men jag kommer inte på nåt.

Ska kolla posten nu .

• Jen80
    loveliva skrev 2008-08-22 11:18:50 följande:
    Snacka om post idag Utanför dörren låg 4 STORA paket idag!!! Molo overall från tradera, Katvig regnbyxor från tradera, Molo stövlar & en Ju Ju BE skötväska Men denna Molo overall har ställt till med bekymmer & problem Enligt auktionen skulle det vara en 104, men när jag provar den på Love så är den precis lagom,funkar inte i vinter Är lika stor som Emmsans 98:a. Grejjen är den att storlekslappen är bortklippt. Så denna overall ska tillbaka och jag SKA HA min apengar tillbaka!!!!!!Eller vad hade ni gjort?
    Åh, massa rolig post ju!! Men surt med overallen. Om det inte stod nåt om att lappen var bortklippt så har du ju det som orsak. Har du nån annan Molo-overall från samma säsong att jämflra med? Men det är ju konstigt för Molo-overaller brukar ju vara stora i storlek. Fy va trist när det ska strula och bli fel .

Jag fick en fiiin kaninbody med posten idag (Tack Butte )!!
  • Jen80

Men åååh, vill också ha lurv!! Kan inte ringa och lägga undan för jag måste se dem live innan jag vet vilka färger jag ska ha. Liam ska iaf ha en jacka och Ava en overall, sen får vi se. Men äh, ni förstår ju själva att det slutar med att Ilon får en jacka också. Men tror inte jag har pengar att lägga på fler lurvar än varsinn tyvärr, så det kommer bli svårt att välja. Men lila/röd i nån kombination lutar det nog åt till Ava. Liam får nog en mörkgrå eller vad det var och Ilon har jag ingen aning om. Ringde eleraff, men hon hade inte fått några idag . Jag som tänkte att jag kunde shoppa lurvar imorgon. Jaja, får väl vänta då...
    Längtar efter bilder i BT nu!! Loveliva, vi brukar ju ha samma smak när det gäller våra små tjejer, så det ska bli spännande att se vad du väljer ...

• Jen80
    rixpucko skrev 2008-08-22 13:03:30 följande:
    Hejär det någon som vet om det finns att köpa sådana här längre?Måste ha www.tradera.com/auction/auction.aspx min annons förståss)
    Tror inte de gör dem längre, utan det är väl om man får tag på några gamla som finns kvar. Har inte sett nån som har den, men jag är inget IdaT-fan så jag har ju inte direkt letat.
    Nä, inte din auktion ...
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-08-22 13:21:45 följande:
    Är så arg att jag kokar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jo de hade fått hem lurvar. DE låg så fint i sina kartonger. Frågade om jag fick köpa 4 lurvar. Ja, men inte idag sa hon, jag måste vänta tills allt är uppackat och hänger på galgar!!!!!!!!!!!!!!!! Så det var bara att åka hem igen Frågade om hon kunde hänga undan till mig, men hon visste inte vilka färger det kommit.Ullis- Hur kan du veta vilka färger som finns? Du fick väl hänga undan?Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    Men ååååh, va surt !! Fy, va tråkigt! Hade ju sett fram emot finfina bilder ju! Hon kunde ju fått 4 lurvar sålda och så väljer hon att inte packa upp nåt. Jaja, kass service!
  • Jen80

God kväll på er!
    Har precis lagt ut några bilder på Ava i BT.
    Loveliva: Men snälla du, skicka hit lite godis!! Är grymt sugen och är själv hemma, så jag får gott sukta vidare ...
    Fin shopping Butte !! Skojigt med lite nygammalt .
    Byxorna på lillebror är jättefina! Blir nästan sugen ju . Men jag har lite annat att handla innan...

Nähe, dags att lägag Liam som leker med Ava för fullt . Han verkar inte alls trött. Somnade en stund på dagen hmmm...

• Jen80
    Buttelina skrev 2008-08-22 19:29:57 följande:
    vad har du på din lista då? just nu är det 5 lurvfleece och ett par flowerbyxa och ett par turkosa stjärnbyxor som står högst på min lista
    Till Ilon: Turkos/lila randiga byxor till Ilon, grå/brun tröja, turkos stjärntröja
    Till Liam: Vet inte riktigt, men någon Molo-tröja - antigen grå/brun, gröna stjärnor eller turkos/lila, Nanook jacka, Pop vinterjacka, lurvfleece
    Till Ava: lurvoverall, KikKid klänning, Katvig body+strumpbyxor, Pop velourklänning med moln
    Sen vill jag gärna ha varsitt par NS-jeans till, de ljusa

Det är det som står ÖVERST på listan ...
  • Jen80

Åh, alla underbara barnprogram... hmmm... Liam älskar Dora!! Ilon bryr sig inte om TV:n så särskilt mycket. Dansar lite när det är musik, men han sitter sällan ned och kollar. Hoppar mest omkring och försöker få igång Liam .

Åh, va jag är grymt shoppingsugen nu för tiden. Så jobbigt att man inte kan köpa allt man vill. Måste nog ut med lite till på T .

Tjolla: Grattis till alla pengarna . Nu kan du shoppa loss!!! Vad står överst på listan?

Fredag kväll, ensam hemma och jag har verkligen INGET gott .. Vad ska jag hitta på? Gå och lägga mig kanske och vänta på sambon som kommer hem om nån timme...

• Jen80
    Buttelina skrev 2008-08-22 22:22:38 följande:
    släng ihop en kladdkaka
    Åh fy, det orkar jag inte.. och så har jag inget laktosfritt smör hemma (mjölk funkar inte för Avas mage). Men nu när du säger det så blev jag grymt sugen .

Sitter och irriterar mig på NS-jeansen jag köpte. Jag vill ha XL baggy som är lite bredare nedtill än raw red som är smalare. Tradera eller inte?!?! Det är frågan. Eller köper jag ett par till...
  • Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-08-22 22:49:38 följande:
    Åh jag älskar våra ns! Är så glad att jag valde rätt. Alltså om du inte kommer använda dom så lägg ut dom på T. Du lär ju få igen det mesta. Lägg det med högt utrop om du är orolig och gratis frakt eller nåt. Använder du det så kan man ju behöva 2 Åh. Nu drog det till i shoppingtarmen. NS dom där gråa är ju himlans fina... *minnesförlust på vad dom heter*
    Jo, men jag kommer använda dem. De är jättefina, men de andra är FINARE!! Men funderar på om Ilon får ha kvar sina och så lägger jag ut Liams på T. Eller nä, jag köper först de andra (väljer mellan de nya raw light eller de gamla Baggy XL) och sen ser jag om jag vill lägga ut några på T eller behålla alla . Har ett par gamla NS-jeans som ska ut på T iaf.
    De grå heter army . Ilon har de gröna och de är sååå fina och sköna!! Men nu har du ju pengar ...
  • Jen80
    Emmsan skrev 2008-08-22 22:47:40 följande:
    INGEN som har en 11 månaders o vet vilken stl jag ska ta ;)?
    Ilon hade en grå vinteroverall från molo i stl 80 när han var 11 mån.
  • Jen80

Nähe, nu tänker jag också gå och lägga mig. Ska inte på bröllop förrän nästa helg, men jag behöver nog sova ändå . Lär väl drömma om alla fina kläder jag är sugen på hehe...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10