• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

loveliva skrev 2008-07-28 22:30:58 följande:
    Här var det lugnt ikväll....PreggiSååå fin skidflicka i bt Är också sugen på den till Melker
    Ja, var är allihop? Klar du ska köpa den till Melker!!! KÖÖP! Den är superfin! Och fraktfri på poppilopp..
    Shoppat nåt annat?

Jag fick ett par tusen över efter att betalat räkningarna till shopping men jag vill inte shoppa upp allt nu.. Vill spara lite till min lediga vecka jag har innan jag ska börja jobba. Då tänkte jag gå ut i affärerna utan barn i lugn och ro.. *längtar*
  • Preggi
    Angelinah skrev 2008-07-28 22:40:39 följande:
    Superfin tröja!!!
    Tack! Var det i forum du hittade lila velour jackorna? *sugen*
  • Preggi
    Paulai skrev 2008-07-28 22:58:22 följande:
    Hej alla proffs på danska barnkläder! Brukar tjuvkika i tråden, kul att läsa och få tips. Nu undrar jag...hur är Molos tröjor i storlek? Stora, små, normala? Har en två-åring som har stl 92 på t.ex Lindex. Är ny på det här med dansk design, men sååå sugen på att shoppa!!
    Jag har bara köpt en tröja från höstens molo i 92 och den tyckte jag var rätt stor och bred i modellen.. Så köper du 92 tror jag inte det blir för litet iaf..
    Farligt för plånboken att börja köpa danskt..
  • Preggi
    Angelinah, fanns det många kvar i forum? Funderar på om jag ska övertala maken att vi ska stanna där imorgon på vägen till landet...
  • Preggi
    Angelinah skrev 2008-07-28 23:14:38 följande:
    Nja... typ ett par i varje strlk.. Vilken size söker du?
    92 och 104.. Men vi ska in där imorgon på vägen. Båten ligger ju i Nacka strand så forum är ju faktiskt på vägen... 
  • Preggi
    Angelinah skrev 2008-07-28 23:38:47 följande:
    Dom råååsa e ju såååå fina!! Har två stycken av dom.. eller hm.. har faktiskt två av ALLA färger utom orange och grå
    Bara 2. Jag har 3 i varje färg i 92, 98 och 104...

Sitter jätteshopping sugen nu. Skulle vara trevligt med lite post när vi kommer hem igen..
    Vet inte vad vi kan tänkas behöva bara..
  • Preggi
    Angelinah skrev 2008-07-28 23:46:09 följande:
    Å då e du ÄNNU smartare än mig ju   Hm.. lite rea hopping kanske ... eller?
    Ja, fast jag tror att vi är lika smarta för jag har ju 2 barn som ska ha dom..
    Vet inte vad för rea jag är sugen på. Känns som jag vill ha nytt nu som man inte sett så länge.. Fast rea är ju alltid kul med om man hittar nåt man inte har....
    Lite planeter kanske?
    Har du varit på so cute?
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-07-28 23:56:30 följande:
    Jag vill också ha tips på bra regnkläder. Har bara kollat Lindex men vet inte hur kvallan är på dem
    Jag har för mig att lindex fick bäst i test förra året?
    Vi har didrikson nu, dom är jag nöjd med.
    Lina med Liten skrev 2008-07-28 23:53:43 följande:
    Jag måste hitta regnkläder t Thea med... Men allt är ju så enormt stort!!! Det går i 2st Theor i de 74/80 jag sett. Ngn m tips på lite mindre modeller. Märke oviktigt så länge kläderna är bra!
    Är det att dom är för breda eller för långa som är problemet?
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-07-29 00:03:57 följande:
    Aha! Då kanske jag ska satsa på Lindex. Synd att inte regnjackan fanns i svart också.
    Ja, det är synd. Hade varit finare.. Jag tycker stövlarna är jättefina, lite sugen på dom men vi ska nog vänta lite till i höst och se vem av dom som behöver stövlar..
    Lina med Liten skrev 2008-07-29 00:04:58 följande:
    breda! det känns som om det blir hysteriskt bylsigt under armarna tex...
    Alla regnkläder är ju hur vida som helst! P var jättetunn när vi köpte hennes första regnkläder då hittade jag på ellos som hade bra modell i små storlekar. Minns inte men tror det var 74/80 på det..
    Lite vida måste dom ju vara så de går på utanför ytterkläderna men nån måtta får det ju vara, vissa är ju bredare än långa känns det som...
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-07-29 00:13:03 följande:
    Ja, jag ska nog testa stövlarna om han över huvudtaget får ner fötterna i dem. Sen får jag se om det blir Lindex eller andra jacka +brallor.Några andra tips? Vill antingen ha sobert svart/blått eller färgglatt som rött eller gult
    Vi använder i princip aldrig regnjacka. Så för oss har det varit ett onödigt köp.
    Lina med Liten skrev 2008-07-29 00:12:01 följande:
    haha varför inte? Det är väl mysigt?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10