• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

ängeln83 skrev 2008-08-02 20:08:32 följande:
    Visst är det svårt. Men nu måste jag skärpa till mej, tänka över lite innan jag handlar. Köpte ju så mycket i våras från Molo och det mesta såldes på T efter bara nån vecka, det mesta oanvänt. Nu ska jag bara handla sånt som jag verkligen vill ha, och sånt som behövs.
    Samma här. Fast jag säljer ju aldrig nåt. Ska verkligen sätta mig in i Tradera nu.. Vi badar i kläder här och jag har separationsångest...
    Jag ska bara handla sånt som är "måste ha"  inte bara fint..
    Nu är det NS jeans i första hand. Det enda vi faktiskt behöver är en vinterjacka till P. Och M måste ha nya skor.
  • Preggi
    isold2003 skrev 2008-08-02 20:14:51 följande:
    Du är så duktig på det! *Försöker bli mer som Jompa*
    Jag med.

Jag tänker alltid att jag ska köpa färre plagg och att de verkligen ska användas..
    Och som Jompa skrev att man har nåt att matcha till.. Annars blir det ju bara liggande..
  • Preggi
    gosmamman skrev 2008-08-02 20:46:28 följande:
    Gokväll alla läckra shoppande damer! Såg den fiiina molo tröjan med älgar o prickar som P hade, vart har du köpt den?Sätt på sommarkrysset på 4an, Gry har nästan en "molo klänning" på sig
    Den är från annacill. Den är helt underbar! Mitt bästa köp i år. Den kommer användas flitigt! Allt bra med er?
  • Preggi
    gosmamman skrev 2008-08-02 21:13:43 följande:
    åååh så fiiin den är, vill ha till båda töserna men det blir 700 spänn för 2st tröjor, där har min gräns dragits för länge sen.En kanske det blir iaf, tror du den passar till linde velouren i cerise o brun? Jeans passar den ju också till.
    Det är ju lite dyrt för en tröja men den är ju så fin så det fick gå ändå.. Jag hoppas att den kommer på baby så Matilda får älgar hon med.
    Jag tror att den blir jättefin till cerise lindex. De bruna har jag inte tänkt på men funkar nog.
    Sitter och funderar på om jag ska köpa NS på rea nu eller om jag ska vänta tills det kommer nya. Vilka butiker har NS på rea? Nån som har koll på nån butik som skickar?
  • Preggi
    lillronya skrev 2008-08-02 21:24:17 följande:
    lilla helsingborg hade NS på rea, men det var ganska utplockat. De skickar iaf. Kan ju alltid mejla eller ringa de.
    Tack! Vet du hur mkt rea det var?
    Vår butik här har bara 20%.
  • Preggi
    lillronya skrev 2008-08-02 21:25:08 följande:
    JAg ska vänta på de nya jeansen för att slippa de bruna muddarna. Är lite trött på de.
    Jag tänkte på dom med beiga muddar och rött bak på fickan. Men så blev jag lite osäker på om dom kanske inte passar till så mkt?
  • Preggi
    gosmamman skrev 2008-08-02 21:33:41 följande:
    men kan inte matilda ha lika tröja i strl 92? den funderar jag på till bebben.Skulle vilja hitta gamla kaniner med prickiga ärmar till storasyster och kossor till bebben.
    Jag tror nog att M kan ha 92 men jag försöker vara ekonomisk.. hehe! Vore kul om det kom nån på baby med andra prickiga ärmar eller randiga eller nåt så de inte är exakt likadana.
    Jag fyndade en kotröja på T nu i veckan.
  • Preggi
    lillronya skrev 2008-08-02 21:38:39 följande:
    Vilken fin bild!!Jamen de byxorna är ju fina! Finns väl mycket som passar till de?
    Tack! Ja, men vi ska nog ha dom. Jag tycker dom är fina och så himla mjuka och sköna..
    jompa skrev 2008-08-02 21:38:53 följande:
    Men de är väl mer åt de gråa hållet tycker jag, inte så svåra att matcha.
    Jag tänkte att det röda sticker ut lite men det funkar ju ändå till det mesta.
  • Preggi
    SmillaMilla skrev 2008-08-02 21:43:45 följande:
    Preggi: Denna hade ju vart snygg till:www.tradera.com/Nova_star_hood_i_stl_86_NY-au...Svea har den i rött
    Den är sååå snygg. Jag älskar verkligen NS!
    Tjejtriss skrev 2008-08-02 21:48:03 följande:
    Har ni sett att Lindex baby-velourbyxor finns upp till 86 nu?
    nä. Undrar om M kan ha dom? *hoppas*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10