• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

alex 07 skrev 2008-08-01 23:23:33 följande:
    Skitsnygga midiapple, men hutlöst pris för en suitDen blå/gröna var som jag hoppades att den i våras skulle varaRöd/ljusblå måste man nog se irl innan man kan bestämma sig....
    Jag känner inte att det är nåt jag "måste" ha än. Håller tummarna för den orange/rosa..
    mortillsju skrev 2008-08-01 23:27:55 följande:
    God Kväll!Superfina bilder i bildtråden. Idag köpte jag två Molotröjor, helt nöjd blev jag med inköpten.Men sen såg jag PREGGIS fina tröja med katter och prickiga ärmar ahhhh så fin. Vart finns den att köpa??
    Godkväll!
    Vad köpte du för molo idag?
    Jag känner mig molosugen men har inte bestämt mig för vad det blir än..
    Köpte katttröjan på eleraff..
  • Preggi
    mortillsju skrev 2008-08-01 23:35:24 följande:
    Idag köpte jag två tröjor från "första släppet" en isbjörnströja till lillebror och en knapptunika med flowerprint till lillasyster. Men sen blev jag ju kär i din lillas tröja. Frågan är om den är för tight om magen till min lilla?  Sen letar jag ju efter tightsen med. Har ni sett något rosa/orange från katvig än? jag borde gilla en tröja med den färgkombinationen
    Jag tycker inte att den var speciellt tajt. Men det beror ju på hur stor lilla magen är..
    Har inte sett rosa/orange än. Men jag hoppas att det kommer snart för jag är nyfiken och hoppas jag gillar den färgen.. Annars blir det nog ingen katvig i höst för oss som det ser ut nu iaf..
    Nu måste jag köpa snygga byxor att matcha alla nya fina tröjor till hösten..
  • Preggi
    Smileycat skrev 2008-08-01 23:45:57 följande:
    Efter UL så fick det fina datumet 1/1 Hahaa, skulle inte förvåna mig om de tblir några timmar innan eller så.. stackars bebis i så fall.. Men jag blir glad ifall man får en levande o välmående bebis iaf, sen får det kvitta men skulle man få önska så gärna innan typ i mitten på dec iaf, annars så oroar man sig nog typ hela jul o nyårshelgen.. Eller allra roligast är i början på jan dock då men man får väl se..
    GRattis!   Själv är jag född i början av januari och alla är alltid helt panka efter jul då. Så före jul kan ju vara en fördel med..
    mortillsju skrev 2008-08-01 23:52:20 följande:
    Precis vad jag tänkte på Vad i hela fridens namn ska hon ha nedtill? *i-landsproblem* Men jag skulle gärna ha velourkjolar (har inte hittat Molos än ...tror pop kommer med velourkjolar och att HM har faktiskt) och leggings. Men även en jeanskjol med mudd (Molo?) skulle nog vara fint. Vet också att pop kommer med typ canvasbyxor (mudd upptill och resår nedtill på benet) i flera fina färger. Jag tror jag ska testa kattröjan. Förhoppningsvis funkar den till henne. Den var så sött flickig på nåt vis. Nu blir det sängen här hemma. Hur nyfiken jag än är på Katvig!
    Har inte lindex velourkjol? Jag har tänkt på jeanskjolar och Ns jeans och lite annat.
    Ska försöka lugna mig lite tills nästa vecka när jag är barnledig och åka in till stan och gå i butiker och shoppa lite istället. Vi får se hur det blir med den saken... En vecka utan shopping är inte likt mig..

Nu måste jag sova jag med!

Gonatt!
  • Preggi

Godmorgon!

Kikade genast in på småfolks hemsida efter Jompas tips. Vissa såg riktigt fina ut tycker jag men det är lite svårt att se på så små bilder tycker jag..
    Här kommer nog molo stå för det mesta i garderoben i höst..

Mosen08 skrev 2008-08-02 08:41:36 följande:
    eleraff har lagt upp lite mer molonyheter!
    Rusar genast till eleraff...
  • Preggi
    jompa skrev 2008-08-02 08:57:25 följande:
    Ja det är svårt att se men det fanns några guldkorn Jag vet inte riktigt vilken sort det blir i höst. Blir nog en salig blandning, men har inte blivit helfrälst i någon kollektion ännu. Kanske blir jag besviken även på NS men det hoppas jag inte.
    Lite småfolk blir det ju alltid hos oss.. Jag hoppas på NS jag med men jag har svårt att tro att jag blir besviken på dom. Dom jeansen har hittills suttit helt perfekt på min P och de borde ju inte ha ändrat modellen helt. Ska bli kul att se deras lurv..
    Såg att du köpte multiflower tröjan till din tjej. Så himla fin. Sitter den bra?
  • Preggi
    jompa skrev 2008-08-02 09:24:27 följande:
    Har inte provat den än, men den ser lite stor ut. Men senare i höst blir den perfekt tror jag Den var liksom inte som Molos vanliga babymodell utan mer som deras junior tröjor.
    Den ser jättefin ut! Tror din lilla sötnos kommer att passa jättebra i den!
    ängeln83 skrev 2008-08-02 09:37:30 följande:
    Katvig långärmad har vi ingen, blir väl isf nån av dom här, vilken är finast?
    Oj, alla är ju hur fina som helst. Vilken färg ska du ha på knickers?
  • Preggi
    ängeln83 skrev 2008-08-02 09:55:29 följande:
    Dom här knickersen
    Den turkosa med stjärnor röstar jag på..
    mortillsju skrev 2008-08-02 09:56:07 följande:
    God Morgon i Tråden!Nu har jag fejat lite och strykt alla fina kläder Inget regn i Lund just nu men det har regnat och det är jämngrått ute!PREGGIJag såg att du ju köpt två olika tröjor med de där prickiga ärmarna. Den med katter ...men vad är det på den andra tröjan? Och vilken tycker du är finast live?
    Det är älgar! Den är helt underbar. Katterna är fina men älgarna är finare tycker jag. Det är samma prickiga ärmar men på katterna är det grå muddar och på älgarna rosa.
    Älgarna är från annacill.
  • Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-08-02 11:10:21 följande:
    Vi fick också hem älgarna och jag tycker de är jättefina! Vi har ju leggingsen också och jag tycker de är sådär, men med det prickiga blev det jättefint. Blir nog fint till me&is grå plyschbyxor också
    Det var verkligen en chansning från mig. Tycker inte att dom var så snygga på bild men jag gillar när ärmarna är annan färg. P passade superbra i den!
    Nu vet jag inte om jag ska köpa prickiga muddbyxan eller randiga leggings till. Känner jag mig själv rätt så kommer det blir både och..
    mortillsju skrev 2008-08-02 11:23:45 följande:
    Har inte Molo en byxa med samma prickar? Hur blir det till? För mycket pyjamas?
    Jag har funderat i samma tankar nu men har bestämt mig för att det inte blir pyjamas och kommer bli perfekt på dagis under vinterkläderna..
    isold2003 skrev 2008-08-02 11:16:14 följande:
    Nu ringde några kompisar och bjöd in sig på fika i eftermiddag så jag ska gå och baka bullar Förresten, helt OT men lillkillen har blivit blöjfri dagtid under semestern ocn nu inatt vile han inte ha blöja och höll sig torr hela natten! Så skönt! Nu går han runt i Molos supersnygga verktygskalsonger och är supernöjd
    Grattis! Vad skönt att han är blöjfri. Längtar tills Matilda slutar hon med. Men hon visar inget intresse än så det blir nog till våren kan jag tänka mig..
  • Preggi
    ängeln83 skrev 2008-08-02 11:53:29 följande:
    Åååååååååååh, ungar säger jag bara.Hade hängt klänningen jag ska ha idag på dopet på en galje, började fundera på vad Liam höll på med, o vad gör han? Står och doppar klänningen i toalett stolen.
    Haha! *asg* Förlåt men det var det roligaste jag hört på länge... Bus-Liam...
  • Preggi
    mortillsju skrev 2008-08-02 12:50:20 följande:
    PREGGIJa ibland handlar det om att bestämma sig att kläderna funkar Jag tycker de prickiga byxorna är superfina. Men även de rosa/grå tightsen. Sen kommer ju bekymmret att hitta allt i rätt storlek
    Javisst är det så. Nu är det ju inte så många butiker som fått in höstens molo. Förhoppningsvis så kommer fler butiker ta in det man vill ha så man får tag i rätt strl.
    Älgtröjan och de prickiga muddbyxorna har jag bara hittat på annacill. Har du hittat dom i nån annan butik?
    Jag ska in till stan nästa vecka och där finns en del butiker som inte har webshop. Förhoppnngsvis är det inte så utplockat där än...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10