• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

lillronya skrev 2008-06-28 22:14:59 följande:
    Har alla varit utkastade eller är det bara jag??
    Jag också, om precis in. Det är så surt när det händer.
  • Helle

Puh, maken i NY och jag har lyckats få ett barn i säng (den äldste), det borde ju kvalificera för lite (mer) shopping.

Idag har jag varit i vår lokala butik och shoppat lite. Vågar väl nästan inte nämna det här (men jag gör det i a f ), men idag har jag köpt mitt första Moloplagg ever Det blev en heldräkt till Gustav, den gröna med stjärnor. Såå fin på, även om den är megastor nu. Tog 74 så den blir nog lagom att börja använda till hösten även om den säkert är stor då med (kan man ju hoppas i a f med hans tillväxttakt). Sen så blev det en Katvig hjälmmössa som jag hoppas är samma som den body som jag beställt från Matador. Och så blev det 2 plastisock leggings till grabbarna. 50% på leggingsen och Katvig-mössan och 30 på Molon. Nice De hade 30% i hela butiken, men man måste ju begränsa sig lite.

Letade efter ett par Småfolktröjor som de inte hade, men ni är ju experter här inne. Var kan jag hitta
    den blåa med bilar
    den gröna med traktorer
    i 98/104
    Gärna på samma ställe el någonstans där de har fraktfritt el rea?

• Helle

Jo förresten, var kan man hitta Småfolks äpplelakan till spjälsäng, de blåa?

• Helle
    Zvartaliljan skrev 2008-06-29 21:46:02 följande:
    jag var 94cm när jag fyllde 2, så maia tar då inte efter mig Men hennes pappa är ju lika "lång" som mig (1.78) så han är ju ganska kort för o vara kille...men normallång för en Argentinare förstås. Känner mig alltid som en bjässe hos hans familj, hans 20-åriga lillasyster når mig knappt till hakan!
    Nu blev jag nyfiken på att se hur lång jag var när jag var 2 år. Jag är ju 182 cm nu. Philip är 94 nu vid två år och hans pappa är 190.
  • Helle

Lina med Liten skrev 2008-06-29 21:35:25 följande:

ajabaja väl?
    Tack! Kilar in och kollar.
  • Helle

Nu är jag så himla irriterad. Har suttit i över en timme och försökt lägga in annonser på Blocket. Men betalning med kortet går inte igenom. Jag har försökt sååå många gånger, nu ger jag upp för ikväll. Sånt där ska bara fungera. OT.

• Helle
    svischan skrev 2008-06-29 21:55:03 följande:
    Din tvååring är längre än min treåring!?! Han blir nog lång han med ja=)
    Japp, det lär han bli. Finns inga korta på min mans sida. Att jag blev så lång är en gåta, men det finns tydligen i generna
  • Helle

Jag köpte en Katvig hjälmmössa (gul/gul) idag. Tror ni att den orange/blå från i år är lika stor i storlek? Vill ha en sån också nämligen.

• Helle

God kväll i tråden. Här har jag kämpat med läggning i flera timmar, puh... Men nu sover båda äntligen.

Är Katvigs hjälmmössor lika i storlek som de från tidigare år? Någon som vet?

Nu ska jag läsa tillbaka i tråden och jag hoppas också att blocket kan va lite mer medgörligt ikväll.

• Helle

Godkväll!

Idag gick det lite bättre med läggningen, men fy vad jag är trött. Känner verkligen att det är tredje dagen med båda barnen. Ryggen och huvudet värker (säkert spänningshuvudvärk). Men nu hoppas jag de sover i a f och att jag kan hänga lite här

Fick mitt paket från Matador idag Två Katvig-bodysar, en orange/blå och en gul/gul. Den gula är mindre än den orange/blå. Kan de inte hålla sig storleksmässigt så man vet vad man ska köpa... Men den orange/blå är nästan lite tvättluddig redan nu. Någon som vet hur den håller sig i tvätten? Vill nämligen köpa en tröja till stora sonen också då jag fick ljusblå Katvig-velourbyxor från Matador idag. Så fina, men ack så stora. Måste nog försöka mig på det där med resårband ändå. Det är 92 och sonen är 94 cm. Var dock lite beredd på det då jag har svarta i 92 som han ännu inte kan ha. Hoppas till hösten då det är tänkt...

Oj, vad osammanhängande det blev. Jaja, ni fattar säkert vad jag menar Så blir det när man är trött och inte orkar jag börja skriva om igen heller.

Dags att läsa tillbaka.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10