• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

jompa skrev 2008-07-01 20:07:38 följande:
    Så nu sover båda barnen hoppas jag.Helle: Tänker på dig då jag vet hur det är, min man jobbar kväll i två veckor vilket gör att man får ta typ hela dagen, hela nattningen och strulet under natten.
    Fick ta en amningspaus då den lille vaknade igen. Ojoj, flera veckor det vet jag inte om jag skulle orka men man vänjer väl sig. När vi "bara" hade Philip så var ju mannen borta 3 v i sträck och det gick ju, det är som nån skrev att man ställer ju in sig på det man måste klara och det blir säkert lättare när de blir lite äldre. Känns dock inte som jag kan lägga Gustav i ett rum och så får han ligga där och skrika liksom. Det får bli lite såhär hattigt de här dagarna.
  • Helle
    mortillsju skrev 2008-07-01 20:15:03 följande:
    God Kväll i tråden!Fina kläder i BT as usual. Och supergulliga barn. HELLE Min turkos/ranga är lite tvättluddig men inte så det stör. Sonen hade den för fjärde gången idag *gosh vilket minne* ZVARTLILJAN Du vet, är man ensam om barnen själv gnäller man ju inte så mycket Men jag vet hur det är. Jag tyckte det var superjobbigt att ha en ensam kväll när jag var gift. Nu när jag alltid är själv tycker jag inte alls det är jobbigt *märkligt*
    Ta hand om sju själv! Vilken kvinna du måste vara!
    Handlar jag allt just nu som du redan har i garderoben Vi verkar gilla en hel del lika. Och vilket minne du har
  • Helle
    mortillsju skrev 2008-07-01 20:31:17 följande:
    Jag tycker jag har ett gott liv. Jag är ju särbo (med de två yngsta barnens pappa) men han har inte hand om barnen alls utan öhhhh......han jobbar. Ja just det!
    Du är min hjälte tror jag! Hur är tröjan i storlek ?

Ser att citatet inte alls tar upp "vår" diskussion, men ändå... citat är det ju
  • Helle
    mortillsju skrev 2008-07-01 21:52:08 följande:
    Efter att ha nattat två små trötta så åter till fina tröjan då! Den är liten i storlek (jag har den med kort ärm) Jag har 104 till min grabb på 98 cm och den sitter precis. Och då är han en smal typ. Jag tycker den sitter jättesnyggt på men alldeles precis!
    Oj, jag trodde nog att det skulle räcka med 104 till min kille. Han är 94 cm, men nu blir jag osäker då jag vill att han ska kunna ha den ett tag. Byxorna är ju stora och jag vill ju matcha med dem. Vad väger din kille?

Hur roligt det än är när kidsen är vakna, visst är det skönt när de sover ?
  • Helle
    jompa skrev 2008-07-01 21:57:53 följande:
    Dags för sängen.Och imorgon bär det av till Västerås och till Slitage och där träffar jag Isold, ska bli trevligt.Shoppa lugnt
    Då kan ni ju fortsätta till Örebro sen
  • Helle

Åhh, nu fick jag äntligen tag i Småfolkströjan jag letat efter och på rea till och med. Den blåa med gula kantband och bilar. Ojojoj, vad jag har shoppat på sistone, inte likt mig riktigt. Får inte köpa något mer till Gustav, han har massor av bodysar och byxor i 68 redan och det växer han väl ur på ett kick.
    Philip behöver nog ett par tröjor till till hösten

• Helle
    mortillsju skrev 2008-07-01 22:20:55 följande:
    Vad sjutton är det han väger? 15 kilo kanske? Han är rätt massiv men inte rund om man säger så. och nästan 1 meter numera
    Min väger 14 lite drygt så det är ju inte så stor skillnad på dem. Usch nu blev jag velig, och 110 finns inte. Det känns ju i o f sig såå stort. Du har ingen bild?
  • Helle
    mortillsju skrev 2008-07-01 22:30:20 följande:
    Så kunde man ju göra ju Till HELLE:
    Tack! Sitter ju som du sa perfekt. Nu förstod jag dock att vi pratar om olika tröjor. Jag menar den långärmade. Men den kanske är lika liten? Hmmm. Tack för alla hjälp i a f.

Nu ska jag avrunda här. Bäst att sova några timmar innan man ska upp kl. 6. Det blir ju ändå lite amning under tiden.
  • Helle
    mortillsju skrev 2008-07-01 22:32:46 följande:
    HELLE...och här är nya tröjan med Katvigs velourjacka (som i modell passar lillebror men sitter uselt på lillasyster )
    Tack!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10