• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

mortillsju skrev 2008-08-12 19:24:05 följande:
    Jag hoppas det (ska köpa de orangeröda byxorna i veckan och testa av vilken storlek som är bäst till lillan!) för det är väl flera nätbutiker som inte ens lagt ut sin Molo alls än väl? Hur gick det på dagis idag??
    Du kan nog ta 98. P har 104 på dom prickiga.
    Det kommer nog komma ganska mkt mer på nätet tror jag. Hoppas det iaf..
    Det har gått hur bra som helst så imorgon ska dom prova att säga "hejdå"
    När är det dax för er?
  • Preggi
    mortillsju skrev 2008-08-12 19:37:24 följande:
    *hick* alltför snart. 1 september ska vi börja skola in. Det blir tufft för 2-åringen. Jag ringde faktiskt dagiset idag och pratade med dem då jag tyckte deras inskolningsschema var väl tufft. De lyssnade så vi ska nog kunna få en lugn inskolning. Vad härligt att det gick bra för er idag. det känns så skönt i hjärtat när det funkar!Hmmm 98, du har säkert rätt. Jag vill ju gärna att de ska vara lite "stora" eller hur man nu ska säga. Hoppas de dyker upp i någon webshop.
    Åh, det är sån ångest att släppa taget om sina barn. Vi har ett jättebra dagis och jag vet ju att dom har det bra där men jag tycker ändå att det är jobbigt.
    Vad skönt att ert dagis var flexibla. Byxorna sitter bättre när de är lite större tycker jag.
    Och du, jag är moloskadad jag med. Det finns inget som är fint nog för mig nu.. Jo, småfolk och lite annat men det är inte så mkt som duger nu...
    Jen80 skrev 2008-08-12 19:42:08 följande:
    Preggi: Åh, va fin M är i sin nya tröja !! Färgerna är ju helt underbara!Prickbyxorna var också superfina på. Är det samma modell som de randiga - alltså med längre mudd än de vanliga byxorna? god kväll förresten
    Javisst är hon fin. Skiner som en sol.. Helt underbar tröja. Tack för att du visade upp fina Ilon i tröjan..
    Byxorna är samma modell som dom randiga med mudd. Det måste ju vara världens skönaste byxor..
    Matilda måste nog få nåt par hon med tror jag. Undrar om det kommer fler färger?
  • Preggi
    mortillsju skrev 2008-08-12 20:17:12 följande:
    PREGGIDå ska jag absolut vänta in en byxa i 98. Lova att hålla utkik! Jag tycker verkligen att Molo lyckats denna höst. Det blir lite ytterplagg från andra märken tror jag men sen mest Molo och några uddaplagg från pop, Lindex och så blir det nog ändå nåt meandi När jag tänker på lillasyster. Lillebror passar så bra i pops mjukisbyxor (i modellen) så han ska få sina sådana där men sedan blir det Molo även där. Jag har tyvärr haft jättesvårt att hitta fina kläder till honom nu i höst. Så hans garderob bara krymper Jag som annars tycker det är så lätt med killkläder. Konstigt.  Kanske NS kommer med nåt?
    Jag lovar.
    Imorgon måste jag tillbaka till vildänglar och lämna tillbaka eBBe jeansen jag köpte till P. Så jobbigt men de var för dyra för att bara ligga och skräpa. Får se om jag hittar nåt annat?
    P vill inte ha andra jeans än NS.
    Jag håller verkligen med om att molo har lyckats i höst.
  • Preggi

Camilla, vad fin här är i domino!! Helt underbar! Spännande med dagis imorgon! Ska du vara med?
    Det går jättebra för lilla Matilda. Hon bryr sig inte alls om pappa. Så han ska säga hejdå redan imorgon och se hur det går.. Spännande! Men gud vad jag saknade henne idag!!

• Preggi

Jen80, Jag mådde jättedåligt när P började på dagis förra året. Men jag märkte snabbt att hon älskade det och älskar det fortfarande. Jag tror att det är bra med barn för dagis och att de erbjuds stimulans och utvecklas på ett sätt man inte kan erbjuda dom hemma. Men jag har så svårt att släppa taget. Sen är jag jättenervös för att börja mitt nya jobb med. Jag tror det spelar inte ganska mkt med.

Gosmamman, hon säger att dom är hårda och kliar. Sen var dom ju för stora med så dom satt inge bra. Men jag tyckte att dom var jättefina! Ska nog testa en strl mindre.. Jag tror att NS sitter skönare och slappare och är skönare att leka i.

jompa, vilka fina semester bilder. Så fina söta barn du har!

• Preggi
    Jen80 skrev 2008-08-12 21:44:24 följande:
    Ja, jag har nog också lite svårt att släppa taget. Hönsmamma . Men Liam är så stor nu så det känns ändå ok. Ilon blev ju ledsen hos några han känner väl idag så det dröjer nog ett tag innan jag skaffar barnvakt åt honom. Lillplutten! Fast jag tycker det är lite mysigt med lagom mammiga barn . Behöver ju typ aldrig lämna bort honom än så länge, så nu känns det ok. Hoppas det blir bättre...Vad är det för nytt jobb? Spännande! Det blir nytt jobb för mig med när den dagen kommer. Känns både spännande och lite läskigt, för jag har ingen aning om vad jag ska göra .Nähe, nu vill jag ha lite Tradera-pengar att köpa lite kläder för !!
    Det är så hemskt när dom blir ledsna. Det händer nästan aldrig för oss som tur är. Faktikst peppar peppar så har det inte hänt på dagis en enda gång än. Får se hur det går för lilla Matilda. Jag tycker ju att hon är så himla liten fast hon fyller ju 2 i november.
    Jag tycker att det är mest jobbigt att jag ska jobba heltid. Jag ska göra det till en början iaf så får vi se hur det går på provanställningen. Det blir ju väldigt mkt pengar på heltid om man jämför med mammapengen... Jag ska jobba som ekonomiassistent, inget märkvärdigt. Kontoret ligger jättebra till så det blir ingen lång resväg iaf.

Hur går det för dina auktioner nu? Jag måste få ut lite jag med. Jag säger det varje dag men tar aldrig tag i det. Ett mission för imorgon kanske?
  • Preggi
    Incommunicado skrev 2008-08-12 21:54:07 följande:
    Har BESTÄLLT!! Molo förstås!Massor... bla  en del saker jag ej sett här, t ex pingvintröja med stjärnarm. Det var den som fick mig att beställa och sen köpte jag allt.. *gulp*nu ska vi fika o sen ska jag lägga mig o drömma om alla molosar som jag nu väntarpå....
    Vart har du hittat det`? *nyfiken*
  • Preggi
    gosmamman skrev 2008-08-12 22:06:27 följande:
    Jaha, jag som funderar på att köpa ebbejeansen i present till min kusins son som heter just Ebbe. Men då kanske jag ska skippa dom då??? Var dom mjuka i jeans tyget?
    Dom är jättefina! jag tycker inte att dom är så hårda. Rätt mjuka och tunna tycker jag.
    Jag ska byta dom till en storlek mindre och se vad hon säger då. Jättetuffa tycker jag!

Godnatt!
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-08-12 22:19:01 följande:
    visst måste muddbyxorna de med prickar funka till isabel i strl 98??? vill inte ha för stora..
    Ja, ta inte 92. 98 är exakt precis lagom till P.
    Jag hade velat ha 98 på dom prickiga men 104 funkar men blir lite pösiga.
  • Preggi

Godkväll!

Vad shoppas här idag?
    Hur funkar FL för er? Jag blir utloggad hela tiden..

Jag har hittat älgtröjan till Matilda som jag letat efter så länge. Men jag måste nog avvakta och se om jag hittar den i Sverige. Blir så dyr frakt för bara ett plagg..

Idag var M på dagis hela dagen utan oss. Det hade gått jättebra! Hon var så söt och såg så stor ut när vi hämtade. Lekte för fullt på gården med de andra barnen...

Ni som har rymdtröjan vad har ni för byxor till?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10