Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Zvartaliljan skrev 2008-08-13 18:07:41 följande:
    God eftermiddag! Idag shoppade jag lite till Maia på stan för första gången på länge...det blev den nya fiiiina kattklänningen från Småfolks höstkollektion *love* Någon webshop som fått in Småfolks höst än???
    Välkommen tebax, vi har saknat er. Mår ni bra?

Du och ängeln spökar, eller har ni loggat ut redan?
  • gosmamman

SNÄLLA  alla underbara pölsekärringar. OM ni är ute i shoparna och snubblar över ett par molo älgbysser med rosa muddar i strl 92.............SKRIIIK i min inbox, jag söker som en gaaaalning

• gosmamman
    loveliva skrev 2008-08-13 19:36:43 följande:
    Oj! Snabba beslut! Men vad skönt att du vet vad du ska göra i höst Ams är aldrig kul...Vad ska du läsa?
    Jag har funderat hela sommaren men ringde o hörde efter först nu när jag vet att hon ska börja dagis i sept.
    Jag ska bara komplettera mina betyg för att få lite mer poäng ifall jag ska söka till högskola senare.
    Dom ämnena jag ska läsa nu är:

Historia A
    Hälsopedagogik
    Psykologi A
    Medicinsk grundkurs
    Etik och livsfrågor

När det väl blir dax för högskola så är det inom hälsobranchen jag vill jobba, är sugen på dietist, men vi får se när det väl är dax.
  • gosmamman
    loveliva skrev 2008-08-13 19:44:55 följande:
    Intressanta ämnen! Jag har läst alla utom hälsopedagogik Psykologin är min favorit.
    Aha, du har inga gamla böcker ligger o skräpar?

Jag har läst hälsopedagogik förut men jag har bara Godkännt i det ämnet så jag ska läsa upp det. De andra är nya för mig.
  • gosmamman
    isold2003 skrev 2008-08-13 20:02:29 följande:
    God kväll! Idag kom det ett par paket med Molo från TS i brevlådan Trekvartsbyxor till stora killen till nästa sommar och linne/kalsonger med stjärnor. Inget som ska användas nu så rakt ner i byrålådan. Längtar så efter paket från Poppilopp med rymdprint och isbjörnar. Stora killen är jättesur för att jag köpte rymdprint åt lillebror och inte åt honom så jag kanske får lägga till en beställning till så småningom Vad roligt! Skönt att det gick så snabbt, hoppas att sambon blir lika glad Jag känner mig urgammal när jag ser vilka kurser man kan välja mellan nu, på "min" tid fanns ju bara utstakade linjer med fast kursplan.Så mkt fina barn och inköp i bildtråden, nu har jag missat ett par dagar så jag kan omöjligt kommentera ala bilder men jag älskar verkligen att se alla era sötnosar där!
    Tror inte han blir värst glad mn jag får ju mer pengar av att plugga iaf är att vara mammaledig. Hos a-kassan har jag ju bara 75% så dte blir nästa samma.
    När jag får vik så blir det ju lite mer men det är ju inte alltid man får jobba, ibland går långa perioder utan att man får komma ut ngt.
    Tanken är ju att jag ska kunna få ett bra jobb så småning om och 3-4 år går fort, se bara på vår stortjej som ä  hel FEM ÅR!!!

Medea sa också att hon vill ha rymdprint, det som sambon tyckte var molos fulaste iår, men ahn e svag för medea, så han kanske får ge sig Skrattande
  • gosmamman
    ängeln83 skrev 2008-08-13 19:51:56 följande:
    Jag spökar nog, blir snart tokig på FL, kan inte lägga in bilder o så blir jag utkastad heeeeela tiden
    Så irriterande såna kvällar är, jag hade några såna förr veckan Skrikandes
  • gosmamman
    Zvartaliljan skrev 2008-08-13 20:27:12 följande:
    Ja vi mår bra. Eller ja...Maia mår bra iaf. Jag väntar på tid för magnetröntgen av min tunntarm och ultraljud av galla och lever efter att jag dragits med ett hemskt illamående följt av huvudvärk och yrsel nu i flera månader utöver min normala irriterade mage. I söndags svimmade jag och då drogs det igång en massa undersökningar...men just nu för tillfället mår jag rätt bra iaf. Bara lite trött o slö.Hur är allt med er då?
    Fydå, hoppas du får besked och hatt dom verklige undersöker dig grundligt nu.

Vi mår bra, lite nervös bara inför en ev skolstart på mån och att berätta den för sambon när han kommer hem ikväll, men det är småpotatis. Fysiskt mår vi bra, och känslomässigt också för den delen.
  • gosmamman
    isold2003 skrev 2008-08-13 20:29:57 följande:
    Den var söt! Inte så billig men inte dyrare än ett och ett halvt Moloplagg Nu slog jag till och köpte den randiga röd/orange tröjan från Molo som jag funderat på ett tag, till lillkillen. Tror att han kommer att bli jättefin i den
    Ja, men jag vill absolut ha en i trä och de flets kostade lika mkt eller mer. Den som var billigare var brios men den var sååå trist. Ser exakt ut som en lära gå vagn fast med högre kanter och den kostade 295 och det är ju inte sååå mkt billigar när den dessutom var rätt ful.
    Tildamamman skrev 2008-08-13 20:35:56 följande:
    Åhh, så fin! Skulle man kunna ha som en inredningsdetalj någonstans .
    Ja, den är min smak precis och bebben stil också. Hon passar inte med sånadär prinsessiga rosa, denna kändes mer som hon.
    Tjollabolla skrev 2008-08-13 20:36:01 följande:
    Oj! Så dyrt! Det är dom inte värda faktiskt, bara för att det står molo på den... Men åh dom är ju så fina. Kom fram till att Milo inte kan ha sin i år, men min kusin som är 4 år kan nääästan ha den, så den kommer passa Milo nästa vinter. Den får vänta tills dess... Jag som längtat så... Jag blir oxå knäpp på fl, detta är första gången jag kommer in på flera timmar! Igårkväll kom jag inte in på hela kvällen. Vad betalar man för egentligen?!Gosmamman: Oj vad spännande! och vad fort det gått! Hoppas det går bra att prata med din sambo, men det gör det säkert. Bättre med en utbildning än att hoppa in som vikarie, iaf i längden ju. Åh imorgon ska jag iväg med nya jobbet en hel dag. Så nervös. Känner ju inte en kotte och vet inte hur jag ska hitta till konferanscentret vi ska vara på... *suck*Vi passar min kusin på 4 år ikväll och hon traggar oavbrutet! Milo försöker sova men det går inte, hon är såå högljudd och Milo bara gnäller och är trött. *zzzz*
    Ja visst gick det undan, men jag väntar ju ff på ett godkännande från rektorn men det kommer väl tors el fre. Ja smabon ja.... håll tummarna säger jag bara .
  • gosmamman
    http://www.leksakslandet.se/oxid.php/sid/x/shp/oxbaseshop/cl/details/cnid/26d4401c682b66720.50649511/anid/dfb44e5c6fdc98812.30090875/Dockvagn/

Detta är brios tråkiga.

http://www.svenskabarnrum.se/product_info.php?products_id=1135
    Svindyr och inte "vår smak"

http://www.tradera.com/Dockvagn_i_Tra_Princess_NY_-auktion-67958562
    Denna är iofs rätt söt för att vara pricessig o ros men då köper jag hellre röd när priset var nästan lika.

http://www.bonti.se/shop/item_link.php?item_id=1066
    Jag gillar den lilla suffletten på denna men så var det ju färgen också.

Gud var ot jag är men visst ska jag satsa på den prickiga om jag ska ha nån. Visst är det mer bebben.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10