Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

isold2003 skrev 2008-08-13 22:21:35 följande:
    Nej men, blev han sur Sov gott, jag hoppas att han tinar upp till imorgon!
    Jepp, han surar för fullt. Hoppas verkligen han tinar tills imorrn, nångång måste han ju det.

Natti
  • gosmamman

Gokväll ladies!

Preggi skrev 2008-08-14 19:36:08 följande:
    Hej! Hur är läget här?Fina bilder i BT som vanligt. Duntoffla, vad fin Noel är i orange randiga! Och så duktig kille som kan gå! Idag har M varit på dagis 9-16 utan oss igen och det har gått oförskämt bra idag med. Jag har 3 dagar kvar sen är det dax att jobba.. *ångest*Jag tror jag måste tröstshoppa lite... NS måste vi ha.. Och nåt mer tror jag...
    Vad skönt att det flyter på så bra, men det måste kännas bra konstigt nu innan du hunnit börja jobba och M inte e hemma.

jen80- är din underbara filt från pop? Helt ljuvlig, sund att bebben är sååå inkörd på sin brunis annars hade hon fått en ny Flört, men brunis e också sädär härligt velourig på ena sidan och mjuk bommulsaktig på andra sidan.
  • gosmamman

Butte- Ja men då är dom ju helt ok, speciellt under en sån modell på klänning behöver dom ju inte vara jätte tajta heller.
    Tack snälla för bilderna.

• gosmamman
    Buttelina skrev 2008-08-14 21:15:24 följande:
    så lite så KÖÖÖÖÖÖÖP
    Ja, det var just det! jag har ju budat lite på tradera så jag måste se vart dom auktionerna slutar innan jag handlar. Men jag vill ju passa på när det är rea också, ska kolla igenom räkenskaperna här hemma en stund.

Behöver lite mer te också, jag bjuder om nån e sugen på grönt hallon te
  • gosmamman
    Jen80 skrev 2008-08-14 21:39:54 följande:
    Jag igen ... Vad säger fröknarna om hans Converse? Usch, jag känner att jag måste köpa några nya skor till Liam som är lättare att ta på. Tror inte att Converse uppskattas så mycket av fröknarna.. tyvärr, för jag tycker det är en bra sko.
    Men det brukar väl vara dragkedja på insidan av dom? då är de ju inte så svåra att dra på?
  • gosmamman
    CamillaJ skrev 2008-08-14 21:48:21 följande:
    Inga av mina converse skor har det, eller inga av barnens hehe.Äsch jag frågade om blöjor med om att up and go inte var så populärt i kalmar men dom sa det här att det är ju jätte bra att ha osv så de fick dom.Sen står det på deras torkskåp typ om ytterkläder po.p osv om dom ha kanske nån vikarie eller liknande så stod de att man inte skulle hänga in det osv ..tycker jag är bra. I kalmar hängde de alltid po.p kläder inne i torkskåpen jag sa att mina inte skulle hängas in iaf.
    Ok, då är det bara fejk converse som har dragkedja. Vuxenskon har väl aldrig dragkedja oavsett om det är fejk eller ej.
    Medea hade bruna manchester converse (fejk) för nått år sen o dom hade dragkedja och det var ok för dagis.

Ett tips om man vill att barnet ska ha up&go och dagis  INTE vill det så kan man köpa huggies up&go för dom har som ett sorts fäste i sidorna man kan öppna o stänga om man vill men om man inte öppnar dom så fungerar dom som "uppisar"
  • gosmamman
    Preggi skrev 2008-08-14 22:04:28 följande:
    Det ser ut som en bomb slagit ner hemma hos oss. Utom i vårt nya sovrum som är jättefint.. Nu måste vi hitta en plats för det som åkte ut från vårt rum... Jag har lagt ut lite men det går inge bra alls. Tror att jag satte för högt utrop men det struntar jag i. Vill ingen buda så behåller jag det hellre än att skänka bort det.. Hur går det för det du har ute på T?
    Jag har haft liknande utropsbud på många av mina auktioner och jag tycker alltid dom går hyffsat, vänta emot slutet så ska du se att du får bud.

Nä nu ska jag ta och maila en önskelista från bebben till mormor *S*

kikar nog in strax igen.
  • gosmamman
    Preggi skrev 2008-08-14 22:24:26 följande:
    Det kanske kommer bud. Spännande att se. Vad ska bebben önska sig?
    Klart du kommer få bud, väldigt konstigt annars.

Jag har givit upp att önska mig danska kläder till barnen fr släkten, dom förstår inte mitt intresse.
    Men jag mailade lite länkar fr lindex hemsida med lite kläder som jag tycker skulle passa henne.
    Sen skrev jag att hon tycker om pippi (för det gör hon faktiskt), traktorer och att vi vill ha badstrumpor att ha när vi badar i badhuset i vinter.

Mailade även länken till den röda dockvagnen i trä och sa att vi nog ska köpa den men om hon vill så får hon göra det Flört.

Svårt att önska sig när man har storasyskon, alla leksaker finns ju nästan och kläder köper jag helst själv om jag inte får peka ut exakt vad vi vill ha och dom som köper kläder vill ju givitvis gå å titta o klämma och köpa det dom tycker är gulligt o inte det JAG promt vill ha till henne.

Nu är det nog läggdax, bebben sov som en kratta natten till idag.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10