Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

NovJenny skrev 2008-08-10 23:03:31 följande:
    Men jag skulle lätt packa och skicka massor om jag fick 7000 papp att shoppa vidare för. Weeee!
    Jamen precis. Dessutom är det över en vecka kvar så jag hoppas att de stiger lite till
  • snigelina
    J esssica skrev 2008-08-10 23:04:38 följande:
    Gokväll tjejer!En lite ot fråga. Om man lägger ut en annons på t och glömmer att skriva att plagget är namnat och lägger till det sen kan högste budgivaren häva köpet då?
    Japp, fast egentligen tycker jag att man kan räkna med att plagget är namnat när man köper begagnade plagg..
  • snigelina
    Buttelina skrev 2008-08-10 23:06:59 följande:
    det tycker inte jag alls att dom kan! det har ju inte med plaggets befintliga skick att göra...
    Hrm, jag ändrar mig. Jag trodde att alla tillägg gjorde att man kan dra tillbaka sitt bud, men det stod ju inte så.. "OBS! Om tillägget väsentligt ändrar förutsättningarna i auktionen har budgivarna rätt att dra tillbaka sina bud. Detta gäller såklart bara bud som lagts innan du gjort tillägget. "
  • snigelina
    Tjejtriss skrev 2008-08-10 23:09:12 följande:
    Hrm, jag ändrar mig. Jag trodde att alla tillägg gjorde att man kan dra tillbaka sitt bud, men det stod ju inte så.. "OBS! Om tillägget väsentligt ändrar förutsättningarna i auktionen har budgivarna rätt att dra tillbaka sina bud. Detta gäller såklart bara bud som lagts innan du gjort tillägget. "
    Svamlar vidare...
    Har man skrivit i auktionen att plagget ej är namnat och sen ändrat sig, så tycker jag nog att köparen har rätt att dra tillbaka sitt bud. Egentligen är det väl inte väsentligt, men för goodwill. Om det däremot inte står något alls ang namning innan så tycker jag inte att köparen kan räkna med att plagget är onamnad, om nu plagget är använt.
  • snigelina
    Lina med Liten skrev 2008-08-10 23:15:13 följande:
    Precis min åsikt! Köparen har undersökningsplikt!
    Jag köpte en ny Småfolk-tröja på Tradera (den som även varit hemma hos Butte och vänt) och den visade sig vara namnad Förvånad Då blev jag dock lite irriterad, eftersom jag köpte den som ny..
  • snigelina
    Buttelina skrev 2008-08-10 23:18:43 följande:
    ja köper man den som NY så ska den INTE vara namnad! där tycker jag att köpet ska kunna gå tillbaka...
    Ja, fast det gör mig ingenting egentligen, men jag blev lite irriterad (upptäckte det långt efter att jag fått hem tröjan). Men visst hade köpet kunnat gå tillbaka.
  • snigelina

Åh, vilka fina tjejer jag  lämnade på fritids idag. Alla tre ville ha sina långärmade poetry-tröjor med grönprickiga ärmar lilltjejen blev dock allra finast eftersom hon hade Molos gröna velourbyxor till - perfekt matchning!

• snigelina
    Tjejtriss skrev 2008-08-11 10:45:47 följande:
    Åh, vilka fina tjejer jag  lämnade på fritids idag. Alla tre ville ha sina långärmade poetry-tröjor med grönprickiga ärmar lilltjejen blev dock allra finast eftersom hon hade Molos gröna velourbyxor till - perfekt matchning!
    Hrm.. fast lilltjejen är på dagis förstås
  • snigelina
    NovJenny skrev 2008-08-11 12:49:10 följande:
    Skulle inte klara mig utan overall/jacka,byxa! Barnen leker ju en massa på marken och även om det vara är någon minus så blåser det svinkallt och overall behövs verkligen enligt mig. Speciellt på dagis!Istället för att behöva krångla med överdragsbyor på en tunnare overall så fort det snöat lite... Otympligt?Tänke jag heltokigt?! Förra året använde Noah sin overall jättemycket iaf även om vintern var skitdålig. Ha ha.
    Nej, du tänker inte alls heltokigt. Typ reima och mikkline är ju smidiga och funkar bra i slask också (som det är här..).
  • snigelina
    Buttelina skrev 2008-08-11 21:55:16 följande:
    mums vad fina dom enfärgade blå byxorna var... tänk er dom men den blå midiapple tröja *mums*
    Japp, det får det bli här Älskar den blå färgen!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10