Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

För alla oss som gillar Lindex. Del 4

Xgirl83 skrev 2008-06-12 23:24:06 följande:
    Fru Indosaurie skrev 2008-06-12 23:20:58 följande:Hm, låter spännande, men det kanske var i större storlekar och inte baby? Vad var det för t-shirt?
    Jag har ju redan glömt
    Det var större storlekar iaf brun med cerise.. fiskar? stora på heltryck. Det fanns flera härliga färger också.
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Fru Indosaurie
    Tina83 skrev 2008-06-13 07:42:09 följande:
    asså, är det ingen av er som tycker att ni kanske handlar för mycket? hinner ungarna verkligen använda kläderna? alltså mer än en gång...jag handlade typ allt förut, så fort det va rea sprang jag till affären, och hade det kommit nå nytt skulle jag så klart ha det också. jag har slutat med det nu, sen jag insåg att prislappen satt kvar på en massa plagg. eller så var vissa använda en gång..det blir dyra kldäer i slutändan.jag har inte ens varit in på reorna, för jag behöver ingen. eller, ett par skjortor till killarna, men inget mer.inge illa menat, men många av er sitter ju i den här tråden dygnet runt och snackar kläder och vad ni ska köpa imorrn..
    visst har min tjej en del plagg som hon använder bara 1 gång, men det beror snarare på att jag upptäcker att jag inte gillade plagget på något sätt.
    Jag använder inte alla mina kläder heller och då har jag ändå inget överflöd av kläder, tvärtom.
    Sen behöver man ju bara tvätta varannan vecka Cool
  • Fru Indosaurie
    Tina83 skrev 2008-06-13 09:41:26 följande:
    Fru Indosaurie skrev 2008-06-13 09:38:31 följande:hehe tvätta varannan vecka men tyvärr är det nog så att flera har problem med för mycket shoppande!
    haha jag är ju seriös
    Men ja det är säkert så att många shoppar mer än vad som behövs men så länge man har dom pengarna så
  • Fru Indosaurie
    Xgirl83 skrev 2008-06-13 17:56:40 följande:
    Svar på #391Jag tror hon syftade på de som faktiskt har lite av ett beroende...och som kanske faktiskt inte har råd egentligen. Tror det är MÅNGA som är köpberoende i dagens samhälle så hon har nog en poäng. Jag tyckte hennes inlägg gav mig en tankeställare, det är nog lätt att dras med och plötsligt känna att man måste handla.Men du har helt rätt att folk får göra vad de vill med sina pengar, om de har råd.
    jag kan ju säga att min shopping kanske inte alltid är så hälsosam. Om jag mår dåligt så blir jag genast att må bättre av att få komma ut och shoppa lite. Inte så att jag går över gränsen så att vi inte klarar det ekonomiskt men det är ändå inte ett önskat beteende.

det var iaf jag som fick alla att köpa filten haha.
  • Fru Indosaurie
    Snorky skrev 2008-06-13 18:41:57 följande:
    ja, men jag är helt klart beroende... MEN för mig går det inte över styr. Jag skulle aldrig handla för pengar vi inte har och kreditkort skulle jag för allt i världen aldrig skaffa! Det är hur lätt som helst att hamna i en fälla även om man tror att man har koll. Har sett en hel del andra som har såna problem.Dock vet jag att jag kan styra mitt beroende... jag har tex haft 2 shoppingfria månader nu då jag inte köpt mer än nödvändigt... typ skor som pojkarna behövde, solskyddskläder o säkert nåt mer litet. Så jag kan om jag vill, men jag vet inte om jag vill!? Blir jag lyckligare för några tusenlappar extra på sparkontot varje månad??? kanske blir de som ska ärva det sen!
    nää man blir lycklig av att se alla himla fina kläder på sitt ursöta barn
  • Fru Indosaurie

Snorky
    haha här är faktiskt pappan likadan som mig. Jag matchar också och skulle faktiskt inte gå ut med omatchande kläder på henne. Idag försökte jag hitta en långärmad till dom fuxiafärgade frottébyxorna (me&i) för hennes pappa ropade från hallen att ingen svettisjacka passade så det tog väl ett tag innan vi kom ut Cool haha.
    Sen köpte han en rosa ws på polarn för "hon kan ju inte bara ha en svart".
    Men jag tycker att det är så kul! Det blir jobbigt när hon ska klä på sig själv

• Fru Indosaurie

snorky
    ååh nej!
    Jag ska aldrig mer ta med tjejen till affären från och med nu
    Iofs så är hon helt beroende av katter så jag köpte faktiskt en del tröjor som inte var så jättefina till henne *snäll mamma* Cool och hellre hello kitty än spindelmannen. förskräckligt tråkigt med så mörka färger. Fast jag är inte så insatt i pojkavdelningen men tycker det ser så mörkt ut.

• Fru Indosaurie
    maggan75 skrev 2008-06-13 20:28:56 följande:
    ok.... då ska jag kolla älskar filtar menhar ju ingen liten bebis, däremot ska svägerskan ha barn  i nov så det kanske blir till den
    åh då blir hon jätteglad tror jag! tänk om folk jag kände hade så bra smak Cool
  • Fru Indosaurie
    zasata skrev 2008-06-13 20:44:50 följande:
    mmm nu kom gubben in med en stor skål med godis, och film. inte konstigt jag fick köpa nya byxor idag...
    min köpte chips till mig och nu har han precis gått till jobbet Räcka ut tungan
    bf om 19 dagar, sen kan jag tänka på konsekvenserna Cool
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 4