Inlägg från: Ulrika 76 |Visa alla inlägg
  • Ulrika 76

    Nån mer med ÄL denna vecka och BIM runt 20:e juni?

    guldlockis 15/6
    Oktober Längtan 15/6
    JoJo08 16/6
    Rosmarine 17/6 molvärk, kissar på nätterna, hungrig!, lite illamående
    Kica 17/6
    Vix 17/6 Lätt illamående ibland, taskigt humör, kissar lite oftare, hård livmodertapp.
    Guldlock74 17/6 Symptom: lätt illamående, viss molvärk, kissar mkt
    Elin med Wilma 18/6
    Lady Q 18/6 Symtom: Vattniga - vita flytningar, svullna tuttar, humöret suger.. Mår illa under vissa tillfällen speciellt med mat i munnen. Svullen mage ? Bild finns..
    Ramiss 18-20/6: (ÄL den 6/6 tror jag?) Svullna å ömma bröst, svullen om magen, humöret svänger, tröttare nu, hungrig å kissar oftare-även nattetid.
    Johannika 19/6
    Bowmore 19/6
    Idun 82 19/6
    Zappo123 19/6
    Kaos i köket 19/6
    Likeapony ca 19-20/6 (ÄL 5/6) Inga än...
    lindis41 ca 20/6 äggvite flytningar har ett ägg som släpper i morg el på ons
    lovely lady 20-21/6 (ÄL 7/6)
    DestinyD ca 21/6
    Amanda 050303 21/6
    Solna81 21/6 - inga..
    Påvägmotsyskon 22/6 ledsen över allting igår typ så typ tårar flög, var sur, lite svullen mage (minns hur den blev nu sist på de korta taget ja hann va gravid) olika flytningar) kommer skriva om det i bloggen.
    maskrosfjäril 23/6
    Bebbe09 23/6 (ÄL 5-6 Juni) Har fått vita lösa flytningar idag, Kan det vara ett tecken?
    lilltess 23-24/6
    Howdahkan 24/6
    paska 25/6 (ÄL 8/6)
    Piglet1979 26/6
    Ulrika 76 17/6 Kissar ofta men kanske dricker mycket i värmen?

  • Ulrika 76

    Måste ändra lite. Har inte ett enda symtom förutom att jag skällde ut en arbetskamrat utan anledning och en tant som tog en parkeringsplats jag ville ha.

    guldlockis 15/6 trött,slemmiga flytningar

    Oktober Längtan 15/6

    JoJo08 16/6

    Rosmarine 17/6 mycket molvärk, kissar på nätterna, hungrig, trött och lite ont i korsryggen

    Kica 17/6

    Vix 17/6 Lätt illamående ibland, taskigt humör, kissar lite oftare, hård livmodertapp.

    Guldlock74 17/6
    Symptom: lätt illamående, viss molvärk, kissar mkt
    11/6 alla känningar har försvunnit, kanske bara var stress

    Ulrika 76 17/6 Alla symtom borta.

    Elin med Wilma 18/6: Molvärk som kommer och går, trööööött, kissar oftare än vanligt, lätt illamående till och från, småömma bröst.

    Lady Q 18-19/6:
    *9/6 Vattniga - vita flytningar, svullna tuttar, humöret suger.. Mår illa under vissa tillfällen speciellt med mat i munnen. Svullen mage ? Bild finns..
    * 10/6 Flytningar varierar, vattninga vita flytningar, lite tjockare, slem och meeeeer slem. TRÅDIGA äl flytnigar INNAN BIM
    Mår allmänt dålig mår illa, huvudvärk, svullen magen och tuttar
    *11/6 Trött,ont i ryggslutet, mår illa till coh från. Kissar oftare. Molnvärk och ilningar. Tappen är bakåtvänd..

    Ramiss 18-20/6: (ÄL den 6/6 tror jag?) Svullna å ömma bröst, svullen om magen, humöret svänger, tröttare nu, hungrig å kissar oftare-även nattetid.

    Johannika 19/6

    Bowmore 19/6

    Idun 82 19/6 Jag är inte säker på vad det beror på men jag är fruktansvärt trött och lätt iriterad. Eftersom jag längtar efter plusset så tar jag det som symtom ;)

    Zappo123 19/6

    Kaos i köket 19/6

    Englavakt 19/6 (bim), 5/6 (äl) Har molande och dragande värk i livmodern, värk på höger sida av ryggen, nid 9/6, illamående sedan 10/6, trött om dagarna sedan 12/6, kissar hela tiden och har idag börjat bli yr

    Likeapony ca 19-20/6 (ÄL 5/6) Inga än...

    lindis41 ca 20/6 äl idag på dag 16 11/6, ömma bröst+bröstvårtor. molande mensvärksmage, mer flytn, glad o lättirreterad
    13/6 molnade mensvärkssmärtor..irreterad dö trött, ömma bröst tom bröstvårtorna, pirrar lite i brösten känns som om de ska explodera.

    lovely lady 20-21/6 (ÄL 7/6)

    DestinyD ca 21/6

    Amanda 050303 21/6

    Solna81 21/6 - lätt yrsel hela förmiddagen, svullen mage.

    Påvägmotsyskon 21/6 ledsen över allting igår typ så typ tårar flög, var sur,olika flytningar, lite svullen mage (minns hur den blev nu sist på de korta taget ja hann va gravid) kommer skriva om det i bloggen.

    maskrosfjäril 23/6

    Bebbe09 23/6 (ÄL 5-6 Juni) Har fått vita lösa flytningar idag, Kan det vara ett tecken?

    lilltess 23-24/6

    paska 25/6 (ÄL 8/6) - nu sticker det och molar som tusan i äggledarna. Antingen vanlig ägglossning eller lite babyverksamhet i livmodern.
    12/6 - ömmande bröst och ont i bröstvårtorna

    Piglet1979 26/6

    Howdahkan 26/6 mycke flyttningar och spänning i magen runt äggstockarna

  • Ulrika 76

    Måste ändra lite. Har inte ett enda symtom förutom att jag skällde ut en arbetskamrat utan anledning och en tant som tog en parkeringsplats jag ville ha.

    guldlockis 15/6 trött,slemmiga flytningar

    Oktober Längtan 15/6

    JoJo08 16/6

    Rosmarine 17/6 mycket molvärk, kissar på nätterna, hungrig, trött och lite ont i korsryggen

    Kica 17/6

    Vix 17/6 Lätt illamående ibland, taskigt humör, kissar lite oftare, hård livmodertapp.

    Guldlock74 17/6
    Symptom: lätt illamående, viss molvärk, kissar mkt
    11/6 alla känningar har försvunnit, kanske bara var stress

    Ulrika 76 17/6 Alla symtom borta.

    Elin med Wilma 18/6: Molvärk som kommer och går, trööööött, kissar oftare än vanligt, lätt illamående till och från, småömma bröst.

    Lady Q 18-19/6:
    *9/6 Vattniga - vita flytningar, svullna tuttar, humöret suger.. Mår illa under vissa tillfällen speciellt med mat i munnen. Svullen mage ? Bild finns..
    * 10/6 Flytningar varierar, vattninga vita flytningar, lite tjockare, slem och meeeeer slem. TRÅDIGA äl flytnigar INNAN BIM
    Mår allmänt dålig mår illa, huvudvärk, svullen magen och tuttar
    *11/6 Trött,ont i ryggslutet, mår illa till coh från. Kissar oftare. Molnvärk och ilningar. Tappen är bakåtvänd..

    Ramiss 18-20/6: (ÄL den 6/6 tror jag?) Svullna å ömma bröst, svullen om magen, humöret svänger, tröttare nu, hungrig å kissar oftare-även nattetid.

    Johannika 19/6

    Bowmore 19/6

    Idun 82 19/6 Jag är inte säker på vad det beror på men jag är fruktansvärt trött och lätt iriterad. Eftersom jag längtar efter plusset så tar jag det som symtom ;)

    Zappo123 19/6

    Kaos i köket 19/6

    Englavakt 19/6 (bim), 5/6 (äl) Har molande och dragande värk i livmodern, värk på höger sida av ryggen, nid 9/6, illamående sedan 10/6, trött om dagarna sedan 12/6, kissar hela tiden och har idag börjat bli yr

    Likeapony ca 19-20/6 (ÄL 5/6) Inga än...

    lindis41 ca 20/6 äl idag på dag 16 11/6, ömma bröst+bröstvårtor. molande mensvärksmage, mer flytn, glad o lättirreterad
    13/6 molnade mensvärkssmärtor..irreterad dö trött, ömma bröst tom bröstvårtorna, pirrar lite i brösten känns som om de ska explodera.

    lovely lady 20-21/6 (ÄL 7/6)

    DestinyD ca 21/6

    Amanda 050303 21/6

    Solna81 21/6 - lätt yrsel hela förmiddagen, svullen mage.

    Påvägmotsyskon 21/6 ledsen över allting igår typ så typ tårar flög, var sur,olika flytningar, lite svullen mage (minns hur den blev nu sist på de korta taget ja hann va gravid) kommer skriva om det i bloggen.

    maskrosfjäril 23/6

    Bebbe09 23/6 (ÄL 5-6 Juni) Har fått vita lösa flytningar idag, Kan det vara ett tecken?

    lilltess 23-24/6

    paska 25/6 (ÄL 8/6) - nu sticker det och molar som tusan i äggledarna. Antingen vanlig ägglossning eller lite babyverksamhet i livmodern.
    12/6 - ömmande bröst och ont i bröstvårtorna

    Piglet1979 26/6

    Howdahkan 26/6 mycke flyttningar och spänning i magen runt äggstockarna

  • Ulrika 76

    Måste ändra lite. Har inte ett enda symtom förutom att jag skällde ut en arbetskamrat utan anledning och en tant som tog en parkeringsplats jag ville ha.

    guldlockis 15/6 trött,slemmiga flytningar

    Oktober Längtan 15/6

    JoJo08 16/6

    Rosmarine 17/6 mycket molvärk, kissar på nätterna, hungrig, trött och lite ont i korsryggen

    Kica 17/6

    Vix 17/6 Lätt illamående ibland, taskigt humör, kissar lite oftare, hård livmodertapp.

    Guldlock74 17/6
    Symptom: lätt illamående, viss molvärk, kissar mkt
    11/6 alla känningar har försvunnit, kanske bara var stress

    Ulrika 76 17/6 Alla symtom borta.

    Elin med Wilma 18/6: Molvärk som kommer och går, trööööött, kissar oftare än vanligt, lätt illamående till och från, småömma bröst.

    Lady Q 18-19/6:
    *9/6 Vattniga - vita flytningar, svullna tuttar, humöret suger.. Mår illa under vissa tillfällen speciellt med mat i munnen. Svullen mage ? Bild finns..
    * 10/6 Flytningar varierar, vattninga vita flytningar, lite tjockare, slem och meeeeer slem. TRÅDIGA äl flytnigar INNAN BIM
    Mår allmänt dålig mår illa, huvudvärk, svullen magen och tuttar
    *11/6 Trött,ont i ryggslutet, mår illa till coh från. Kissar oftare. Molnvärk och ilningar. Tappen är bakåtvänd..

    Ramiss 18-20/6: (ÄL den 6/6 tror jag?) Svullna å ömma bröst, svullen om magen, humöret svänger, tröttare nu, hungrig å kissar oftare-även nattetid.

    Johannika 19/6

    Bowmore 19/6

    Idun 82 19/6 Jag är inte säker på vad det beror på men jag är fruktansvärt trött och lätt iriterad. Eftersom jag längtar efter plusset så tar jag det som symtom ;)

    Zappo123 19/6

    Kaos i köket 19/6

    Englavakt 19/6 (bim), 5/6 (äl) Har molande och dragande värk i livmodern, värk på höger sida av ryggen, nid 9/6, illamående sedan 10/6, trött om dagarna sedan 12/6, kissar hela tiden och har idag börjat bli yr

    Likeapony ca 19-20/6 (ÄL 5/6) Inga än...

    lindis41 ca 20/6 äl idag på dag 16 11/6, ömma bröst+bröstvårtor. molande mensvärksmage, mer flytn, glad o lättirreterad
    13/6 molnade mensvärkssmärtor..irreterad dö trött, ömma bröst tom bröstvårtorna, pirrar lite i brösten känns som om de ska explodera.

    lovely lady 20-21/6 (ÄL 7/6)

    DestinyD ca 21/6

    Amanda 050303 21/6

    Solna81 21/6 - lätt yrsel hela förmiddagen, svullen mage.

    Påvägmotsyskon 21/6 ledsen över allting igår typ så typ tårar flög, var sur,olika flytningar, lite svullen mage (minns hur den blev nu sist på de korta taget ja hann va gravid) kommer skriva om det i bloggen.

    maskrosfjäril 23/6

    Bebbe09 23/6 (ÄL 5-6 Juni) Har fått vita lösa flytningar idag, Kan det vara ett tecken?

    lilltess 23-24/6

    paska 25/6 (ÄL 8/6) - nu sticker det och molar som tusan i äggledarna. Antingen vanlig ägglossning eller lite babyverksamhet i livmodern.
    12/6 - ömmande bröst och ont i bröstvårtorna

    Piglet1979 26/6

    Howdahkan 26/6 mycke flyttningar och spänning i magen runt äggstockarna

  • Ulrika 76

    GRATTIS VIX!
    Själv vågar jag inte testa än. Ska vänta till efter midsommar helgen om jag klarar det. Har för övrigt inga grav symtom alls förutom att jag är totalt labil men det kan ju faktiskt lika gärna bero på att jag är stressad över att jag så gärna vill.
    Har skällt ut en arbetskamrat utan anledning, skällde ut en tant som jag tyckte tog "min" parkeringsplats och anklagade min sambo för att få sms från någon annan tjej. Det roliga är att jag inte är det minsta svartsjuk egentligen och visste t.o.m. vem han fick sms från. Har ingen aning om varför jag gjorde det...

  • Ulrika 76

    guldlockis 15/6 Trött,illamående,ont nere till vänster om magen

    Oktober Längtan 15/6

    JoJo08 16/6

    Rosmarine 17/6 mycket molvärk, kissar på nätterna, hungrig, trött och lite ont i korsryggen

    Kica 17/6

    GRAVID Vix 17/6 Lätt illamående ibland, taskigt humör, kissar lite oftare, hård livmodertapp.

    Guldlock74 17/6
    Symptom: lätt illamående, viss molvärk, kissar mkt
    11/6 alla känningar har försvunnit, kanske bara var stress

    Ulrika 76 17/6 Alla symtom borta fast jag blir väldigt arg lätt.

    Elin med Wilma 18/6: Molvärk som kommer och går, trööööött, kissar oftare än vanligt, lätt illamående till och från, småömma bröst.

    Lady Q 18-19/6:
    *9/6 Vattniga - vita flytningar, svullna tuttar, humöret suger.. Mår illa under vissa tillfällen speciellt med mat i munnen. Svullen mage ? Bild finns..
    * 10/6 Flytningar varierar, vattninga vita flytningar, lite tjockare, slem och meeeeer slem. TRÅDIGA äl flytnigar INNAN BIM
    Mår allmänt dålig mår illa, huvudvärk, svullen magen och tuttar
    *11/6 Trött,ont i ryggslutet, mår illa till coh från. Kissar oftare. Molnvärk och ilningar. Tappen är bakåtvänd..
    *14/6 Molnvärk (lite) och ilningar, jätte ont i ryggslutet, och mår mer illa. Tappen har flyttat sig ännu högre upp,når knappt den. Bakåt vänd och mjuk,stängd.

    Ramiss 18-20/6 (ÄL den 6/6 tror jag?) Svullna å ömma bröst, svullen om magen, humöret svänger, tröttare nu, hungrig å kissar oftare-även nattetid.

    Johannika 19/6

    Bowmore 19/6

    Idun 82 19/6 Jag är inte säker på vad det beror på men jag är fruktansvärt trött och lätt iriterad. Eftersom jag längtar efter plusset så tar jag det som symtom ;)

    Zappo123 19/6

    Kaos i köket 19/6

    Englavakt 19/6 (bim), 5/6 (äl) Har molande och dragande värk i livmodern, värk på höger sida av ryggen, nid 9/6, illamående sedan 10/6, trött om dagarna sedan 12/6, kissar hela tiden och har idag börjat bli yr

    Likeapony ca 19-20/6 (ÄL 5/6) Inga än...

    lindis41 ca 20/6 äl idag på dag 16 11/6, ömma bröst+bröstvårtor. molande mensvärksmage, mer flytn, glad o lättirreterad
    13/6 molnade mensvärkssmärtor..irreterad dö trött, ömma bröst tom bröstvårtorna, pirrar lite i brösten känns som om de ska explodera.

    lovely lady 20-21/6 (ÄL 7/6) lätt illamående, svullen tjejmage, sååååå trött, tokäter maniskt och särskilt choklad, hård tapp

    DestinyD ca 21/6

    Amanda 050303 21/6

    Solna81 21/6 - lätt yrsel hela förmiddagen, svullen mage.

    Påvägmotsyskon 21/6 ledsen över allting igår typ så typ tårar flög, var sur,olika flytningar, lite svullen mage (minns hur den blev nu sist på de korta taget ja hann va gravid) kommer skriva om det i bloggen.

    maskrosfjäril 23/6

    Bebbe09 23/6 (ÄL 5-6 Juni) Har fått vita lösa flytningar idag, Kan det vara ett tecken?

    lilltess 23-24/6

    paska 25/6 (ÄL 8/6) - nu sticker det och molar som tusan i äggledarna. Antingen vanlig ägglossning eller lite babyverksamhet i livmodern.
    12/6 - ömmande bröst och ont i bröstvårtorna

    Piglet1979 26/6

    Howdahkan 26/6 mycke flyttningar och spänning i magen runt äggstockarna

  • Ulrika 76

    Hur det går. Jag är arg för jag hade BIM igår, ingen mens och inget pluss. Använder ni testlagrets grav-test? Mina tidigare graviditeter har jag testat med apotekets gravtest och de har plussat på ett par sekunder. Jag känner mig gravid även om jag inte har de här typiska symtomen men jag gör konstiga saker och enligt min sambo är mitt humör på exakt samma sätt som de två förra gångerna, inte så trevligt alltså, men det kanske bara är för att jag så gärna vill.

    Är apotekets grav-test känsligare än testlagrets?

  • Ulrika 76

    Fick mens idag, får försöka igen nästa månad.

    Kica 17/6

    Ulrika 76 17/7

    Ramiss 18-20/6 (ÄL den 6/6 tror jag?)
    *9/6:Svullna å ömma bröst, svullen om magen, humöret svänger, tröttare nu, hungrig å kissar oftare-även nattetid.
    *15/6: Ömmandet å svullnaden i brösten borta..ingen svullen mage heller, lättirriterad å e fortfarande trött på eftermiddagar, småäter -känner mig sugen liksom, kissar ofta fortfarande-inte dem 2 sista nätterna dock..BIM -5 idag (om det var ÄL ja hade den 6/6 dåra) Men vad kan den molande värken på 1,5 timme på höger sida annars varit? Vet nån??

    Lady Q BIM 18-19/6.. Ingen mens och inget plus än..

    Johannika 19/6

    Bowmore 19/6

    Idun 82 19/6
    Jag är inte säker på vad det beror på men jag är fruktansvärt trött och lätt iriterad. Eftersom jag längtar efter plusset så tar jag det som symtom ;)

    Zappo123 19/6

    Kaos i köket 19/6
    -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ---

    GLAD MIDSOMMAR ALLA

    -------------------------------------------------- ------------------------------------
    lovely lady 21/6 (ÄL 7/6)

    Amanda 050303 21/6

    Solna81 21/6
    13/6 lätt yrsel, svullen mage.
    16/6 Svullen mage

    Påvägmotsyskon 21/6
    ledsen över allting igår typ så typ tårar flög, var sur,olika flytningar, lite svullen mage (minns hur den blev nu sist på de korta taget ja hann va gravid) kommer skriva om det i bloggen.
    13/6 kom det slem/blod sparsamt och har varierats, men de e PYTTELITE.
    Dagen efter 14/6 var 1 gång brunt/blod/slem. Annars bara när ja torkar mig. ALLT är sparsamt så det är ingen mens. ÄR på dag 24 när jag fick det 13.e och räknar med en cykel på 32 dagar.
    15.e är det svag färg när jag torkar mig me slemm, KAN det vara Nidis?? det börja ca 8 dagar innan eventuell bim.
    15-16/6 Känner av tjejmagen som att detär nånting där som "ömmar, känns" svårt å förklara, sen igår. Kom ingenting av slemblod igår på länge, men innan ja skulle sova kom det slemtråd me lite färg i. Sen imorse 16.e så kom det vitaktig flytning med genomskinligt i. Senare torkade jag mig på toa så var det genomskinligt me PYTTEfärg i. fortfarande underligt i tjejmagen. KISSNÖDIG varje morgon tidigt, var inte det förut.. förutom när ja va gravid första gången!
    17/6 slemblod beigeröda färgen, hade sista vid 18 tiden o inget sen efter.
    18/6 har inte haft nå mer blodslem aktigt alls idag utan nyss torka ja när de kom i trosan först - torka massa vitaktigtgenomskinligt sekret o känner lite av magen. Borde inte de va positivt?
    -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ---
    lindis41 ca 22/6
    äl idag på dag 16 11/6, ömma bröst+bröstvårtor. molande mensvärksmage, mer flytn, glad o lättirreterad
    13/6 molnade mensvärkssmärtor..irreterad dö trött, ömma bröst tom bröstvårtorna, pirrar lite i brösten känns som om de ska explodera.
    14/6 stickande mensväerksliknade känsla ont i svanken(fick tidig foglossn m 1an) värker enormt mkt i brösten rakt igenom bröstvärtan..så fort jag rör mig/andas gör det ont i brösten!!
    15/6
    så deprimerad va på toan nyss o torkade mig brunrosa flytning kan det vara nidblödning???5dagaer efter äl !!!ska ju ha mens tidigast på fre...
    16/6 var bara pytte lite brunflytn igår när jag torkade mig två ggr som om det skulle vara slutet på mensen. Börjar käänna av mina fogar extremt mkt fick lov att ta en alvedon på jobbet..får bara ont i dem om jag anstänger mig jätte hårt. Jätte ont i brösten lilaaktiga bröstvårtor. AStrött!!!!
    17/6 lite sura uppstötn, molvärk i magen , fogont sååå trött, finnar på ryggen, jag som aldrig har finnar
    18/6 mådde illa i morse trodde inte jag skulle få i mig morgon mackan. fortf öm i brösten , uppsvälld mage, hungrig o sugen på gotigotti e på dag 24 känns som mensen e nära...
    -------------------------------------------------- -------------------------------------
    maskrosfjäril 23/6

    Bebbe09 23/6 (ÄL 5-6 Juni) Har fått vita lösa flytningar idag, Kan det vara ett tecken?

    lilltess 23-24/6
    -------------------------------------------------- -------------------------------------
    paska 25/6 (ÄL 8/6)
    nu sticker det och molar som tusan i äggledarna. Antingen vanlig ägglossning eller lite babyverksamhet i livmodern.
    12/6 - ömmande bröst och ont i bröstvårtorna
    17/6 - fortfarande ömma bröstvårtor, dessutom stark mensliknande verk under hela kvällen. Illamående och under kvällen två starka ilningar i nedre delen av livmodern. Illmående från och till. Börjar känna mig paranoid.
    -------------------------------------------------- -------------------------------------
    Piglet1979 26/6

    Howdahkan 26/6
    mycke flytningar och spänning i magen runt äggstockarna
    -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ---

    GRATTIS TILL ER SOM ÄR GRAVIDA:
    Vix
    Likeapony
    Rosmarine
    Himmelsblå
    Englavakt

    LYCKA TILL önskas de som försöker igen:
    Guldlock74
    JoJo08
    Elin med Wilma
    DestinyD
    Ulirka 76

  • Ulrika 76

    Jag vet inte vad jag ska tro. Plusset borde ju synas starkare när man gått över bim men av vad jag har förstått ska ett pluss vara ett pluss vare sig det är svagt eller ej. Lycka till, det är bara att hoppas.

  • Ulrika 76

    När ska du testa igen? Jag tror att du är gravid. Hur kunde du bli så smal efter förra förlossningen? Hur mycket gick du upp, ett halvt kilo? Lite avundsjuk!

  • Ulrika 76

    Vad ska man säga. Ledsen för din skull. Känns det väldigt jobbigt eller kan du se det som att kroppen förmodligen stötte bort det för att det fanns anledning till det.

  • Ulrika 76

    Jag har också haft ett tidigt missfall men det var länge sen. Tråkigt så klart men jag kände som du, bättre så tidigt än att det skulle kommit i v.12 eller ännu senare.
    Vad är Glandin 25 egentligen?

Svar på tråden Nån mer med ÄL denna vecka och BIM runt 20:e juni?