• Nyckelpigan80

    Fylla på vätska till AC´n???

    AC´n i min bil har lagt av.  Mina barn och jag blir grillade i värmen... Svart bil + skinnklädsel är ingen höjdare... 
    Tänkte att jag kanske kunde kolla vätskenivån och ev fylla på vätska innan jag lämnar över till verkstan.. Men jag hittar inte ens nån behållare
    I instruktionsboken står inget som är till hjälp.
    Ska man inte kunna göra sånt själv?

    Det är en V70 -00 om det har nån betydelse.


    *Pigan med två vackra småprinsar, en 06:a & en 07:a!*
  • Svar på tråden Fylla på vätska till AC´n???
  • Felicia6

    Får jag låna tråden lite oxå?

    Våran Ac fungerar, men varje gång vi har den på så lever det om nån fläkt lr nåt i motorn så vi har fått rådet att inte ha igång ac'n och sen kolla upp den.

    Tänkte höra här först om nån av er vet vad det eventuellt kan va?


    Gbp 26/2-08 || Aktuell viktnedgång: -26.7kg
  • Avon2

    Det kan vara ett lager som håller på att gå sönder, det är rätt vanligt på exempelvis SAAB.

  • Felicia6
    Avon2 skrev 2008-06-04 21:56:31 följande:
    Det kan vara ett lager som håller på att gå sönder, det är rätt vanligt på exempelvis SAAB.
    Vi har en volvo V70 2.5T -04a.

    Kostar sånt mycket att byta?
    Gbp 26/2-08 || Aktuell viktnedgång: -26.7kg
  • Trebarnsmamman1

    Har lämnat in min volvo idag, för byte av kondensator. Man håller ju på att gå åt i bilen, i den här värmen.
    Det ska bli så skönt att änligen få en fungerande AC!!!

  • Avon2

    Kondensator..?

    Jag antar att du menar kondensorn?

    Ett lager kan kosta förbluffande mycket att laga, lagret är inte så dyrt men det kan krävas mycket jobb (=tid) att komma åt att byta och då kostar det fort mycket pengar.

  • Sista babyn

    Ac består av en gas som du måste åka till tax rejmes för att fylla på

  • Nyckelpigan80

    Fler som är svettiga ser jag.... Vilket elände! Hade ju planer på att sälja bilen ju, men vem vill köpa en människogrill??? Har inte råååd att fixa den! Skit!


    *Pigan med två vackra småprinsar, en 06:a & en 07:a!*
  • Nilam 84

    Har också just fått veta att kondensorn är slut i min bil. 1000€ skulle det kosta att byta den med allt arbete och delar och sen fylla på med gas


    Melinda - det allra bästa, mest underbara jag har!!!
  • Trebarnsmamman1

    Kondensator..?

    Jag antar att du menar kondensorn?

    Ett lager kan kosta förbluffande mycket att laga, lagret är inte så dyrt men det kan krävas mycket jobb (=tid) att komma åt att byta och då kostar det fort mycket pengar.

    Ok, kondensorn, fick bytt den och fyllt på AC, slapp byta nå´n slang som skulle kostat 1000kr, så kalaset slutade på 3000kr, men vad behagligt det var i bilen

  • Nilam 84
    Trebarnsmamman1 skrev 2008-06-05 22:49:09 följande:
    Oj vad konstigt inlägget blev, det är svar på inlägg 15
    Trebarnsmamman1 skrev 2008-06-05 22:47:47 följande:
    Kondensator..?Jag antar att du menar kondensorn?Ett lager kan kosta förbluffande mycket att laga, lagret är inte så dyrt men det kan krävas mycket jobb (=tid) att komma åt att byta och då kostar det fort mycket pengar.Ok, kondensorn, fick bytt den och fyllt på AC, slapp byta nå´n slang som skulle kostat 1000kr, så kalaset slutade på 3000kr, men vad behagligt det var i bilen
    oj va billigt! bara delarna till min skulle kosta 700€
    Melinda - det allra bästa, mest underbara jag har!!!
  • Bispan

    Kollade magneten som håller i kompressorn så AC:n går. Det verkar som om den är utsliten på vår bil. Inte så billigt att laga efter vad jag förstod. Har iofs hört om någon magnet man kan skimsa.. men vet inte om det är den.. Men men, vi får se på måndag.

  • fredrik69

    Detta är ju jättelätt att fixa själv, vet man bara var påfyllningsnipplen sitter så kan vem som helst fylla på.
    Köp ett kit på nätet, googla enviro-safe så säljer dom grejor. 
    Första gången du fyller på så måste du köpa kitet med påfyllningsslangen och det kostar nog 300:-, men sen har du den i all evighet och behöver bara köpa refillen för 155:-.
    Påfyllningsnipplen brukar sitta i framkant i motorrummet men är du osäker på var påfyllningen sitter så kan du ju googla det också. Youtube brukar ha instruktionsvideos.

Svar på tråden Fylla på vätska till AC´n???