Inlägg från: mammatill2härligavildar |Visa alla inlägg
  • mammatill2härligavildar

Bugaboo tråden nr 14

FridaLee skrev 2008-07-17 20:54:10 följande:
    nu har jag varit och provkört bugga i affär igen helt hundra nu att jag ska ha en, vart lite osäker när det strulat lite, men vi ska ha en!!! ska avakta tills efter ul nästa vecka hoppas få veta könet så jag kan välja vagn efetr det. Altså chassit är ju lite ruckbart i handtaget fram och tillbaks hon i affären sa att så är alla vagnar och jag provade alla 4 vagnar i butiken och alla var så är era så!??? måste ju fråga
    Min bugga är ny och monterades av butiken där jag köpte den. Handtaget är ruckbart och det var det även på buggan vi provkörde i butiken. Alltså i "sidled", inte så att det går att dra uppåt, som felet med många chassin verkar vara. Ruckbart nån cm i den riktning man fäller om man byter körriktning med handtaget.

Måste fråga er experter en grej. När man tagit av liften från chassit och ställer den på golvet är ju plupparna som man sätter på chassit ivägen för att liften ska stå plant. Men i bruksanvisningen står nåt om att man ska ställa liften plant när den är på golvet, om jag inte minns fel.
    Är det nåt jag missat??? Tänkte om det är nåt man kan ta av så det blir plant när man har liften på golvet????

SoFo89 skrev 2008-07-19 15:46:54 följande:
    Mållgan: "stången" i mitten där under går att fälla bakåt så vicka lite på den..
    Ok! Ska testa det senare. Tack!!!

Frågade samma sak för några dar sedan, men svaret jag fick så verkar inte funka för mig, så jag provar igen=) Har en cam. När man ställer liggdelen på golvet så står den ju och balanserar på svarta plupparna som är mitt på (som man sätter fast liggdelen på chassit med). Finns ju andra "pluppar" i fram och bak under liggdelen men dom når ju inte ner både i fram o bak samtidigt på grund av grejorna (chassi fästena) i mitten. Står i boken man fick med att man ska ställa liggdelen plant när den står på golvet, men det går ju inte. Den gungar ju lite på grund av fästena. Är det nåt man ska göra för att det inte ska bli så??? Eller använder ni den på golvet oxå i allafall??? Vore ju smart att kunna ha den på golvet med bebis i tex när man är borta hos folk så man slipper ta in chassit för att bebis ska kunna sova. Sorry, nu blev det novell av det här=)

mallan brallan skrev 2008-07-22 22:30:19 följande:
    Mållgan: Liggdelen står dessvärre och väger på fästena.Det finns en del som pillat bort stålpinnen som sitter emellanoch på så sätt kunnat vinkla bort fästena.Förstår du? Däremot har vi aldrig stört oss på att den står och väger.
    Tack för ditt svar. Men då så. Det gör ju egentligen ingenting att det går att vagga liggdelen.
    Ville bara kolla om det var så att jag missat nåt man skulle göra=) Nä pilla bort stålpinnen vill jag inte göra, känns som att det borde finnas en anledning till att den är där ju.

Måste bara få berätta att just nu ligger lilla Alfons som föddes 08.50 den 24:e juli och sussar gott i buggan. Förstod nog att den skulle bli en tidig favvis även för honom=)

En liten fråga till er vana bugga körare. Ska ner på stan o dra lillkillen i buggan o kom att tänka på rulltrappor. Men vagnar med fasta framhjul skjuter man ju på vagnen före när man ska åka uppåt. Hur fnkar de med buggans framhjlul? Eller är det bättre att själv kliva på först o ha vagnen bakom sig med stora hjulen på trappsteget,som när man åker neråt???

Samma sak när man åker buss???

Dum fråga kanske.

Tack för rulltrappstipsen:)

En fråga till er som hunnit med att köra buggan på vintern. Vår kille föddes 24:e juli å vi vet inte hur vi ska bädda åt honom i vinter. Blir väl liggdelen första delen av vintern o sen sittdelen.

Hur bäddar ni då? Åkpåse eller täcke och "locket"???
    Vet inte hur vi ska göra. Är det värt pengarna att köpa åkpåse eller finns risken att det blir för varmt? Kanske lättare att variera efter temperatur om man kör med täcke? Eller kanske lammulls grej i botten?

Ja alla tips mottages=)

Ååååå besluts ångest. Vilken färg ska vi ha på åkpåse???

Funderar på någon av de blåa färgerna eller en off withe. Har grå bas med svart top. Nån som vill tycka till???

luttelin skrev 2008-08-29 18:15:05 följande:
    Har oxå grå bas men  med offwhite top. Funderar på en röd...
    Men då passar grå o offwhite i allafall då. Du har inte bild på din bugga så man kan se de två färgerna ihop??

Luttelin: Jag kikade i ditt galleri o såg grå med offwhite, supersnyggt.

Hur bäddar ni i vagnen nu när d börjar komma kyligare dagar. Vi ska ha åkpåse sen men vet inte hur bebis ska få åka nu. Funderar på lammull, men de blir så dyrt att köpa de nu o sen även åkpåse.

Tips tack=) 

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14