Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Bugaboo tråden nr 14

lilla sandra skrev 2008-07-09 15:10:19 följande:
    Gött!!! Ska genast vidarebefodra det till gubben.
    Kanske du får fälla ner handtaget alltså inte ihop vagnen helt utan vara själva handtaget.
  • SmillaMilla
    Carbon skrev 2008-07-09 16:40:51 följande:
    Undrar hur man "låser" framhjulen på camen?? Orkar ju inte läsa bruksanvisningen
    Drar upp den vita delen som sitter vid hjulfjädringen. hjulet skall peka framåt.
  • SmillaMilla
    Carbon skrev 2008-07-09 18:31:17 följande:
    Ok, tack, lätt som en plätt ju!!
    Vad bra. Lätt ja men svårt att förklara
  • SmillaMilla
    miniliten08 skrev 2008-07-09 19:05:52 följande:
    Vad har ni för skötväskor till era buggor ? Min vagn borde komma i dagarna men har inte bäställt någon väska till, ville kolla lite med er som redan är insatta..för och nackdelar..vad bör jag tänka på ? Denna väska är jag lite sugen på men den kostar ju lite oxå..måste ju veta att den inte bara är snygg...www.bluebox.se/showinfo.asp 04
    Jag har en skiphop, gillar den skarpt.
  • SmillaMilla
    miiillan skrev 2008-07-09 19:06:04 följande:
    hej alla!!! snabb fråga bara... när kan man ändra till sittdelen på buggan? det är ganska tidigt har jag för mig...?min lille kille är 3 månader imorgon och väldigt nyfiken av sig.. och stabil i kroppen!!tacksam för svar! =)
    Vi bytte till sittdel också vid 3 månader men bytte sedan tillbaka till liggdelen igen. Så testa dig fram. Men vid 6 månader brukar man rekomendera. Kanske kan bulla upp med en kudde när han är vaken?
  • SmillaMilla
    bakabakalitenkaka skrev 2008-07-09 21:06:13 följande:
    grå/svart  bas och (just nu) grön marimekko suflett, men sufletten ändrar jag efter humör
    Hm ja det är ju det som är "problemet" med bugaboo. Jag tycker att båda väskorna var snygga men till en bugaboo som man ständigt ändrar färg på så skall man ha en enfärgad väska. Jag valde därför en grå/med röda inslag.
  • SmillaMilla
    bakabakalitenkaka skrev 2008-07-09 21:11:22 följande:
    grå med rött, hmm. vilken är det??
    Alltså skiphop
  • SmillaMilla
    Natural skrev 2008-07-10 18:07:37 följande:
    Fru Indosaurie skrev 2008-07-10 18:03:13 följande: Men ska man vika upp sufletten då eller ska man inte kunna se sitt eget barn.
    Svarade i din gästbok
  • SmillaMilla
    Natural skrev 2008-07-10 19:55:19 följande:
    Är det någon vänlig själ som har en bild på sin sittdel bakifrån eller framifrån där man ser tydligt hur man ska "vika" tyget för att sufletten ska se snygg ut.Det är tydligen nån del som ska vikas, men jag förstår inte hur, men jag förstår att det inte ska se ut så som det gör för mig när min bebis sitter i uppfällt läge.
  • SmillaMilla
    Natural skrev 2008-07-10 20:08:53 följande:
    Går inte heller för då syns inte loggan och allt tyg samlas inne i sufletten under barnets huvud. Jag blir inte klok på det här, vilka problem man har Får nog ta en bild till så ni får se om det ser korrekt ut bakifrån. Jag har aldrig sett nån annan ha det så på sin suflett ute på stan eller i bildtråden här på FL.Loggan ska det vara uppåt eller mot ryggen?Bilder kommer snart.
    Alltså det är som det skall! Loggan syns inte när du har sufletten så som jag visar. Det är bara när du har i liggläge och sufletten helt uppfälld. Det skall vara så
  • SmillaMilla
    Natural skrev 2008-07-10 20:20:58 följande:
    Men min logga syns, den är uppåt mot taket. Om jag fäller sitsen så hamnar den bakåt mot ryggen till.Hoppas jag har gjort rätt, annars får man gå runt på stan och bli utstirrad då Så ser ni en vit Bugga suflett som ser konstig ut så är det garanterat jag
    Äh du har helt rätt. Den syns. Jag menar att den inte syns om man viker syfletten så som jag gör. Men viker man den som du så syns den ju.
  • SmillaMilla
    Natural skrev 2008-07-10 20:28:55 följande:
    Men det ser inte så slätt ut inuti sufletten som jag trodde det skulle göra.
    Alltså ärligt, loggan är inte allt Inte drar jag upp det där överflödiga suflett tyget sådär utan det får vackert dölja loggan på sittdelen. Bara för att det finns en logga så skall den inte synas. Alla vet att det är en bugaboo ändå.
  • SmillaMilla
    Natural skrev 2008-07-10 21:59:36 följande:
    Det var mer som ett riktmärke för att förklara hur min suflett sitter.
    ha ha okej.
  • SmillaMilla
    elims skrev 2008-07-14 10:49:02 följande:
    Är helt ny på detta....Är det nödvändigt att tvätta klädseln till vagnen innan man använder den första gången med bebisen...? Vi kommer ha en cam med grå bas + demin top. Vagnen ligger och väntar på oss i butiken vill inte hämta ut den innan förlossningen, så det skulle vara skönt att slippa tvätta och bara kunna använda på en gång när vi är hemma från BB
    Tvätta den innan? Nä det har jag aldrig gjort.
  • SmillaMilla
    Emmsan skrev 2008-07-15 09:40:11 följande:
    alltså mitt e inte tight?=) det töjer sej lite ju mer man använder det :) bara du börjar sätta fast det bakifrån under sufletten så sitter det som en smäck! samt få sömmarna på nätet åt rätt håll
    oj det är bra att man hänger med Så ni snackar redan myggnät här Bra bild nu skall även jag föröka använda det. Svea är ju redan 10 månader så kanske dags Bör kanske tillägga att vi har en annan sov vagn.
  • SmillaMilla

God morgon.

I natt drömde jag om min bugaboo. I drömmen blev buggan stulan på stan. I typ ett jackrum (ett sådant man hänger in jackorna på krogen) så skulle jag få en ny, jag fick du en bugaboo bee istället för min cam. Jag blev sååå besviken och ledsen i drömmen. Men de är ju ursnygga ju. Så jag kan inte förstå att jag blev så besviken

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14