• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du det är ok att ha shorts på jobbet?
  • ThisBabyHasATemper
    himmelsflickan skrev 2008-06-05 13:00:41 följande:
    av vilken anledning? Säkerhet? För om det är en utseendegrej elr lämplighetsfåga vad man få ha och inte ha på sig så är det idiotiskt i alla former tkr jag!
    Säkerheten, ja.
    Tycker annars också att man ska kunna ha kortbyxor och linne på jobber om man så vill.
  • moonweb

Det beror ju på var man jobbar och vilken typ av shorts det är frågan om.

För några år sedan jobbade jag som städerska på en industri, 98% av arbetstagarna på industrin var män över 40. Vi städerskor fick inte klä oss i shorts eller linne, eller urringade toppar, eftersom det enligt ledningsgruppen kunde leda till arbetsolyckor bland männen vid maskinerna, då de blev distraherade av lättklädda kvinnor. Sjukt.

• Göteborg

Vi måste bära uniform (spårvagn) och shorts ingår i uniformen, likaväl som kjol och långbyxor. Fast man måste bära företagets shorts och kjol då såklart.

Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • lunkentuss
    moonweb skrev 2008-06-05 13:23:39 följande:
    Det beror ju på var man jobbar och vilken typ av shorts det är frågan om. För några år sedan jobbade jag som städerska på en industri, 98% av arbetstagarna på industrin var män över 40. Vi städerskor fick inte klä oss i shorts eller linne, eller urringade toppar, eftersom det enligt ledningsgruppen kunde leda till arbetsolyckor bland männen vid maskinerna, då de blev distraherade av lättklädda kvinnor. Sjukt.
    men herregud?! Det är ju en kränkning mot både kvinnor OCH män? Att kvinnorna skulle vara nåt slags sexobjekt och männen vilda djur?! Ja, sjukt är rätt ord...
  • lunkentuss
    Göteborg skrev 2008-06-05 13:26:15 följande:
    Vi måste bära uniform (spårvagn) och shorts ingår i uniformen, likaväl som kjol och långbyxor. Fast man måste bära företagets shorts och kjol då såklart.
    okej om man måste ha företagets färger elr logga på klädena, men då skall linne o. shorts ingå i kollektionen! Bra att det gör de hos er :)
  • sherlock

Oj! Här i england får man inte ha på sig skorts. Enda undantaget är nog idrotts lärare och liv vakter.

Här kan man inte ens gå i jeans

• Göteborg
    himmelsflickan skrev 2008-06-05 13:28:01 följande:
    okej om man måste ha företagets färger elr logga på klädena, men då skall linne o. shorts ingå i kollektionen! Bra att det gör de hos er :)
    Absolut, och "våra" shorts och kjolar är dessutom rätt snygga
    Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • lunkentuss
    Göteborg skrev 2008-06-05 13:30:03 följande:
    Absolut, och "våra" shorts och kjolar är dessutom rätt snygga
  • The past is now
    himmelsflickan skrev 2008-06-05 12:56:33 följande:
    På vilka arbeten skulle man inte kunna ha shorts o. linne?
    Inom vården är det icke tillåtet och inte där jag jobbar heller vilket är Arlanda i säkerhetskontrollen.
  • TessaS

Njae... på mitt jobb finns det ingen uttalad regel för det där...
    Kjol eller typ cityshorts på tjejerna är ganska vanligt förekommande, men jag har nog aldrig sett shorts på någon kille.
    Det är en arbetsplats där vi ska representera företaget en del, så vi bör vara prydligt klädda.

Svar på tråden Tycker du det är ok att ha shorts på jobbet?