• Poppy Lee

Konstiga saker hemma hos andra människor

Satt och tänkte på hur mycket konstiga saker andra familjer har för sig, kanske framför allt såsom det märktes när man själv var barn. Som till exempel:

- Kompisen vars familj hade ett helt våningsplan i sitt pyttelilla hus obebott och endast bestående av möbler övertäckta med vita lakan.

- Att man inte blev bjuden på mat hemma hos vissa kompisar när man var där och lekte, utan fick sitta kvar med tom mage på kompisens rum medan den åt med sin familj

Vad säger ni, har ni några underliga historier eller inblickar i andras familjer ni vill dela med er av? Nyfiken!

• Svar på tråden Konstiga saker hemma hos andra människor
  • Hellvira

Kom just på en jätteäcklig sak (på tal om lånenappar på dagis) att min polares familj hade en övernattningstandborste. Ja ni förstår helt rätt. Till kompisar som övernattar. Men fresh

• Cornellia
    Hellvira skrev 2008-08-29 17:26:37 följande:
    Kom just på en jätteäcklig sak (på tal om lånenappar på dagis) att min polares familj hade en övernattningstandborste. Ja ni förstår helt rätt. Till kompisar som övernattar. Men fresh
    Hihi övernattningstandborstar har vi oxå, men vi brukar slänga dem efter att dom har använts.
  • Hellvira
    Cornellia skrev 2008-08-29 17:30:46 följande:
    Hihi övernattningstandborstar har vi oxå, men vi brukar slänga dem efter att dom har använts.
    Jag är inte helt säker på att de slängde den efter varje barn nämligen... Den var där jättelänge.
  • Cornellia
    Hellvira skrev 2008-08-29 17:32:00 följande:
    Jag är inte helt säker på att de slängde den efter varje barn nämligen... Den var där jättelänge.
    Usch....
  • Kaldorei

blää. skulle hellre inte borsta tänderna på en vecka!! seriöst alltså.

Hellvira skrev 2008-08-29 17:26:37 följande:
  • LovelyMeLovelyYou
    Cornellia skrev 2008-08-29 17:30:46 följande:
    Bekanta till mig har flera stycken, men i plastfodral så de brukar skriva namnet på den som använt tandborsten (om det handlar om sådan som sover där ofta) så att man kan använda den igen.
  • LovelyMeLovelyYou

Något jag för övrigt alltid tyckt varit konstigt är människor som låter sina husdjur vara på borden, och då framförallt matbordet... Jättemysigt att sitta där med katthår i maten sen...
    Speciellt min gamla granne som var pedant i övrigt, men lät katterna vara på bordet (eller ja, överallt), det fattade jag aldrig.

• Minnie69
    ÄlskarMorgan skrev 2008-08-29 23:30:46 följande:
    Något jag för övrigt alltid tyckt varit konstigt är människor som låter sina husdjur vara på borden, och då framförallt matbordet... Jättemysigt att sitta där med katthår i maten sen...Speciellt min gamla granne som var pedant i övrigt, men lät katterna vara på bordet (eller ja, överallt), det fattade jag aldrig.
    Kan bara hålla med, älskar den gamla kattan, men nix till bord har varit en policy. Numera har den förbytts (hon är ju hyffsat gammal och det har ändrat på en del ) Numera kan hon inte äta på golvet, så när vi trodde hon var döende så fick hon köksbordet, men sedan har hon levt på övertid och nu är "köksbordet hennes" så vi äter på alla andra möjliga platser
  • Sapho

Jag hade en kompis som tyckte (likaså hennes föräldrar) att det var privat att borsta tänderna. Så man kunde inte göra det tillsammans och absolut inte gå omkring med tandborsten i något annat rum än badrummet.
    Tyckte även det var konstigt att man inte kunde gå å kissa tillsammans med denna tjej ens när man var i 6års åldern! Kissade alltid "tillsammans" med alla andra tjejkompisar...
    Nu tycker jag väl inte det var lika konstigt men då var de det.

Sen var jag tillsammans med en kille vars lillebror fick ha det precis hur han ville på sitt rum. Det var leksaker över hela golvet så han knappt kunde komma till sängen. Överdriver inte! Det var mat och dricka kladd lite här och där och dammigt som attan. Fattar inte! Samma familj lagade alltid spagettin överkokt, riktigt överkokt så man höll på att spy när man åt den.

• Sapho

Kom på en till. Hade en tjejkompis som absolut inte fick dricka oboy till frukost. Men det gick toppenbra att äta kex och dricka saft till frukost. Hyffsat konstigt tycker jag!

Svar på tråden Konstiga saker hemma hos andra människor