• LMK

Smink smink smink igen o igen!

Tjohoo, ny tråd - nya tips!!

• LMK

greeneyes skrev 2008-06-10 13:39:37 följande:

Puffar igen för min fråga: nån som har fler bilder på 80-talssmink? Vill ju att det ska vara klassiskt 80-tal men ändå snyggt liksom. Den blåa i förra tråden var klockren, men jag passar ju inte i blått, vad ska jag ha för färger då?
    Fniss, vem passar i 80-tals sminkningar nu över huvudtaget?!
    Jag gillar Kylie Minouge skarpt! Hon lyckas plocka ihop från många stilar & skapa sin egen. Se här tex: www.kylie.com/gallery/1714248/0/4 Hur coolt som helst!

Här är annars något med grönt i : www.grooveeffect.com/post/012807-barbie-loves-mac-limited-edition-color-collectio.php

Madonna är väl annars en ganska bra inspirationskälla till 80-talet.
  • LMK

snobben skrev 2008-06-12 09:57:15 följande:

Jag frågar igen, vad är det för beautybag alla pratar om?
    Det är en "bag" med skönhetsprodukter man kan prenumenera på. Är ett sätt att få prova på nya produkter/prover. Kostar runt 300:- & värdet skall vara över det dubbla sägs det.
    www.beautybag.se/
  • LMK

Knott: Snygg makeup! Jag gillar den kombon starkt, turkost & grönt!

Idag kör jag med 2 av mina nya MAC samples: Deep Purple & Fairylite. Deep purple är otroligt läcker! Absolut snyggaste lila jag har haft!! Den kan bli nästan svart el. mer skir åt lavendel.

• LMK
    k girl skrev 2008-06-12 13:17:31 följande:
    Tillbaka från Italien. Det blev inte något Sephorabesök för mig, men däremot tog jag mig förbi MAC i Stockholm och där blev det två ögonskuggor (en krämögonskugga och en vanlig). Jag har tyvärr fått ett gäng semesterfinnar som är mindre trevliga. Inga hudvårds/parfyminköp, bara mat (färsk tryffel, ost) och vin, kläder och en jättefin handgjord skinnhandväska som min make gav till mig.
    Välkommen hem!! Lät som en god shopping Kul med MAC skuggorna. Vilka blev det?
  • LMK

Knott skrev 2008-06-12 14:16:20 följande:

Tack Din låter snygg, gissar att det kanske kommer en bild ikväll? ;-9
    Njae... fotade inte i morse, men kan ta en bild ikväll istället.
  • LMK

Nu lite maskara prat!

Köpte igår en ny maskara & denna gång blev det Lumene Blueberry Curl. Har läst mkt. positivt om den på bloggar etc. så det kändes någolunda safe.
    Provade idag för första gången & den ÄR bra! Jippii!! Det är en gummipigg borste med ganska hårda piggar så man får vara försiktig om man är lika nitisk som jag att få maskara ända nere i rötterna. Konstistensen är "blöt" & inte smulig, som jag hatar. Den är lätt att applicera & fransarna separeras fint, går att bygga på fler lager utan problem. Summa sumarum: jag är NÖJD!

Sen undrar jag om någon mer hakade på erbjudandet om att få ett gratis prov på Blinc maskaran? Det gjorde jag, så klart . Provade den i helgen i värmen & den var super! Det är den första (tror jag) maskaran med tub-teknologin som löses upp i varmt vatten & lossnar. Inget kladd, inget svart under ögonen utan helt vattenfast! Rejält med svärta & fina separerade franasar, som dock blir hårda. Denna kommer jag köpa till semestern!

Oj detta blev långt!

• LMK

nekoi skrev 2008-06-13 15:09:37 följande:

Förlåt, blev nå fel ovan... Försöker igen!Har också Blueberry Curl och jag älskar den! Har haft den en längre tid, visserligen bara på övre fransraden för det är så jag målar, men aldrig varit med om kladd trots att jag kliat mig i ögonen i ett glömskt ögonblick. Hade Masterpiece före, men tycker den här är bättre!!
    Åh en till som är nöjd! Va kul!
    Har oxå haft Masterpiece tidigare, reklamerade den senaste då den var helt klumpig & grynig. Blev lite anti till den då Priset är ju faktiskt bättre på Lumenes oxå, speciellt till mängden (7 ml) jämnfört med 4,5 på Masterpiece.
  • LMK

Cuprima skrev 2008-06-14 12:54:02 följande:

Ni som köpt Nars blush orgasm var har ni köpt den? och hur mycket fick ni ge för den?Har precis skickat bud till makens jobbarkompis som just nu befinner sig i USA för att fria till sin flickvän... och givetvis måste jag störa honom med en sådan begäran det är ju superviktigt *host*
    När jag vad i NY köpte jag duon Orgasm/Laguna för 30 dollar på Sephora. Vet dock inte vad enbart Laguna kostar, men däromkring säkert.
  • LMK

Linny skrev 2008-06-16 12:09:35 följande:

oj jag hade missat att en ny tråd startat Har inte kört så mycket nytt på sistone utan naturell med eyeliner.. Har inte orkat helt enkelt.. Får se om orken kommer tillbaka snart
    Hej Linny! *vink, vink*
    Har undrat vart du hållit hus på sistone!
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!