• Knott

Smink smink smink igen o igen!

Yohanna: usch, det låter jobbigt! Även om det inte är vad du vill höra tror jag att det är bäst att låta huden vila så mycket som möjligt från olika produkter. Mineralmakeupen kan du säkert fortsätta med såvida inte besvären kommit i samband med att du bytt till den? Jag skulle nog i alla fall vara försiktig med att tillsätta ännu fler preparat. Kan det bli bättre nu under sommaren när solen torkar ut hyn lite?

Idag kör jag Sprout och Galaxy från PL (makeupoholic.blogspot.com/2008/06/frgglada-gon.html), riktigt somriga färger!

• Knott
    LMK skrev 2008-06-12 13:19:53 följande:
    Knott: Snygg makeup! Jag gillar den kombon starkt, turkost & grönt! Idag kör jag med 2 av mina nya MAC samples: Deep Purple & Fairylite. Deep purple är otroligt läcker! Absolut snyggaste lila jag har haft!! Den kan bli nästan svart el. mer skir åt lavendel.
    Tack Din låter snygg, gissar att det kanske kommer en bild ikväll? ;-9
  • Knott

Idag fick jag ett paket från Strawberrynet som INTE fastnat på vägen, härligt!! CLEAN Baby Girl och Daisy by Marc Jacobs.

• Knott
    Shoppingtokig skrev 2008-06-12 16:36:05 följande:
    Vilka fina ögon du har!!! Jag gillar också starka färger på ögonskugga
    TACK, det var snällt sagt
  • Knott
    Pasadena skrev 2008-06-12 21:25:47 följande:
    Hejhejjag är ingen flitig besökare av er tråd men jag kikar in då och då Måste bara fråga en sak. Jag beställde decléor-produkter på strawberry-net för en vecka sen och fick idag hem en försändelse från posten med en tull + postavgift på 200 spänn att betala F*n vad sur jag blev. Handlade för 500 och så får man betala nästan 50% i en sketen avgift !! Är det något man får räkna med när man shoppar på nätet? Har aldrig hänt förut när jag handlat!?
    Det är bara att betala och sedan faxa eller scanna och maila kvittot till dem så ersätter de dig för utgiften!
  • Knott
    Hallontrollet skrev 2008-06-12 22:50:26 följande:
    Vart får man tag på alla de oljorna?ICA?Jag har jätte torr hy och också problem med finnar som kommer då och då.Ditt recept är det sista jag testar innan jag går till en läkare :(
    sök här på FL på no poo så hittar du en tråd där det finns en hel del länkar till ställen där man kan köpa oljor (om jag inte minns fel).
  • Knott

LMK: just ja, blinc-mascaran, den fick jag också prov på men har glömt att testa. Det måste jag göra någon dag i veckan!

Shoppingtokig: jag har bara beställt från 8ty8beauty en gång men tyckte att jag fick varorna hyfsat snabbt. Jag fick ett bekräftelsemail med en pdf som visade min beställning, detta kom någon eller några dagar efter att jag beställt. Har pengarna dragits? Irriterande att de inte svarat på ditt mail!

cuprima: även jag beställde min NARS Orgasm från kissandmakeup till väldigt bra pris.

ixc: jag har alltid tyckt att det är kul med makeup så jag har provat mig fram mycket själv och tar också mycket inspiration från tidningar som GLAMOUR, ELLE, etc. Jag har även varit på Make Up Store två gånger på privat makeuprådgivning (rekommenderas, man får dessutom plocka produkter för hela priset, 500:-, efter avslutad sminkning). Till sist har jag lärt mig MASSOR i den här tråden Små ögon har jag med. Tänk på att ljusa färger förstorar, mörka förminskar. T ex mörkt runt hela ögat gör generellt att ögonen ser mindre ut. En ljus skugga under ögonbrynets högsta punkt öppnar upp blicken, ta en matt skugga för att undvika drag-look Ostyriga ögonbryn - jag har inget annat tips än ögonbrynsgelé. H&M har en ruggigt prisvärd sådan i sin egen makeupserie, kolla in den!

• Knott
    Linny skrev 2008-06-16 12:09:35 följande:
    oj jag hade missat att en ny tråd startat Har inte kört så mycket nytt på sistone utan naturell med eyeliner.. Har inte orkat helt enkelt.. Får se om orken kommer tillbaka snart
    Kanske om ungefär 7-8 månader?
  • Knott
    Liiza skrev 2008-06-16 13:35:06 följande:
    Liten fråga, Vart köper man MAC? Vad kostar tex en ögonskugga?Tack på förhand
    Du kan köpa "samples" på MAC-skuggor från www.thebodyneeds.com. Då får en liten burk med eyedust, men de räcker väldigt länge!
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!