• Knott

Smink smink smink igen o igen!

Fridapida skrev 2008-06-16 17:25:58 följande:
    Knottjag kan inte kommentera i din blogg... Men jag har skrivit numen jag fattar inte hur jag sak länka till andras bloggar... jag är sååå kass på sådant.
    Jo, under varje inlägg finns det länkar, bl a en där det står "X kommentarer" där X är antalet kommentarer som finns... Du kan klicka på den länken och då komma till en kommentarssida. Jag vet inte vad du har för bloggverktyg? I mitt finns det i redigeraläge en knapp för att infoga länkar, jag skriver t ex "Svalmarkskan", markerar det, trycker på knappen och klistrar in URL:en
  • Knott
    greeneyes skrev 2008-06-16 19:23:02 följande:
    Fick jabu'she s dagkräm i min beautybag denna gång. Blev lite inspirerad av att den bara innehåller naturliga produkter o funderar på att satsa på deras serie. Men har ni testat de produkterna och vad tycker ni? Gillar dock inte lukten *urk*.. eller finns det bättre serier med naturliga produkter? (har torr hy förresten ifall det spelar roll).
    Jag är såld på Dr Hauschka, bytte vid årsskiftet och min hy har verkligen blivit fin sedan dess. Slätare, jämnare i tonen, mindre problem med torra partier samt färre och mindre pormaskar. Jag har skrivit några hyllningsinlägg i min blogg, läs mer där om du är nyfiken på produkterna:

makeupoholic.blogspot.com/2008/05/nyshoppat-frn-dr-hauschka.html

makeupoholic.blogspot.com/2008/06/exfoliera-mera.html

Lite om "naturliga" produkter: makeupoholic.blogspot.com/2008/06/naturliga-och-ekologiska-produkter.html
  • Knott
    Shoppingtokig skrev 2008-06-16 21:30:17 följande:
    ÄNTLIGEN! Skickade ett nytt mail till 8ty8beauty igår angående min order med ett gäng (7st) nagellack från dem som jag väntar på. Denna gången fick jag svar på mailet och paketet skulle skickas samma dag. Jag fick betala $13 för frakten. Var det ungefär så mkt du betalade Knott?
    Jag kan inte säga att det är exakt den summan, men det låter rimligt och det var nog ungefär så mkt jag betalade också. Skönt att du fått veta att de är på väg nu i alla fall, även om det tog lite väl lång tid! När jag beställde sist gick det mkt snabbare från 8ty8beauty än från head2toe, men jag har hört att det brukar vara tvärtom.
  • Knott

Oups... efter allt prat om MAC-pigment råkade jag visst beställa några nya... De hade fått in många nya färger sedan jag beställde sist!

• Knott
    Knott skrev 2008-06-16 21:41:17 följande:
    Jag kan inte säga att det är exakt den summan, men det låter rimligt och det var nog ungefär så mkt jag betalade också. Skönt att du fått veta att de är på väg nu i alla fall, även om det tog lite väl lång tid! När jag beställde sist gick det mkt snabbare från 8ty8beauty än från head2toe, men jag har hört att det brukar vara tvärtom.
    ... var tvungen att kolla, jag betalade $13 prick i frakt
  • Knott
    Liiza skrev 2008-06-16 22:19:51 följande:
    Knott, tack för tipset, nu har jag shoppat! Kul! Tar det lång tid för leveransen?
    Det brukar ta 1-2 veckor om jag minns rätt
  • Knott
    Liiza skrev 2008-06-16 22:27:39 följande:
    Kul, spännande! -------Någon som har tips på något bra lipgloss, ett som "sitter" bra?
    Jag är egentligen inte en läppglanstjej utan föredrar läppstift för att jag hatar kletet och att håret fastnar i glosset. MEN, jag har fastnat för L'Oréals glam shine 6h som sitter sjukt bra: makeupoholic.blogspot.com/2008/05/bubbelgumsrosa-gonmakeup.html
  • Knott
    greeneyes skrev 2008-06-16 22:55:03 följande:
    åh, nu blev jag också sugen på mac-pigmenten. tips på nyanser man inte får missa?
    Jag gick igång på de mörka som jag inte sett förut, bl a Deep blue green, Deep purple, Emerald green, Reflects blackened red. Och sedan "Solar reflects" - alla nyanserna!
  • Knott
    Knott skrev 2008-06-16 23:03:49 följande:
    Jag gick igång på de mörka som jag inte sett förut, bl a Deep blue green, Deep purple, Emerald green, Reflects blackened red. Och sedan "Solar reflects" - alla nyanserna!
    ... äsch, solar bits heter de ju

Vad trist med EM - deras korta leveranstid och billiga frakt har ju verkligen utgjort ett stort plus i kanten när det gäller att handla. Om det blir mycket krångligare och/eller dyrare finns det ju många andra märken att byta till, men det vore ju skönt om det även fortsättningsvis gick att handla därifrån - det är ju både bra och prisvärt!
  • Knott
    greeneyes skrev 2008-06-16 23:07:21 följande:
    men fattar inte riktigt det där med solar bits, vad är det egentligen?
    *harkel* jag vet faktiskt inte riktigt... men jag blev så sugen. Jag har förstått det som att det är lösa pigment som man kan använda både som ögonskugga (ska då appliceras med fuktad pensel) eller på kroppen, som highlighter, etc.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!