Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink igen o igen!

Mitka79 skrev 2008-06-11 21:25:51 följande:
    är ni nöjde med er beautibag o va innehåller den? värd det?
    Denna gång var jag inte alls nöjd med beautybagen, fick nång rengöring för ansiktet med för oily skin och jag är superduper torr i min hy. Man får ju fylla i vilken hudtyp man har när man fyller i sin premenation så jag fattar inte vad de tänkte på. Sedan var det 2 st nagellack som verkar helt ok och någon nagelförstärkare. En salva för mun och nagelband som jag fick förra gången med och en hudkräm. En duschkräm var det också från weleda och den luktade friskt och gott så den var ju bra. Men nja jag är inte nöjd denna gång. Är inte nästa paket bättre så ska jag sluta med den.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    Yohanna85 skrev 2008-06-16 13:25:40 följande:
    har läst lite om smashbox primern, är den så bra som det skrivs? *puffar*tänkte satsa på den eller clarins
    Jag har den och gillar den jätemycket, har torr hud så för mig är den perfekt, har du lite fetare hud så ta den som heter light
  • trolltyg
    Grynet81 skrev 2008-06-16 13:28:21 följande:
    Hej hej. Nu har jag fått hem mina nya MACpigment. Yay! Det blev 6 nya med mycket färg ChocolateBrownDeepPurpleEmerald GreenMelonOldGoldGoldenLemonOch som gåva fick jag Off the Radar.Så nu har jag lite att prova framöver
    Ghocolat brown är en favvo, har den just nu på mig, även old gold är fin, de andra har jag inte testat ännu.
  • trolltyg
    Liiza skrev 2008-06-17 00:09:17 följande:
    Jag ha tänkt köpa en sminkkurs i present åt en kompis.Någon som har någon erfarenhet av något sådant?"Face" eller "Make up Store" ???Hon bor i Sundsvall...
    Jag bor i sundsvall och jag säger FACE helt klart, har varit hos dem i vintras och svärmor ska dit för andra gången snart. Vi är mer nöjda med dem i s.vall iallfall, bättre makeupatister enl mig. Vilken snäll kompis du är
  • trolltyg
    Knott skrev 2008-06-19 06:12:24 följande:
    Jag har hört om det också, perfekt. Utan att ens ha gått in och försökt hitta det själv - är det höga avgifter för att starta och ha tjänsten och få efterleveranserna?
    Har kollat lite snabbt och det finns lite olika alternativ, för en engångsskickning på det billigaste alternativet så betalar man ca 20 dollar för själva adressen och sedan är det fraktkostnad till själva sverige och det berodde lite på vikten. Om jag förstått allt rätt vill säga
  • trolltyg
    greeneyes skrev 2008-06-20 09:44:30 följande:
    Glad midsommar allihopa! Själv sitter jag på jobbet fram till kl 15, men eftersom OB:n är grymt bra, så jag klagar inte OBS! till er med BEAUTYBAG: tänk på att fakturan gick ut typ i fredags.. väldigt kort tid tycker jag..ixc: första tipset är att köpa en primer, det funkar typ som lim för ögonskuggorna, och de sitter som berg. Man smörjer ett tunt lager på ögonlocket och låter det torka några minuter med stängda ögon. Det är något svårare att sudda ordentligt, men bara man är noggrann så tycker inte jag att det är något problem. Färgerna blir mer intensiva också. Med den som bas så sitter nästan alla skuggor, men mångas favorit här är Makeupstore (kallas MUS kort). Superbra skuggor som är dryga och räcker typ förevigt, kostar runt 100-lappen. Finns på åhlens city och i deras egna butiker lite runtom. Själv ska jag slänga in en beställning från EM nu så jag hinner få 20%-rabatten som är tom imorgon
    Fast jag har för mig att det stod i ett mail eller om det var med på papper i beautybagen att de skjutit upp betalningen till juli eftersom den var så försenad. Men jag kanske har drömt? Det r mycket som händer hemma nu med renovering av kök, vardagsrum och sovrum så jag kan ha blandat ihop det.
  • trolltyg
    oio skrev 2008-07-20 23:03:05 följande:
    Jag kikade på en länk från Tyra Banks tv grej...om smink.Vit kajal...på insidan av nedre fransraden. Jag vet att jag har provat det förr, men, att det vita klumpade ihop sig på fransraden. Någon här som använder vit kajal så, som får det att se snyggt ut? Vill gärna ha tips...jag kanske höll kajalen fel...eller nåt.
    Jag använder en beige penna från FACE som jag tycker ger ett mycket mera naturligt resultat. Jag målar på vatenlinjen och undviker själva fransraden.
  • trolltyg

Denna tjej tycker jag är duktig på smink och ger jättebra tips för nybörjare om grunderna

• trolltyg
    Liiza skrev 2008-07-26 08:28:40 följande:
    Nu har jag hittat en till "hudfärgad" / inte kritvit kajalpenna Paula Dorf Eye Liner Enhancer Baby Eyes (Inezza) FACE och MUS har jag också sett har...Någon som har tips på vilken som är "bäst" Vill inte att den ska vara rosa...
    Vad kul att du hittat på fler ställen , själv var jag på kicks för det är det enda som finns i min stad nästan förutom MUS och FACE och de hade bara vit. Så tillsist vart det en fran FACE fast jag tyckte det var lite i dyraste laget först men jag är supernöjd med den. Den frun MUS är säker också bra men har ej testat den. Generellt är jag personligen mer förtjust i FACE grejjer än MUS men det kvittar säkert igentligen.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!