Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink igen o igen!

Läste precis i en frisyr tidning om en hårsprej för de som gillar att platta håret. Paul Michell har kommit med en värmeskyddande sprej som dessutom ska motverka fukt under dagen så att håret ej frissar sig i fuktigt väder. Visst var det någon som sökte nått liknande?

• trolltyg

Jag har också sådan alcogel hemma, funderar om den går att använda för att pressa pigment. Vad tror ni?

• trolltyg

Grattis Shoppingtokig

De har 70% rea på utvalda varor på Blush nu, har inhandlat några smashbox läppglans och någon twofaced ögonskugga till mycket bra pris. Tråkigt bara att frakten är så dyr. Dyrare än att beställa från utlandet.

• trolltyg
    Lejån skrev 2008-08-25 21:41:16 följande:
    ser att ni talar om sminkförvaring. jag har köpt en sån här www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20107873och har förvaringslådor med små fack i, också från ikea. Blev rätt bra,men problemet är bara att jag inte har någon plats för själva "byrån".
    Det där var en bra hurts, har själv sminklådan från Jula men blir snortokig på alla pigmentburkar som öppnar sig trots att man inte petat på dem ens och hela väskan är fylld med dustet. Så jag är mer inne på en sådan där lösning nu faktiskt. Men har samma problem som du, vart fanken ska man ha den Dessutom är min väska fylld till brädden så en annan lösning måste hittas.
  • trolltyg

April Mamma skrev 2008-08-27 17:21:01 följande:

Någon här som har testat sminkmärket Too Faced ? Åsikter?
    Har en ögonskugga och den var helt ok men jag tycker inte att den är värd sitt fulla pris, jag köpte min på rea och då kändes det ok.
  • trolltyg
    Knott skrev 2008-08-30 09:41:41 följande:
    Tänkte ber er om lite råd! Vi ska på bröllopsfest, ingen vigsel idag utan bara fest alltså, paret har gift sig under sommaren. Festen kommer mestadels att vara utomhus. Ska man mjölka ur det sista ur sommaren när det gäller klädsel, eller slå om till lite höstigare? Jag har två klänningar som jag velar mellan, bild i galleriet. Den hallonröda är somrig och ser nästan lite japan-inspirerad ut kring urringningen. Den greige mönstrade ser rätt trist, nästan ful ut på galgen, men är snygg på, men den är ju däremot lite mer höstig. Till den röda tänker jag mig en makeup som går i gråskala, kanske en gråsvart sotning, och hallonröda läppar. Till den greige tänker jag en makeup som går i dimgrått - lila - mörkgrått och med ett mer dämpat läppstift i någon bärig nyans.Vilken röstar ni på, och vad tycker ni om makeup till?
    Eftersom jag vägrar ge upp sommaren ännu så röstar jag på den röda, den var väldigt fin och sminkningen lät också jättefint. Hoppas du får roligt
  • trolltyg

jag har testat att pressa mac´s pigment med alcogel från apoteket. Funkade fint förutom på melon som vart nästan för hårt pressat. Svårt att få upp skuggan på penseln.

Har också exprementerat med lösögonfransar och sådana där enskilda strån och börjar få lite kläm på det, men fasiken vad svårt det är. Känns väldigt ovanligt att ha så långa fransar, jag som nästan inte har några alls i vanliga fall. Sambon tyckte de vart aldeles för långa . Ska till stockholm i helgen och hälsa på en kompis vars sambo ska ha födelsedagsfest då så jag hart exprementerat med många olika sminkningar för att jag ska slippa ta med mig så mycket utan veta exakt vad jag ska göra. Nu velar jag mellan två olika.

1. Sotning med Sweet sienna och green blue och svart skugga

2. Melon över nästan hela locket me highlighter och väldigt mycket eyeliner som skuggas upp rätt mycket i yttre ögonvrån.

Kläder blir trolgtvis en petrolfärgad klänning och gråa strupmbyxor. Vad tycker ni om dessa förslag eller hr ni något annat kul att tipsa om?

• trolltyg

Pressning av piment: Jag testade med en macpalett för 4 skoggor som jag köpt på ebay. Den innehöll redan skuggor men fakeade som de var så smulade jag sönder dem, tvättade rent med alcogellen och pressade i dem. Funkade kanon med en en-krona och en t-shirt som jag virade runt den.

Men jag har sett på youtube de som använd vattefärgspaletter. De kan man köpa billigt lite varstans, men det blir pilligt att få bort vattenfärgerna i dem först.

Coastalscents.com har en jättebillig tom palett redo för pressning men jag har ingen aning om vad frakten kan tänkas bli på en sådan.

• trolltyg

Är nu hemma efter min tur till stockholm och det vart den grönblåa sotningen till festen. Jag shoppade också en hel del smink. Min kompis tyckte jag var galen.

Eftersom MAC inte är så lätt att få tag i för mig så vart det en hel del sådant. Två borstar, en paintpot i nudeig men glansig färg, en fluidline i plommon färg, ett shadestick i sharkskin och ett läppstift och läppglans för nudeigt rosa läppar till sotningar. Är väldigt nöjd med mina inköp därifrån. Först var jag aldeles handfallen och visste inte vad jag skulle välja, stod bara och dregglade. Snacka om skadad.

Nu är jag sjuk som ett troll med rinnande näsa, hosta och annat förkylningsgojs så sminkningen lägger jag på hyllan ett tag men jag längtar tills jag får testa mina grejjer.

• trolltyg
    KhiraLi skrev 2008-09-08 18:20:50 följande:
    Skulle gärna vilja ha tips på ett par bra lösögonfransar om det är någon som har nån bra erfarenhet. Tycker det är lite pilligt att limma och jag såg att depend hade några med en klisterremsa. Annars säljer ju kicks en helk del fransar av märket Ardell. Själv har jag bara använt ett par av H&M
    Jag hade ardells enskilda fransar i helgen, pilligt som fan men det blev snyggt. Har också testat deras hela lösögonfransar men tycker att de är svårare att få till, specielt på det högra ögat men det är nog bara en övningssak. Deras hela lösögonfransar ska man kunna använda flera gånger upp till att de blir 3 veckor gamla.
  • trolltyg
    Pokergirl skrev 2008-09-09 08:17:48 följande:
    Jag har en blinc med värme men tycker inte det är något att ha. Föredrar Japonesques.
    Har också Japonesques fransböjare och den är KANON tycker jag. Har testat allt möjligt tidigare. Från kicks, HM, body shop osv osv. Denna äger!! Lite dyr var den nog men värt det.

Fridapida: Jag böjer mina fransar innan lösonfransarna, mina fransar sticker rakt ut och är inte böjda för 5 öre annars. Lösögonfransar är ganska böjda så jag tror att det är bra för de flesta att böja innan. Jag testade att böja efteråt och det art skitdåligt och jag förstörde lösögonfransarna så de vart obrukbara.
  • trolltyg
    Fridapida skrev 2008-09-09 10:35:21 följande:
    Nu blir jag lite förvirrad... är japonesques med värme??? Vilken är det ni gillar?
    Ah just ja, de hade en massa olika. Kommer inte ihåg vad den heter men den ser ut som en helt vanlig böjare, ingen suspekt form på den eller så och min har ingen värme. Men trots det "vanliga" utseendet så är den superduper bra
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!