Inlägg från: NoXigen |Visa alla inlägg
  • NoXigen

Satanism

Haha ah kan ja tänka mig att det kan verka...Men vi tar d kort o lätt:
    Gud skapa oh hade sig precis som i biblen, kasta ut Satan och helvetet skapades.
    Satan är för den fria viljan och människan som fri individ, syndare enligt Gud kastas i helvetet MEN satan bestämmer vem som är syndare när man väl kommer till han.
    Gud finns i himlen me jesus o gänget, men dom sk*ter jag i, dom finns det räcker.
    Nån bibel för satanism finns säkert, men i MIN/VÅR tro behöver vi ingen utan det räcker me dom 11 reglerna för att vara en "god" satanist.
    Hoppas det blev lättare o inte så inveklat Jag har en tendens att klydda till text när jag blir lite till mig :)

MsBeauty skrev 2008-06-11 20:37:08 följande:
    wieerd.
  • NoXigen
    Svar på #37
    "Det finns mkt äldre skrifter som beskriver lucifianerna och deras tro (även kallad satanismen)"

Jag ska bara för säkerhetskull ta detta, jag är ingen lucifian utan en vanlig satanist från annan tolkning :)
  • NoXigen

Ah churts of satan kan man nog hitta massa liknelser vid faktiskt :)Personligen tycker jag Satanist har en fin klang, låter nästan som organist

JECJ skrev 2008-06-12 05:57:07 följande:
    Jo men satanism är från början de kristnas namn på luciferianerna. Så det är inte så olika, jag använder de namnet då jag vill visa att jag talar om den gamla. Dessutom anser vissa satanister att det är fel att använda ett namn som de kristna använt som skällsord.. Jag vet inte vilken avart som en "kristen satanist" tillhör. Church of satan är ju vanlig, likar den din avart?
  • NoXigen

Exakt fast vi har d lite oxå för o komma på god fot me Gubben i underjorden oxå :)

JECJ skrev 2008-06-12 06:01:00 följande:
    Man gör goda gärningar men det är bara för att man själv vinner på det, man mår bra, samhället mår bra av det osv. Om man är riktigt trygg i sig själv så är det lättare att vara en bra människa mot andra. Om man skulle gå runt o vara otrevlig mot folk så skulle inte samhället må bra.Man kan väl säga att en satanist gör bra saker o e trevlig mot människor på samma sätt som alla andra. Men man gör det för sin egna skull, inte för nån gud
  • NoXigen

Jag är satanist men du kan kalla mig djävulsdyrkare oxå...Viktigaste e ju att jag har koll på vad jag är

JECJ skrev 2008-06-12 10:52:25 följande:
    Ok. det finns ju dom som kallar sig djävulsdyrkare. Och om du tror på gubben där nere så är du mer djävulsdyrkare än satanist, eftersom att satanisterna inte tror på nån "gubbe" alls.
  • NoXigen

haha ah lite fattat rätt...jag är inen LaVey satanist och ehm kaos-gnostiker har ja ingen aning om va d e

anarkokapitalist skrev 2008-06-12 16:08:59 följande:
    NoXigen: Om jag har fattat rätt så är du inte LaVey satanist alltså utan snarare mer kaos-gnostiker?
  • NoXigen

fortfarande ingen aning :)

anarkokapitalist skrev 2008-06-12 16:13:58 följande:
    Alltså typ MLO-stuket om du vet jag menar.
  • NoXigen
    Svar på #55
    Som jag ser d så är jag verken god eller ond utan har en bra ballans gång :) Och sen att d onda ska segra...Jag ser inget ont i satanism :) Utan ont finns i människor och dom ska ju såklart bort
  • NoXigen

Budorden och levnads reglerna har vi från han...men vissa saker dom står för som inte vi tycker om :)

qenzo skrev 2008-06-12 16:47:05 följande:
    DE NIO SATANISKA BUDORDEN1) Satan representerar hängivelsen istället för att ge människan tunga skuldkänslor för sitt sätt att leva.2) Satan representerar verkligheten istället för hopdiktade själsdrömmar.3) Satan representerar klokhet istället för självbedrägeri.4) Satan representerar vänlighet till dem som förtjänar det istället för att ödsla kärlek på inställsamma.5) Satan representerar ansvar för de ansvariga istället för att bry sig om psykiska vampyrer.6) Satan representerar hämden istället för att vända andra kinden till.7) Satan representerar människan som ett djur, som genom sin själsliga utveckling utvecklats till det värsta djuret av dem alla.8) Satan representerar alla så kallade synder som leder till psykiska, mentala eller emotionella tidfredställelser.9) Satan har alltid varit kyrkans bäste vän genom att hålla igång deras stora affärsversamhet genom åren.Satanismens nio budord enligt Anton LaVey, "The satanic Bible".Källa: www.churchofsatan.com/Pages/Fearswedish.html
  • NoXigen

Hade du läst hade du sett d från början -.- dock inte jag som hittat på utan nån nisse som heller inte gilla Laveys tankar helt o hållet

JECJ skrev 2008-06-12 16:56:23 följande:
    MLO och order of nine angels är mer djävulsdyrkare än lavey. Church of satan är grundad på lavey, men dom dyrkar ingen djävul. Men de "bud ord" du la fram är Laveys. Så om du tror på Djävulen men använder LaVeys budord så har du en egen religion med en egen mix :)
  • NoXigen

Inget alls mer än vad vi kallar oss o tror :)

Tokitoj skrev 2008-06-12 17:10:15 följande:
    NoXigen:: Men vad skiljer dig och mig åt? Jag tror också på gott och ont och vill att det onda helst ska bort.Men jag är inte satanist för det väl? Eller jag har aldrig kallat mig för det. Det låter som nåt otrevligt, men det hör ju egentligen inte hit.Vad skiljer oss åt, så att säga?
  • NoXigen

Har bara ett forum..dock ändast för medlemmar och inget jag ger ut

JECJ skrev 2008-06-12 17:05:46 följande:
    Ok. vem då nån nisse ? vore intressant att läsa lite om vad er inriktning handlar om :) Finns det nån hemsida eller så?
  • NoXigen

För att jag tror att när jag dör får jag det bra i helvetet och jag ser mig som satanist :)

Tokitoj skrev 2008-06-12 17:16:20 följande:
    NoXigen:: Men varför kallar du dig nåt? Och varför har Du valt just att kalla dig satanist?
  • NoXigen

Haha...d va en skojig fråga, och du de vet jag inte.
    Det är nog fritt val o fri tolkat, men skulle gissa att det ska vara snabbt hårt och brutalt (lät som man beskrev nått annat men menar att krossa nån )utan nåd :)

• NoXigen

Jag sticker inte ut mer än att jag är lång ;) anses ofta vara en ytterst vänlig o social glad sprall skrutt, så det du beskriver ser jag mer som en roll letande tonåring

Tokitoj skrev 2008-06-12 17:45:58 följande:
    Jeanettan:: Ja jag kan tro att man vill anta ordet satanist för att sticka ut och verka lite mystisk...fast man i själv verket är from som ett lamm!
  • NoXigen

Tror alla vill tillhöra nått, om så en kult ,sekt , eller bara en familj :) Vi är ju flockdjur från början

Tokitoj skrev 2008-06-12 17:51:52 följande:
    Verkar krångligt, onödigt och en gnutta *dåligt självförtroende* att behöva tillhöra något.
  • NoXigen

Haha ah fast jag tar d steget värre...om du pissar på min gräsmatta så bränner jag ner dit hus

Myzteria26 skrev 2008-06-13 12:32:20 följande:
    Som tex. Kissa på min gräsmatta och jag gräver upp hela din bakgård? haha
  • NoXigen

Haha ah...får väl gömma dina isblock istället som hämd :)

Myzteria26 skrev 2008-06-13 12:36:35 följande:
    Tur vi bor i samma hus o har samma gräsmatta då haha
  • NoXigen

O.= Aj då...flåt, jag ska skärpa mig ;P

Myzteria26 skrev 2008-06-13 12:40:47 följande:
    Akta dig du så du int får isblocket där solen aldrig skiner O.o
  • NoXigen

O.= Aj då...flåt, jag ska skärpa mig ;P

Myzteria26 skrev 2008-06-13 12:40:47 följande:
    Akta dig du så du int får isblocket där solen aldrig skiner O.o
Svar på tråden Satanism