Inlägg från: LadyBirden |Visa alla inlägg
  • LadyBirden

    November 06-mammorna!

    Hej hej!

    Nästan tur att man är lite krasslig så jag hinner vara framför datorn utan att behöva jobba, så man hinner läsa ikapp och se vad som händer i tråden.

    Brukar barnen få skorv när man slutar med vällingen?
    William vill inte längre ha välling, dricker bara en slurk ibland, och nu har han fått som skorv såg jag. Någon som vet vad man gör åt det?

    Är det bara jag som inte har något syskon på gång, inte ens i tanken.
    Jag trivs så med att jobba att jag gärna gör det ett tag till så syskon får vänta.

  • LadyBirden

    Pyssel - nej det kanske inte har något samband alls, utan det var bara som jag hört talas om. Får väl helt enkelt pilla bort det som går.

  • LadyBirden

    Ånej ingen semester än men det känns rätt ok att jobba ett par veckor till. Har ju bara jobbat sen februari så jag har inte sånt jättebehov av semester men visst katten ska det bli skönt.

    Nej för min del är det avsaknaden av tid vid datorn som är problemet men men så är det ju periodvis.

    Vi har ingenting inplanerat, skönt. Blir väl en eller två turer till liseberg, en gång med barn och en utan .

    Heli77 - Grattis till bilbytet, skönt att få plats ordentligt.
    Tycker vi har en stor bil (v70) men med hundbur i så är det inte mycket plats kvar precis så vagnen går in. Men större vågar jag inte andas om för då segnar nog karln till backen

  • LadyBirden

    Hej!

    Haha..jodå thezzan är min syster och jag satt hemma hos henne. Så nu vet ni det

    Alexanders mum - Grattis till lilla Julia.

  • LadyBirden

    Hej alla!

    Har suttit och läst ikapp en stund nu, har ju knappt haft datorn igång under semestern. Men imorgon börjar jobbet igen.
    Ska väl nte klaga för semestern har varit kanon med mycket bad, William älskar att guppa runt i sin simring, underlättade att han fixade att somna på filten under ett parasoll så det blev en del avkopplande solning för föräldrarna också

    Angående vagnar så har vi en Brio kombi och en brio race. Använder båda beroende på vart jag går och hur länge.Skulle vilja ha en lätt smidig med svängbara framhjul men ändå ombonad och skön att sitta i och sova i.

    Har äntligen kommit igång med lite uppfräschning av köket, har rivit tapeter, spacklat och målat även fönstren i vardagsrummet fick en omgång med målarpenseln, listerna kommer inte undan de heller. Det är så kul tycker jag för det blir så bra.Mamma är här och hjälper till medans Maken har William, han gör allt för att slippa såna här grejer så han får ta barnet och hålla sig väck

    Oj vad långt det blev, får gå ner och starta måleriet och försöka tänka bort börja jobba ångesten.

  • LadyBirden

    Hej allihop

    Här har det varit cirkus. I torsdags natt efter att ha varit ute med hunden ser jag att hon är helt igenmurad i ögat...hittar inget som fastnat utan spolar rent och fasar för dyra veterinärbesök. Hade ju rätt för dyrt blev det...och svindyra medikamenter som skall kommas ihåg att ges med olika tider emellan femtielva ggr om dagen..gissa om jag glömt ibland?

    Dessutom fick jag vänta med att börja jobba efter semestern för William har åkt på en synnerligen elak tandköttsinflammation, hela övre tandraden, fy farao vad ont han har. Svullet och illrött. Stackarn. Nu är febern över iaf så nu blir det dagis imorgon. Så nu har han varit hos tandläkaren första gången, hemskt första besök men han var jätteduktig.

    alex mum - låter verkligen inte roligt att behvöva dras med dessa mjölkstockningar, fy. har inte haft några själv men lider med dig ändå.

    Heli 77 - Grattis till omsövningen av dottern, ibland händer det som det kallas Håller med om att det är underbart att få vara för sig själv en stund.

    Ni andra som jobbar hur mycket jobbar ni?
    Verkar som folk jag pratar med anser att jag inte är riktigt klok som går upp på heltid nu. Maken jobbar också heltid. Är vi ensamma om detta??

  • LadyBirden

    Hej!

    Skönt att det inte bara var vi som var två heltider. Tack alla för att ni delade med er av arbetstider

    Angående vinterkläder och annat är jag ingen som handlar dyra grejer. Hade och kommer att ha (den passar i år igen) H&M:s bävernylon overall, funkade jättebra. Köpte också en jacka och termobyxor som var kanon. Jackan kör vi även den i år men byxor köper jag nya för dem har han växt ur. Fodrade regnställ och vanliga samt mössor och vantar, tjocka tröjor och fleece jackor köper jag på GeKås Ullared.
    Riktigt goa varma skor tycker jag är svårt för han har så svårt att få i foten i dem. Har väl som mamma breda ankfötter....

    Är supernöjd med Williams förskola, har ingen aning om alla är utbildade men huvudsaken tycker jag är att de är bra med ungarna och att de låter barnen vara just barn och inga små marionett dockor som går i raka led och måste göra allt perfekt och i rätt tid. Därmed menar jag inte att att det inte skall finnas regler och att de ska få göra som dom vill men vanlig hyfs och fason räcker länge, tycker jag.

Svar på tråden November 06-mammorna!