• Johanna 87

vattkoppor, igen??

misstänker att sonen har fått vattkoppor (ska på bvc imorgon, kan inte idag) problemet är bara att han hade det i januari förra året, men hur vanligt är det att barn får vattkoppor två gånger (han var inte ens 1år första gången men hade väldigt mycket prickar) hans kusin har haft det två ggr iaf men då hade han bara några enstaka första gången, någon som vet?

• Svar på tråden vattkoppor, igen??
  • NoXigen

Kan till lägga att ja lyckats me konst stycket att ha påssjuka 2 ggr oxå ;) Vilket inte heller skulle gå o ha mer än en gång

• FrökenR

Faan, då har jag tagit dyra stydielån alldeles i onödan!!!

Kya skrev 2008-06-12 13:59:33 följande:
    jupp, farsan blev minst lika förvånad, han. eftersom han hört att man bara kan ha det en gång i livet. men läkaren där förklarade att i vissa fall kan man ha vattkoppor två gånger, och att det definitivt inte var bältros jag hade.
  • Myzteria26

Det var väl himla märkligt. Tror du för att du är utbildad sett allt??
    Jag satt förra helgen och läste igenom min sambos journal från hans uppväxt (NoXigen´s) Och JO mycket riktigt vattkoppar TVÅ GÅNGER!

FrökenR skrev 2008-06-12 13:57:24 följande:
    Konstigt, eftersom jag själv är sjukvårdsutbildad men 140 p på universitet.Kya skrev 2008-06-12 13:49:10 följande:
  • Myzteria26

Jo dessutom föddes du med gluten allergi som på den tiden var fullkomligt OMÖJLIGT!

NoXigen skrev 2008-06-12 14:02:41 följande:
    Kan till lägga att ja lyckats me konst stycket att ha påssjuka 2 ggr oxå ;) Vilket inte heller skulle gå o ha mer än en gång
  • NoXigen

Ah d verkar ju så

FrökenR skrev 2008-06-12 14:02:44 följande:
    Faan, då har jag tagit dyra stydielån alldeles i onödan!!! Kya skrev 2008-06-12 13:59:33 följande:
  • FrökenR

Onödig kommentar.

Myzteria26 skrev 2008-06-12 14:02:57 följande:
    Det var väl himla märkligt. Tror du för att du är utbildad sett allt??
  • Kya
    FrökenR skrev 2008-06-12 14:02:44 följande:
    Faan, då har jag tagit dyra stydielån alldeles i onödan!!! Kya skrev 2008-06-12 13:59:33 följande:
    ledsen att behöva vara den som gav dig nyheten...
  • NoXigen

Haha ah jag är ett levande exempel på att allt man lär sig är inte alltid rätt :)

Myzteria26 skrev 2008-06-12 14:03:38 följande:
    Jo dessutom föddes du med gluten allergi som på den tiden var fullkomligt OMÖJLIGT!
  • Busbellan

Konstigt då att  till och med smittskyddsinstitutet skriver att man bara kan ha det en gång.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Kya

nämen allvarligt talat, vanligtvis så ska det bara vara en gång per livstid man får vattkoppor. men det finns alltid fall som faller utanför ramen, och det är fullt möjligt att få vattkoppor igen, även om det är ruskigt ovanligt.

Svar på tråden vattkoppor, igen??