• car

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Hallå!

Är lite novis då det gäller tyger och textilier. Ska kolla genom era länkar ordentligt då jag ätit, men frågar ändå

Var har ni köpt det gulliga kanintyget som alla har?
    Var kan man köpa "retrotyger"
    Vet ni var man kan köpa lite häftigare vaxdukar?

• car

tack för era svar - ska genast springa in i vaxdukstråden

• car

Har kollat runt i några av era bloggar, och shit va duktiga ni är!

Inser att jag måste köpa ottobre någongång - har kollat i den, men inte hittat nåt speciellt, men ni verkar använda den mycket.

Sedan funder jag - använder ni mönster, eller syr ni på fir hand? Var hittar ni annars mönster?
    På t ex förklädesklänningar, eller enklare klänningar med axelband

• car
    Pochahontas skrev 2008-06-16 13:25:54 följande:
    Jag ska äntligen ta mej tid att sy en singoalla till lillan. Hon har storlek 86. Jag brukar knåpa ihop mina mönster mestadels själv, men vill ändå utgå från nåt bra. Jag har ju en del Ottobre... Kan inte ni som sytt singoallor rekommendera nåt bra mönster som funkar? Plz...
    jag med - de är ju så fina
  • car

Någon som vet var man kan hitta mönster på mysbyxor till barn med muddar? De ser så härliga ut

• car

Kan man beställa från jofotex?

Går ju inte kolla deras sortiment.
    Är det där ni hittar era fina ugglor? Kaninerna också?

• car
    yrväder skrev 2008-06-19 11:33:42 följande:
    carnja, dom har eg inte internethandel, men vet man vad man ska ha, tex ugglorna, eller brun velour eller så, så kan man ringa eller mejla så skickar dom.kaninerna kommer från jennyjnydesign.blogspot.com
    ok, vad kostar det/m? Det är väl ok att fråga? Heter det uggletyget
  • car
    yrväder skrev 2008-06-19 12:03:40 följande:
    car139 kr/metern för uggletyget. Och ja, det räcker om du säger så. Finns med röda, blåa och bruna ugglor.
    tack så jättemycket
  • car

om man syr mysbyxor med mudd - hur mäter ni hur lång mudden ska vara?

tänkte ha lång mudd i midjan och nertill, men vad ska det vara för bredd på den, och vad ska man ha för omkrets? Till olika åldrar

• car

Vad ritar ni upp era mönster på?

Papper går ju sänder så lätt. Igår hittade jag bokplast i mina gömmor som jag ritade upp på. Vet inte om det är så smidigt, men får se. Nu ska jag ha det för att sy på vaxduk, så du blir det säkert jättebra

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle