• car

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jempa L skrev 2008-06-29 22:44:31 följande:
    Nej, den var inte ens ikopplad vid andra försöket när jag satte i väggkontakten.
    ja, då skulle jag bli nervös i alla fall, men det kanske är kortslutning eller så
  • car

Har just sytt en klänning till dottern, och testat denna overlocksöm - som jag inte visste fanns tidigare, och nu kommer jag definitivt att använda den igen - det blir ju så fint på insidan av kläderna - som köpes
    Tar lite längre tid bara (än raksöm eller sicksack) - gör det det, eller är det bara min?

• car

Hur ser egentligen insidan ut i era kläder ni sytt? Ser det "hemmagjort" ut, eller är det snyggt och rakt och perfekt?

• car
    Tyras föräldrar skrev 2008-07-03 20:40:04 följande:
    asså, med overlocken ser det faktiskt rätt snyggt ut på baksidan. ärligt

man ska vara ärlig. sydde en klänning idag och sydde med overlocken, och visst blir det mycket snyggare än med raksöm som tidigare
  • car

Finns det på nätet något mönster på en "förklädesklänning" eller enklare modell av klänning?

• car

Någon som vet om det finns mönster på enklare klänning på nätet? För barn alltså

• car

Någon som har en hilka med kantband (ni vet som man knyter med kantbanden, inte tyget)? Mått på den?

• car

Har en Hugin Victoria - enkel och bra - fungerat hittills

Nu har jag ju hängt i den här tråden ett tag och börjat sy betydligt mer, och ni snackar om overlocksömmar
    Enligt den bilden som jag sett här i tråden tycker jag det ser ut som om det finns på min maskin med, men jag får inte till den sömmen.
    Så här ser det ut på maskinen

är inte H-sömmen en overlock?

Någon som har samma maskin?

• car
    sarahl skrev 2008-07-19 20:09:48 följande:
    jo det är en stängd overlock, alltså den som många använde vid fållning, söm G är den man kan sy ihop med.
    ja, jag tänkte vid fållning så det ser lite snyggare ut än vanlig sicksack, men så här ser min söm ut, även om jag har inställningarna enligt instruktionsboken
    mina.jpg
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle