Inlägg från: first timer |Visa alla inlägg
  • first timer

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Kan ni hjälpa mig att tänka lite?

Jag ska sy en enkel rektangulär tygväska med botten. Hur gör man med fodret nedtill? Jag tänkte vändsy upptill men hur gör man i botten ör att sömmen inte ska synas? går det?
    Väskan ska se ut som en mindre pappkasse i modellen.

• first timer

Tack för alla tips om väskan! Nu är den klar och ugglan är rockad.

Hoppas ni alla hade en bra midsommaraflton!

• first timer

Häromdagen handlade jag det där underbart fina kanintyget på Åhlens vem det nu var som tipsade om det.
    Två klänningar bidde det iaf.
    Har rockat ugglan också.

• first timer

Hur är trikån från 'trikåtanten' om man jämför med E-slöjds?

• first timer

Min uggla är nyrockad.

Igår så sydde jag faktiskt en hel del med båda barnen hemma. Vissa dagar funkar det och andra inte.

• first timer

Idag har jag o min treåring skapat tillsammans.
    Fem stycken ärtpåsar har vi sytt. Hon är en hejare på att kliååa där jag visar faktiskt.
    Och sen så fick hon gå lös på textilfärgen och pensel på en bit av ett gammalt lakan. Av det sydde jag en liten påse att ha ärtpåsarna i. Och allt detta ska ges bort i en liten present.

• first timer

Imorn drar vi iväg till vårt landställe och vi har packat o donat hela dagen.
    Nu har jag just packat ner min symaskin o lite tyger. Tyckte jag var väldigt restriktiv men det blev iaf hur mycket som helst, en Ikeakasse typ.

Cirrus: I agree, kör på knickers.

• first timer

Oh hjälp vilka underbara elefanter!!

• first timer

Kan nån hjälpa mig? JAg hittar inte listan med återförsäljare på Ottobres hemsida..
    Jag vill köpa en tidning ju!

• first timer

Nä nu VILL jag ha elefanter.

Om jag skickar ett mail och skriver att jag vill ha bruna, gula och röda elefanter och velour och muddväd som matchar, tror ni att de grejar det?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle