Sytråden spinner vidare - Grön rulle
Vad kostar velouren hos Jofotex?
Vad kostar velouren hos Jofotex?
Min Ottobrepremiär är klar En 'turtle lekdräkt' i strl 56 från förra numret.
När jag var klar så upptävkte jag att ett streck som jag trodde var blyerts inte gick bort i tvätten utan det måste ha varit en missfärgning i tyget och den satt på frasidan.
Så det fcik bli en stjärna på framsidan. Hyffsat nöjd med applikationen blev jag.
Finns bild 'ni-vet-var'
I måndags kväll beställde jag två tidningar från Ottobre och idag kom de. Härligt!
Och nu har jag precis fått ändan ur och beställt material till waldorfdockor. Hoppas att det kommer snabbt!!
Åh vad avundsjuk jag blir på er, den boken står högt på min önskelista!
Nu har jag börjat klippa tyg till en höstjacka till min 11 månaders. Ett rätt kraftigt bomullstyg i marinblått med bassa blomster på som jag tänkte fodra med ett tunnt fleecetyg. Borde funka rätt bra va så länge det är torrt?
Mönstret är från senaste Ottobre, en fleecejacka som jag inte kommer ihåg vad den heter.
Och appropå Ottobre, grodjeansen, är de stora i strl? Liksom baggy eller?
Ååhh.. Kan inte någon ge min en spark i ars.. eum.. där bak.
Jag VILL sy men av ngn anledning så sätter jag mig bara vid datorn så fort jag har lite ledig tid...
Nu har jag så många saker jag VILL SY att jag inte gör något alls istället.
Nu kommer min lilla skrutta säkert vakna snart men ikväll är planen att klippa ut så många mönsterdelar som möjligt så det tråkgörat är över iaf.
Jag tänkte sy ett par dagisjeans med förstärkningar på knän och rumpa. Hur gör man det snyggt i rumpan? Två ovaler känns inte så på men det kanske blir snyggt? Nån som har gjort eller vill ge mig förslag på hur jag kan göra?
Äh, jag fattar ingenting av vad man får och inte får skriva längre...
Jag har iaf INTE sytt något alls på hela veckan. Vi håller på att måla vardagsrummet nämligen och det går lååångsamt.