• AMDA

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Oj jag blev först hihi.
    Är det nån mer som ska ha flodhästar eller annat tyg från IKEA??
    När jag var där förra veckan fanns det av alla "barnslig" tygerna.
    Inboxa mig i såfall

• AMDA
    car skrev 2008-06-15 15:56:04 följande:
    Hallå!Är lite novis då det gäller tyger och textilier. Ska kolla genom era länkar ordentligt då jag ätit, men frågar ändå Var har ni köpt det gulliga kanintyget som alla har?Var kan man köpa "retrotyger"Vet ni var man kan köpa lite häftigare vaxdukar?
    Här är en tråd om vaxdukar där brukar det tipsas om var man kan hitta snygga o billliga vaxdukar
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m32103964.html
  • AMDA
    Cirrus skrev 2008-06-15 16:21:00 följande:
    Amda: först, tack för hjälpen med velouren, den första biten har kommit fram och ligger just nu till sig lite Du (som jag tror) gillar vaxduk, vad brukar du göra för kul av den, förutom haklappar och liknande?
    Vad bra att det har kommit fram. Blir nog ett paket lagom till midsommarafton med
    Oj det finns massor du kan göra av vaxduk är ju lite av en fetechist..(stavas det så??)
    Har ju sytt förkläden till vuxna med vilket är bra mycket mer praktiskt än förkläden i bomull. sen kan man ju sy blöjväskor (diperbags)att ha undervagnen, skötväska, sitt kuddar till barnen när de ska på utflykt sånna med sittunderlag innuti, Kudde till barnstolen i köket väldigt smidigt att kunna torka av lätt
    Hihi kan nog fortsätta hur länga som helst hihi
  • AMDA
    Indratvillingmamma skrev 2008-06-15 20:11:37 följande:
    Nu har jag också hittat till nya tråden. Jag har två frågor idag:1. Jag har köpt trikånålar 5 st i en förpackning, det är 2 st 70, 2 st 80 och 2 st 90. Var är det för skillnad mellan dom? Alltså när har man behov av att välja vilken?2. Om man syr haklapp i vaxduk+snedslå, ska man då välja jeansnål eller funkar vanlig nål?
    1. de olika storlekarna har du beroende på hur tjockt tyget är. 90 nålar brukar man ha till jeans vet jag medans 70-75 är lagom till trikå
    2. jag använder vanlig nål när jag syr i vaxduk o snedslå
  • AMDA
    Dora skrev 2008-06-15 21:06:27 följande:
    Överst står "Forum".Under "sytrådar" och därunder "byten".Under det "vem är online" och sedan inloggning.Thats it!
    Klicka på inloggning för det verkar som du inte är inloggad.
  • AMDA

Tyras föräldrar skrev 2008-06-16 22:34:04 följande:

eller kanske "lappen bak" helt enkelt Min man kom in på samma linje som du "bak" var hans konkreta förslag
    RUMPA tycker jag det ska stå fast det är klart då kan man ju inte ha lappen i tröjor :-P
  • AMDA
    Småkottarna skrev 2008-06-17 19:35:03 följande:
    Hej!Är en trogen spanare i er braiga tråd men aldrig skrivit förr! Nu har jag ett problem med min symaskin som kanske ni kan hjälpa mig med vad ni tror det kostar att laga den!Den slutade för lääänge sedan att mata bakåt när man använde backen, så man fick själv mata den för hand. Nu har även matningen framåt lagt av så nu får man mata själv hela tiden vilket resulterar i mycket jobb och ojämna stygn. Maskinen är gammal och skulle kanske må bäst på soptippen, men det är en jättegammal husqvarna, en grön ni vet, som ligger mig varmt om hjärtat så om det går att laga detta för inte allt för dyra pengar vill jag ha kvar den. Den är en jäkel på att sy också! Har ni någon hum om vad det skulle kosta? För det är inget man kan göra själv va?
    Tycker du ska lämna in den på service. De gröna huskvarna maskinerna är suveräna. Service kostar lite olika beroende på var man bor och hur stort utbud det finns. Ring runt och kolla där du bor.
  • AMDA

Tänkte bara tala om att de som väntar på velour från Andersson & Hjalmarsson har paket på väg hem till er just nu.

De skulle ha semester stängt nu i juli men efter sommaren blir det nog en tur dit igen
    Lovar att annonsera ut det i tid här i tråden och på det där stället man inte får nämna här

• AMDA
    yrväder skrev 2008-06-18 22:25:08 följande:
    frågade du nåt om priser?
    Ja hon visste inte alls vad det skule bli för pris sen men hon skulle kolla upp det mer.
    Hör av mig så snart jag vet nått mer.
  • AMDA
    yrväder skrev 2008-06-19 11:38:19 följande:
    fantenej, men enligt amda så skulle ju A & Hj ha semesterstängt hela juli, och om det innebär att ALLA där ska ha semester så vette sjutton hur som ska kunna leverera nå elefanttyg.
    Ja de skulle ha semester stängt hela juli men frågan är om det är de som har hand om elefant tyget för jag frågade henne i butiken om hon visste nått om elefanter och då sa hon att det hade hon ingen aning om. Just trikå väver dom ju på A& Hj men sen trycket görs i en närliggande fabrik så det kan ju vara själva trycket som gör att det blir sent med. Fast som sagt jag vet ju inte säkert men det var så hon förklarde det med ugglorna o kaninerna att de väver trkån sen skickas de till tryck hos grannfabriken för sen skickas till jenny och jofotex.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle